تبیان، دستیار زندگی
اظهارات مبهم و سؤال برانگیز رئیس جمهور با استقبال رسانه های بیمار بیگانه ای مواجه شد که دولت های متبوع آنان و عمله های گروهکی شان مکرراً از اقتدار و بصیرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضربات استراتژیک دریافت کرده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا روحانی سپاه را متهم کرد؟


اظهارات مبهم و سوال‌برانگیز رئیس‌جمهور با استقبال رسانه‌های بیمار بیگانه‌‌ای مواجه شد که دولت‌های متبوع آنان و عمله‌های گروهکی‌شان مکرراً از اقتدار و بصیرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضربات استراتژیک دریافت کرده‌اند.

سپاه

صدای آمریکا، بی‌بی‌سی، دویچه‌وله، شبکه صهیونیستی بالاترین و... از جمله رسانه‌هایی بودند که با استقبال از بخشی از سخنان روحانی در همایش مبارزه با فساد، این اظهارات را به سپاه نسبت دادند. دویچه‌وله آلمان با بیان اینکه روحانی تلویحاً سپاه را به فساد متهم کرد، نوشت: روحانی در سخنان خود، بدون نام بردن از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمرکز قدرت در یک نهاد را عاملی برای ایجاد فساد دانست. روحانی گفت «اگر اطلاعات، تفنگ، پول، سرمایه، سایت، روزنامه و خبرگزاری را همه یکجا جمع کنیم ابوذر و سلمان هم فاسد می‌شوند.»

وبسایت صدای آمریکا نیز در گزارش مشابهی نوشت: اگر چه روحانی در این سخنان به نهاد خاصی اشاره نکرد اما به نظر می‌رسد توصیف روحانی از نهادی که «تفنگ، پول، قدرت، روزنامه، سایت و تبلیغات» در آن جمع شده به سپاه پاسداران ایران اشاره داشته باشد.

وبسایت شبکه دولتی انگلیس نیز در تحلیلی به قلم «حسین-ب» (بولتن‌نویس فراری حزب مشارکت در نهاد ریاست جمهوری دوره خاتمی) تصریح کرد کنایه‌های روحانی متوجه سپاه بوده است. بی‌بی‌سی با این مقدمه عقده‌گشایی مفصلی علیه سپاه انجام داد.

یادآور می‌شود طی 35 سال پس از انقلاب هم رژیم‌های آمریکا و انگلیس و غربی و هم گروهک‌های ورشکسته ضد انقلاب به موازات دریافت ضربات استراتژیک از سپاه، علیه این نهاد ملی و انقلابی بدگویی و تهمت‌پراکنی و عقده‌گشایی کرده‌اند؛ چه اینکه غربی‌ها می‌دانند هر ضربه مهمی که در منطقه خورده و شکست‌های بزرگ را به جان خریده‌اند ناشی از اقتدار و تدبیر و نفوذ بی‌بدیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

صدای آمریکا، بی‌بی‌سی، دویچه‌وله، شبکه صهیونیستی بالاترین و... از جمله رسانه‌هایی بودند که با استقبال از بخشی از سخنان روحانی در همایش مبارزه با فساد، این اظهارات را به سپاه نسبت دادند.

سپاه پاسداران از دفاع مقدس تا مقابله با کودتاهای بزرگ و سپس کمک به سازندگی و خودکفایی اقتصادی در کشور پیشقدم بوده و پرسش این است که چرا آقای روحانی فرصت عقده‌گشایی ضربه‌خوردگان از سپاه را فراهم کرده و آیا مثلا تفنگ یا اطلاعات این نهاد ملی و انقلابی جز در برابر جنگ‌افروزی‌های اشرار بین‌المللی و گروهک‌ها به کار گرفته شده است.

اما اگر گفته شود منظور آقای روحانی سپاه نبوده- که ان‌شاءالله این‌گونه باشد- پرسش این است که چرا سخنانی دو پهلو ادا می‌شود؟ از سوی دیگر باید پرسید آیا گروهک‌های براندازی که فتنه 78 و 88 را آفریدند و آقای روحانی سال 88 صراحتاً آنها را مزدور دشمن نامید با اغماض برخی مسئولان باید برای خیانت و توطئه‌گری آزاد باشند و به جای بستن سگ‌ها، سنگ‌ها را بست و علیه ابوذر و سلمان‌های انقلاب ابهام پراکنی کرد؟ آیا به آقای روحانی اطلاعات غلط می‌دهند و بولتن‌نویس‌هایی از جنس بولتن نویس‌های دوره ریاست جمهوری خاتمی در میان برخی اطرافیان آقای روحانی فعالند؟!

بخش سیاست تبیان


منبع : افکار نیوز