تبیان، دستیار زندگی
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تشریح اقدامات شهرداری به منظور خدمات رسانی به عزاداران حسینی در تهران و کربلا گفت: شهرداری تهران زمینه حضور 10 هزار خادم به منظور خدمات رسانی به زائران کربلا و نظافت شهر کربلا را فراهم کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بسیج 10 هزار خادم برای ارائه خدمات به زائران کربلا

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تشریح اقدامات شهرداری به منظور خدمات رسانی به عزاداران حسینی در تهران و کربلا گفت: شهرداری تهران زمینه حضور 10 هزار خادم به منظور خدمات رسانی به زائران کربلا و نظافت شهر کربلا را فراهم کرده است.

بخش اجتماعی تبیان
بسیج

حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی در نشست خبری به مناسبت مراسم اربعین با اشاره به لزوم وحدت شیعه و سنی عنوان کرد: به واسطه حوادث تروریستی رخ داده توسط گروه تروریستی و صهیونیستی داعش، امسال شاهد اربعینی متفاوت تر از سال های گذشته در کشور عراق خواهیم بود. ما امیدواریم که در اربعین امسال با توجه به تحولات رخ داده شاهد وحدت بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی باشیم.

وی با اشاره به مشارکت شهرداری در اربعین سال جاری اظهار داشت: به دعوت سازمان حج و زیارت مقرر شد تا امسال شهرداری تهران در کنار خیل عظیمی از عاشقان امام حسین (ع) خدماتی را به زائران ارائه دهد. به همین مناسبت، ما برنامه های گسترده ای را به منظور خدمت رسانی به مردم از روز اربعین تا پایان ماه صفر اجرا خواهیم کرد.

امرودی با اشاره به برنامه های شهرداری تهران به مناسبت اربعین در تهران تصریح کرد: شهرداری به صورت ویژه هر روزه در میدان امام حسین (ع) برنامه هایی را برای بدرقه زائران اجرا خواهد کرد. ضمن اینکه، در روز اربعین نیز از ساعت 7 صبح در میدان امام حسین (ع) گردهمایی برگزار می کنیم.

به گفته وی فعالیت در حوزه زیباسازی شهر تهران با نصب پرچم و بنرهای عزارداری از دیگر اقدامات شهرداری تهران به مناسبت مراسم با شکوه اربعین است.

وی با اشاره به مشارکت شهرداری در اربعین سال جاری اظهار داشت: به دعوت سازمان حج و زیارت مقرر شد تا امسال شهرداری تهران در کنار خیل عظیمی از عاشقان امام حسین (ع) خدماتی را به زائران ارائه دهد. به همین مناسبت، ما برنامه های گسترده ای را به منظور خدمت رسانی به مردم از روز اربعین تا پایان ماه صفر اجرا خواهیم کرد

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه مسئولیت کاروان های زائران در مرز و کربلا با شهرداری نیست، خاطر نشان کرد: با پیشنهاد  سازمان حج و زیارت قرار است تا شهرداری تهران مجموعه اقداماتی را برای خدمات رسانی به زائران ارائه کند. در واقع، وظیفه شهرداری این نیست که شهردار کربلا باشد بلکه تلاش می کند با هماهنگی های لازم مردم را در نظافت شهر کربلا همراه کند.

امرودی در ادامه با اشاره به برنامه های شهرداری تهران در مرز های مشترک ایران و عراق گفت: شهرداری تهران در سه مرز چزابه، شلمچه و مهران انجام وظیفه می کند. در مرز چزابه شهرداری منطقه 4 و داوطلبان آن به زائرین خدمات ارائه می دهند و نزدیک به 15 هکتار زمین را برای حضور زائران آماده و مجهز کردیم. علاوه بر این، ایستگاه های صلواتی و استراحتگاه هایی را برای استقرار عزاداران تدارک دیده ایم.

وی بیان کرد: شرکت شهر سالم شهرداری تهران نیز 2 آمبولانس در مرز چزابه مستقر کرده و پزشکان و متخصصین ما به صوت داوطلبانه روزانه حدود 400 نفر را تحت مداوا قرار می دهند. ضمن اینکه، در این مرز سوله های اسکانی را ایجاد کردیم و اهمیت این سوله ها در آن است که میزبان بسیاری از مردم عراق اعم از شیعه و سنی هستیم که این امر می تواند به وحدت بیشتر مسلمین کمک کند.

امرودی در ادامه تاکید کرد که شهرداری هیچ نقشی در کنترل مرز ندارد و تنها مسئولیت خدمات رسانی و پذیرایی زائران با پیشنهاد سازمان حج و زیارت به این نهاد محول شده است.

وی همچنین با اشاره به زمان آغاز و پایان حضور شهرداری به منظور خدمات رسانی در مرزها و شهر کربلا گفت: پذیرایی شهرداری از روز 12 آذر ماه شروع شده و تا 3 روز بعد از اربعین نیز ادامه دارد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان بسیج شهرداری تصریح کرد: سازمان بسیج شهرداری تهران در مسیرهای حله تا کربلا و نجف تا کربلا اقدامات خوبی را انجام داده است و با استقرار ایستگاه های صلواتی به خدمات دهی می پردازد.

امرودی تاکید کرد: کلیه امکانات لازم برای خدمات رسانی به مردم هم در مرز و هم  داخل عراق فراهم شده است و شهرداری هماهنگی کاملی با سازمان های مرتبط در کشور عراق دارد. علاوه بر این با سازمان ارتباطات جمهوری اسلامی و سفارت ایران نیز در هماهنگی کامل هستیم. در شهر کربلا نیز شهرداری تهران مستقر شده است و با اختصاص بیش ز 108 اتوبوس، 40 کیلومتر انتهایی نجف تا کربلا به صورت 24 ساعته مسئولیت حمل و نقل زائران را بر عهده گرفته است.

به گفته امرودی شهرداری زمینه را برای حدود 10 هزار نفر خادم فراهم نموده است تا به نظافت شهر و دیگر مسائل مربوط به زائران کمک کند. ضمن اینکه3500 نفر به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کردند تا به جمع آوری زباله در کربلا کمک کنند.

در این نشست معاون شهردار تهران ضمن قدردانی از زحمات محمد پورسینا مدیر سابق روابط عمومی این معاونت ، محمد امینی را به عنوان مدیر جدید روابط عمومی این معاونت معرفی کرد.


منبع : تهران سما