تبیان، دستیار زندگی
منابع امنیتی لبنان اعلام کردند که ارتش این کشور یکی از همسران سرکرده داعش و یکی از فرزندانش را در نزدیکی مرزهای سوریه بازداشت کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همسر و پسر رهبر داعش در لبنان بازداشت شدند


منابع امنیتی لبنان اعلام کردند که ارتش این کشور یکی از همسران سرکرده داعش و یکی‌ از فرزندانش را در نزدیکی مرزهای سوریه بازداشت کرد.

ابوبکر البغدادی

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی لبنانی گزارش داد که ارتش لبنان یکی از همسران ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش و یکی از فرزندانش را در نزدیکی مرزها با سوریه بازداشت کرد.

براساس این گزارش، زن و فرزند رهبر داعش در نظر داشتند با گذرنامه جعلی وارد لبنان شوند که توسط مأموران مرزبانی لبنان بازداشت شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی لبنانی گفته است که همسر و پسر رهبر داعش توسط ماموران "ضد اطلاعات ارتش" بازداشت شده‌اند و افزوده است که زن بازداشتی، شهروند سوریه و پسرش هم حدودا هشت ساله است.

مقامات لبنانی هنوز این گزارش‌ها را تایید یا تکذیب نکرده‌اند و از واکنش احتمالی گروه داعش به این خبر نیز گزارشی در دست نیست.

روزنامه السفیر، چاپ لبنان، با انتشار این خبر، نوشته است که زن و کودک بازداشت شده به مکانی مخفی انتقال یافته‌اند تا از آنان تحقیقات شود. به نوشته این روزنامه، بازداشت این افراد با هماهنگی با تشکیلات اطلاعاتی خارجی صورت گرفته است.

برخی ناظران گفته‌اند که احتمال دارد هدف از بازداشت این دو نفر، وارد کردن فشار بر رهبر داعش برای آزادی گروگان‌های لبنانی باشد که در اسارت این گروه هستند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی لبنانی گفته است که همسر و پسر رهبر داعش توسط ماموران "ضد اطلاعات ارتش" بازداشت شده‌اند و افزوده است که زن بازداشتی، شهروند سوریه و پسرش هم حدودا هشت ساله است

اوایل ماه گذشته (نوامبر)، گزارش‌هایی انتشار یافت حاکی از اینکه ابوبکر البغدادی در جریان حمله هوایی نیروهای ائتلاف به هدفی در داخل خاک عراق کشته یا زخمی شده است. پس از آن، سخنگوی داعش با تاکید بر اینکه "امیر این خلافت" زنده است، از مسلمانان خواست برای بهبود او دعا کنند.

چند روز بعد، وبسایت‌های وابسته به داعش یک نوار صوتی را منتشر کردند و گفتند که این نوار حاوی پیام ابوبکر البغدادی است.

بخش سیاست تبیان

منبع : ایسنا