تبیان، دستیار زندگی
در برنامه این هفته نود از کتک کاری با چاقو و قمه در لیگ دسته دوم و مجروح شدن یک بازیکن رونمایی شد!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نود تعطیل شد!


در برنامه این هفته نود از کتک کاری با چاقو و قمه در لیگ دسته دوم و مجروح شدن یک بازیکن رونمایی شد!

سئوال این هفته برنامه نود به تیم ملی و پیش بینی عملکرد ایران در جام ملتهای آسیا اختصاص داشت که گزینه‌های حضور در فینال جام ملتهای آسیا، حضور در دیدار رده بندی، حذف در مرحله یک چهارم و حذف در مرحله گروهی برای آن در نظر گرفته شده بود. حدود یک میلیون و 300 هزار نفر در این مسابقه پیامکی شرکت کرده بودند که 37 درصد آنها به حضور تیم ملی در فینال رای دادند.

برنامه نود

فردوسی پور در ابتدا و اواسط برنامه‌اش اعلام کرد که نود به خاطر تعطیلات لیگ در هفته‌های آینده پخش نخواهد شد و مردم و بعضی‌ها می‌توانند از دست او راحت باشند! او همچنین تاکید کرد که گزارشگر اختصاصی این برنامه، گزارش‌هایش را از جام ملتهای استرالیا ارسال می‌کند و این گزارش‌ها از سایت برنامه قابل دسترسی است.

اشتباه داور در اعلام سریعترین گل لیگ

سعید مظفری زاده کارشناس داوری برنامه این هفته نود بود. به نظر مظفری زاده یک خطای پنالتی برای تیم پیکان در دیدار با سایپا گرفته نشده بود. این کارشناس داوری همچنین تاکید کرد که بازیکنان تیم سپاهان قبل از شروع بازی وارد زمین تیم گسترش فولاد شده و حرکت آنها که زمینه ساز سریعترین گل لیگ بود، اشتباه بوده است. مظفری زاده گل تیم راه آهن به نفت تهران را صحیح دانست که به اعتقادش داور در اعلام خطای بازیکن راه آهن اشتباه کرده بود.

مطمئن‌ترین دروازه‌های پرسپولیس

در ادامه، گزارشی از روند اشتباهات دروازه بانهای پرسپولیس در طول سالهای گذشته پخش و به عملکرد دروازه بانهایی چون علیرضا حقیقی، میثاق معمارزاده، احمدرضا عابدزاده، نیلسون و سوشا مکانی اشاره شد. آمار و ارقام نشان می‌داد پرسپولیس وقتی مطمئن ترین دروازه‌ و خط دفاعی را داشته که تنها یک دروازه بان مدعی در فهرست این تیم وجود داشته است یعنی در لیگ‌های چهارم، دوازدهم و سیزدهم.

ماجرای غفور جهانی و خواهر حشمت مهاجرانی!

در برنامه این هفته، بخشی از مصاحبه مفصل حمیدرضا صدر با حشمت مهاجرانی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران روی آنتن رفت و مهاجرانی به بیان خاطرات و ناگفته هایش پرداخت. وی در بخشی از صحبت‌هایش درباره اینکه برای دعوت از غفور جهانی به تیم ملی زیر سئوال بوده است گفت: می گفتند حشمت خواهری دارد و غفور قرار است دامادشان شود. او کاری که من خواسته بودم را انجام می داد اما بازی اش را تماشاگران نمی پسندیدند اما این بازیکن گل مهم ما برای صعود به جام جهانی را زد و هنوز هم مثل برادر کوچکترم است اما ما فقط 5 برادر بودیم و اصلا خواهری نداشتیم که او دامادمان باشد! اگر هم خواهر داشتم به غفور نمی دادم!

مهاجرانی همچنین تصمیمش برای کنار گذاشتن مربیگری را اشتباه دانست و گفت: یکی از تصمیم‌های غلطم این بود که بعد از باخت، دیگر تصمیم گرفتم سرمربیگری نکنم. این تصمیم واقعا اشتباه بود.

تصاویر وحشت از هواپیمای استقلال!

بعد از پخش بازی استقلال تهران و استقلال صنعتی خوزستان، تصاویر مربوط به اتفاقات بعد از این بازی در هواپیما و در راه بازگشت به تهران روی آنتن رفت. هواپیمای حامل بازیکنان استقلال به خاطر مشکلات فنی قادر نبود روی باند فرودگاه تهران فرود بیاید و برای همین خلبان چندین بار برای فرود اقدام کرد. در تصاویر صحبت‌های رد و بدل شده بین بازیکنان و مسافران هواپیما واضح بود که مشکلات فنی باعث وحشتشان شده بود.

هوشنگ نصیرزاده و رفیعی دو کارشناس حقوقی به دلیل ناتمام ماندن مناظره خود در هفته گذشته، این هفته هم میهمان حضوری برنامه نود بودند. تلاش دو طرف برای اثبات حقانیت صحبت‌هایشان همانند اکثر مناظره‌هایی که در برنامه نود صورت می‌گیرد بی نتیجه بود. رفیعی در تلاش بود با استناد به بند پنج ماده 35 اقدام فدراسیون فوتبال را زیر سئوال ببرد ولی نصیرزاده در جایگاه مدافع فدراسیون، به سایر بندها و مواد استناد می‌کرد

برنامه این هفته نود چندان بدون جنجال هم نبود چرا که پس از پایان بازی تیم‌های آلومینیوم اراک و کارون اهواز صحنه‌های زشتی رقم خورد. بعد از به صدا در آمدن سوت پایان بازی تعدادی از تماشاگران اهوازی و همچنین عوامل منتسب به نیمکت تیم کارون با قمه، چاقو و لوله وارد زمین شده و به ضرب و جرح بازیکنان آلومینیوم پرداختند. در جریان این درگیری سه دندان محمد آشتیانی بازیکن تیم آلومینیوم خرد شد و به گفته وی، پایش 15 بخیه خورد. محمد نیک سیرت مشاور تیم آلومینیوم روی خط برنامه نود آمد و گفت که یکی از چاقو به دستان مربی دروازه‌بان‌های تیم کارون بوده و در اراک هم چنین اقدامی از او سر زده بود. همچنین رضا جمال پور سرپرست تیم کارون روی خط برنامه نود این ادعا را رد کرد و دقایقی بین این دو درگیری لفظی ایجاد شد. غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ هم در اینباره گفت: این فیلم سند خوبی برای برخورد با متخلفان است.

ادامه مناظره نصیرزاده و رفیعی

هوشنگ نصیرزاده و رفیعی دو کارشناس حقوقی به دلیل ناتمام ماندن مناظره خود در هفته گذشته، این هفته هم میهمان حضوری برنامه نود بودند. تلاش دو طرف برای اثبات حقانیت صحبت‌هایشان همانند اکثر مناظره‌هایی که در برنامه نود صورت می‌گیرد بی نتیجه بود. رفیعی در تلاش بود با استناد به بند پنج ماده 35 اقدام فدراسیون فوتبال را زیر سئوال ببرد ولی نصیرزاده در جایگاه مدافع فدراسیون، به سایر بندها و مواد استناد می‌کرد.

منصور قنبرزاده عضو هیات رئیسه فدراسیون و مدیرعامل باشگاه نفت تهران هم روی خط برنامه آمد ولی ابهامات زیاد از یک طرف و فرصت کم برنامه نود از سوی دیگر باعث شد تا نه تنها مناظره برنامه ثمره‌ای نداشته باشد بلکه به ابهامات افزوده شود!

فرار بازیکنان شموشک از هتل بدون پرداخت پول!

اما عجیب‌ترین بخش برنامه نود پخش تصاویر دوربین مدار بسته از یکی از هتل‌ها بود؛ هتلی که بازیکنان تیم شموشک نوشهر برای برپایی اردوی آماده سازی در آن اسکان داده شده بودند ولی در نهایت بدون پرداخت هزینه‌های اسکان خود، به صورت مخفیانه اقدام به ترک هتل کردند. دوربین‌های مدار بسته، این اقدام را ضبط کرده که بخشی از آن در برنامه پخش شد. البته این اقدام با نظر گروسی نماینده مردم شهریار صورت گرفته بود و وی خواستار این بود که بازیکنان بدون دادن هزینه، در هتل اسکان یابند.

کارت زرد مالک شموشک به 20:30 و توضیح نماینده مجلس

سپس حسین گروسی نماینده شهریار روی خط برنامه نود آمد و گفت که اسکان تیم شموشک در هتل بدون اطلاع وی صورت گرفته بود. وحید پورکلهر مالک باشگاه شموشک هم میهمان تلفنی برنامه بود که وی اظهار کرد: تصور ما این بود که هتل مجانی است! حالا هتل شرایتون هم که نبود! ما 40 بازیکن داشتیم که پنهانی از هتل خارج نشدند.

مالک باشگاه شموشک همچنین با ناراحتی از پخش گزارشی در بخش خبری 20:30 در این خصوص گفت: ما هم به سبک خودشان به آنها کارت زرد می‌دهیم. متاسفانه این بخش خبری جوابیه‌های ما را پخش نکرد. وقتی تهمت زده می‌شود باید به طرف فرصت داد تا از خودش دفاع کند.

بخش ورزشی تبیان


منبع : مهر