تبیان، دستیار زندگی
آلومینیوم در بافت های مغزی رسوب می کند و به این ترتیب خطر پیری سلول ها و تخریب سیستم عصبی سرعت بیشتری می گیرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آلومینیوم و خطر ابتلا به آلزایمر


آلومینیوم در بافت‌های مغزی رسوب می‌ کند و به این ترتیب خطر پیری سلول‌ها و تخریب سیستم عصبی سرعت بیشتری می ‌گیرد.

آلومینیوم

بدون شک خودتان هم کاغذ آلومینیومی روی غذا می‌کشید تا گرم بماند و یا با این کاغذها دور کباب و غذاهای آماده ای که می‌خرید مواجه شده اید. اما باید بدانید که تماس زیاد با آلومینیوم باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر می ‌شود.

متاسفانه این فلز در آب آشامیدنی نیز وجود دارد و محققان معتقدند که آلومینیوم موجود در آب و همچنین وسایل روزمره مانند کاغذ آلومینیومی و غیره همه ی ما را در معرض فراموشی قرار می دهد.

پروفسور کریستوف اگزلی از دانشگاه کیل انگلستان به همه ی افراد توصیه می‌ کند که میزان تماس‌ شان با آلومینیوم را کاهش دهند.

به گفته‌ی این متخصص، تماس و مسمومیت با این فلز باعث آسیب به سلول‌های عصبی شده و خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می ‌دهد. در واقع تماس روزانه با آلومینیوم که در لوازم آرایشی - بهداشتی و همچنین مواد غذایی و غیره موجود است باعث رسوب آن در مغز می‌ شود.

به عقیده ی متخصصان با وجود اینکه بدن قادر است مازاد آلومینیوم را به طور طبیعی دفع کند اما با این حال مقداری از آن در عصب‌ها، مغز، استخوان‌ها، کبد، قلب، طحال و همچنین عضلات باقی می‌ ماند.

تماس و مسمومیت با این فلز باعث آسیب به سلول‌های عصبی شده و خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می ‌دهد. در واقع تماس روزانه با آلومینیوم که در لوازم آرایشی - بهداشتی و همچنین مواد غذایی و غیره موجود است باعث رسوب آن در مغز می‌ شود

باید بدانید که در داخل مغز، آلومینیوم تا جایی رسوب می‌ کند که به آستانه‌ی مسمومیت عصب‌ها می ‌رسد. در این شرایط نیز عصب‌ ها نمی ‌توانند با این مشکل مقابله کنند و این تجمع، موجب روند ابتلا به بیماری دژنراتیو مانند آلزایمر می‌شود.

متاسفانه آب آشامیدنی نیز حاوی این فلز است. در حین تصفیه ی آب مقداری سولفات آلومینیوم به آب آشامیدنی اضافه می‌ کنند تا شفاف ‌تر شود. مشکلی که پیش می‌آید این است که آلومینیوم در بافت‌های مغزی رسوب می‌ کند و به این ترتیب خطر پیری سلول‌ها و تخریب سیستم عصبی سرعت بیشتری می ‌گیرد.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: lanutrition

مطالب مرتبط:

تاثیر ظروف آلومینیومی و مسی بر کیفیت غذا

می‌خواهید خاطراتتان در امان بماند؟ از این‌ها بپرهیزید

5 باور رایج درباره‌ی شیرهای با ماندگاری بالا

هر ظرفی برای پختن غذا مناسب نیست

چه ظرفی برای پخت غذا بهتر است؟

ساده‌ترین روش‌ها برای پیشگیری از بیماری آلزایمر

دانستنی‌های کنسروی

غذاهای آماده و نیمه‌آماده قابل اعتمادند؟  

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.