تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری های نو معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور از شناسایی 1200 بانوی فرهیخته سراسر کشور برای فعالیت در حوزه های دینی و فرهنگی خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شناسایی 1200 بانوی فرهیخته در حوزه دینی

علی اسماعیلی

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌ های نو معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور از شناسایی 1200 بانوی فرهیخته سراسر کشور برای فعالیت در حوزه های دینی و فرهنگی خبر داد.

به گزارش، علی اسماعیلی، مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌ های نو معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور در کارگاه تخصصی نقش رسانه‌ها در خنثی سازی توطئه‌های دشمن در فرایند جنگ نرم که عصر امروز در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد گفت: موضوع فرهنگ موضوعی است بسیار گسترده است که رسانه هم به عنوان ابزار قدرت بویژه قدرت نرم، دارای ابعاد جهانی پیدا کرده است.

وی هدف اصلی دشمن در جنگ نرم را تضعیف نگرش های دینی و اعتقادات دانست و بیان کرد: دشمن در جنگ نرم اعتقادات و ارزش های بنیادین و دینی را هدف گرفته و سعی می کند تا با شبهه افکنی به ویژه در قشر جوان بتواند به اهداف خود برسد و در بحث مبارزه فرهنگی اگر تخصصی هم شکل می گیرد باید در پرتو دین مداری باشد.

اسماعیلی برگزاری گفتمان های دینی مدارس را یکی از برنامه های شاخص این اداره کل دانست و افزود: برگزاری گفتمان های دینی یکی از برنامه های موفق سازمان است که 3 هزار استاد برای حضور در گفتمان های دینی در جهت پاسخگویی به شبهات و سوالات جوانان در موضوعات مختلف به مدارس فرستاده شده اند.

وی افزود: در فیسبوک در هر دقیقه هزار مطلب جدید وارد می شود، 135هزار دانلود و آپلود تصویر صورت می گیرد، 510 هزار کامنت یا اظهار نظر و 231 هزار پیامک رد و بدل می شود.

مدیر کل امور فرهنگی، رسانه و فناوری های نو سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: در فضای جهان 90 ماهواره وجود دارد که امواج هزار کانال را ارسال می کنند حدود 40 مورد از این ماهواره ها در فضای جمهوری اسلامی ایران امواج 1700 کانال را برای مقابله با فرهنگ دینی ارسال می کنند که 3 هزار شبکه آن به صورت شفاف قابل دریافت است.

این مسئول شناسایی بانوان فرهیخته کشور را یکی از اولویت های این اداره کل عنوان کرد و یادآور شد: 1200 بانوی فرهیخته در حوزه دینی را در سراسر کشور شناسایی کرده ایم که دارای تحصیلات دانشگاهی بالاتر از کارشناسی ارشد هستند.

وی افزود: اگر این بانوان در سطح استان ها وارد مسائل و موضوعات فرهنگی شده و جلسات مختلفی را با مسئولین شهری برگزار نمایند شاهد اثرات خوبی در سطح ارتقای فرهنگی عمومی و اعتقادی جامعه خواهیم بود.

اسماعیلی با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی باید متولی تولید محتوای حوزه دین در فضای مجازی باشند گفت: در راستای این هدف توانستیم با راه اندازی 31 سایت استانی تبیان، ساماندهی خوبی در زمینه بستر سازی مبارزه با جنگ نرم دشمن داشته باشیم.

مدیر کل امور فرهنگی، رسانه و فناوری های نو سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: رسانه های بیگانه با استفاده از همه منابع داخلی یک کشور و ظرفیت های آن در صدد تضعیف باورهای فرهنگی هستند که باید در مقابل آنها از طریق حفظ هویت دینی، اسلامی، ایرانی و انقلابی و تعمیق باورها مقابله کنیم که این امر وظیفه همه فعالان فرهنگی از جمله رسانه هاست .

وی افزود: همه متولیان فرهنگی وظیفه دارند تا با کادریابی در جهت بالقوه کردن استعدادهای فعالین فرهنگی حرکت نمایند.

تنظیم: هومن بهلولی