تبیان، دستیار زندگی
با نزدیک شدن به چهلمین روز شهادت شاعر جوان عراقی که چهارماه قبل از شهادتش به مقابله با تروریست های تکفیری بپاخاسته بودخواستیم تا یادی کرده باشیم از این شاعر شعر شهادت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاهد شعر رشم


با نزدیک شدن به چهلمین روز شهادت شاعر جوان عراقی که چهارماه قبل از شهادتش به مقابله با تروریست‌های تکفیری بپاخاسته بودخواستیم تا یادی کرده باشیم از این شاعر شعر شهادت.

شاهد شعر رشم

وی در درگیری‌های منطقه جرف الصخر مجروح و پس از چند روز به شهادت رسید.

او هنگامی که قصد خروج از خانه و رفتن به جبهه‌های جنگ را کرد، یقین داشت که برای به دست آوردن صلحی که در اشعارش از آن سخن می‌گفت باید این راه جنگ را بپیماید، جنگی که آواز و موسیقی در آن جایی ندارد، و هر چه را که در اطرافش است می‌بلعد، ولی در نتیجه آن مدرکی از شجاعت به انسان تعلق می‌گیرد که در هیچ دانشگاهی در جهان آن مدرک را به شخصی نمی‌دهند.

بهار زندگی

«علی رشم» شاعری عراقی متولد سال 1988 (1367 هـ ش) چهار ماه پیش جهت مشارکت با ارتش عراق در راه مقابله با گروه‌های تکفیری اشعارش را برداشته و به شهر آمرلی (واقع در استان صلاح الدین) که اکثریت ساکنین از شیعیان می‌باشند رفت.

وی در ناحیه جرف النصر (جرف الصخر سابق) واقع در شمال استان بابل عراق که در یک عملیات بزرگ نظامی آزاد شد در درگیری با تروریست‌های تکفیری مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان بابل به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

«حامد المالکی» سناریونویس عراقی درباره شهادت علی رشم می‌نویسد: اگر من هم شاعر بودم، قلم خود را برمی‌داشتم و روزنامه‌ها را چهل روز از اشعاری در وصف علی رشم پر می‌کردم

شکوفایی در بین النهرین

«حسن سالم» رئیس جنبش «الصادقون» در مجلس عراق درباره شهادت علی رشم می‌گوید: «شهید علی رشم» در راه دفاع از وطن خود با دشمنانی که از خارج مرزهای عراق آمدند جنگید و شجاعانه‌ترین مواضع قهرمانی و فداکاری را در میدان نبرد به تصویر کشید.

وی افزود رشم نمونه بارزی از جوان عراقی است که حاضر است جان خود را برای دفاع از وطنش در هر لحظه فدا کند.

رئیس جنبش در پایان گفت سازمان‌های تروریستی ازجمله داعش جایی در عراق ندارند و در آینده پیروزی از آن عراق است.

شهادت این شاعر جوان واکنش‌های مثبتی نیز در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

شاهد شعر رشم

«ینب فاروق» که از فعالان رسانه‌ای عراق است در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: علی رشم جوان شجاعی بود که زندگی خود را در راه دفع متجاوزان ملعون از خاک کشورش از دست داد.

وی ادامه داد که رشم از شریف‌ترین اشخاصی بود که جان خود را در راه دفاع از وطن خود فدا کرد.

همچنین «حامد المالکی» سناریونویس عراقی درباره شهادت علی رشم می‌نویسد: اگر من هم شاعر بودم، قلم خود را برمی‌داشتم و روزنامه‌ها را چهل روز از اشعاری در وصف علی رشم پر می‌کردم.

شهید علی رشم چند روز قبل از شهادت در جبهه‌های نبرد با داعش در کنار سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده بزرگ نیروی قدس سپاه حضور داشته است، فرمانده‌ای که به اذعان رسانه‌های غربی اکنون قدرت‌مندترین فرد در عراق است.

در تصاویر منتشر شده از این شهید و سردار سلیمانی، وی عشق و علاقه خود را به فرمانده ایرانی پنهان نکرده و سایه‌به سایه در کنار سردار قدم برداشته است.

بدون تردید شجاعت و دلاوری علی رشم و بسیاری از جوانان عراقی که پس از فتوای تاریخی مرجعیت دینی جان برکف، وارد میدان مبارزه با تروریست‌های تکفیری شدند در تاریخ عراق ثبت خواهد شد و به گفته رهبر معظم انقلاب این جوانان ثروتی گرانبها برای ملت عراق هستند.

فر آوری : سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع: خبرگزاری ابنا، سایت شهید نیوز

مطالب مرتبط:

پس از 11 سال متجاوز اعلام شد

وصیت شهدا برای کربلا

جاده راه کربلا