تبیان، دستیار زندگی
تاسی به آموزه های قران و اسلام تنها راهی است که می تواند در شرایط فعلی کشور را از بحران نجات دهد و توان مقابله با دشمنان را در احاد ملت افزایش دهد. همانگونه که وعده داده شده است اگر ایمان قوی و روحیه ایستادگی وجود داشته باشد می توان در برابر دشمنان ایستاد
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقشه راه رهبری


تاسی به آموزه های قران و اسلام تنها راهی است که می تواند در شرایط فعلی کشور را از بحران نجات دهد و توان مقابله با دشمنان را در احاد ملت افزایش دهد. همانگونه که وعده داده شده است اگر ایمان قوی و روحیه ایستادگی وجود داشته باشد می توان در برابر دشمنان ایستادگی و ظفر را دست یافتنی کرد.

رهبری

جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از 3 دهه حضور خود در عرصه منطقه ای و جهانی توانسته است جایگاهی برتر پیدا کند؛ به طور قطع این جایگاه و مرتبه نه به خاطر توانمندی های بالایی است که در کشور اندوخته شده است، بلکه از این جهت است که بهره گیری از پتانسیل ها بر مبنای ایمان به خدا و ایستادگی همراه بوده و طبیعتا توانسته نتیجه مطلوب فعلی را حاصل نماید. اندیشه های امام (ره) همواره بر این مبنا استوار بود که باید مقصد الهی شود تا مقصود مورد نظر حاصل گردد. امری که در این زمینه می تواند کارگشا باشد نیت و هدفی الهی است و چون بر مبنای اهداف الهی پایه ریزی شده طبیعتا می تواند نتیجه ای در خور این هدف را حاصل نماید. رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری نیز از این مسیر فاصله نگرفته و با مد نظر قرار دادن این هدف و نیت توانسته است ایران اسلامی را به کشوری تبدیل کند که هم در منطقه و هم در جهان نقشی اصلی و اساسی ایفا می نماید. شاهد این مدعا صلابت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و عاملی برای برقراری امنیت در منطقه است. شکستن هیمنه آمریکا در منطقه و عدم قدرت یافتن حامیان غرب در منطقه در واقع نتیجه این ایستادگی و ایمان به خداست که به جای خود امری قابل توجه و تقدیر است. حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار اخیرشان با جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش ضمن ستودن روحیه ایستادگی و مقاومت، این مقوله را مایه آبرو و اعتبار نیروهای مسلح خواندند. توان امروز نظامی ایران امری نیست که بتوان آن را کتمان کرد و یا نظیری برای آن در میان کشورهای منطقه برشمرد. امری که جز در سایه ایمان به خدا حاصل نمی شد. عزم نیروهای مسلح کشور در راه اندازی جهادخودکفایی در زمان اوج تحریم ها، نشان داد که آنچه می تواند راهگشای پیشرفت و توسعه باشد دوری از خودباختگی و توجه به توان داخلی و مقاومت در برابر زیاده خواهی هایی باشد که متاسفانه در سده های اخیر رقیبی برای آن تعریف نشده است.

درس قرآن کریم به ما این است که اگر ایمان قوی و روحیه ایستادگی وجود داشته باشد، حتی با امکانات و تجهیزات محدود نیز امکان غلبه و پیروزی بر دشمن وجود دارد. این مقوله امری است که پیامبر اسلام و ائمه بزرگوار همواره بر آن تاکید کرده اند و اکنون پس از 1400 سال در جمهوری اسلامی ایران و منطقه خاورمیانه به بار نشسته است

خوشبختانه امروز منطقه با این خودباوری و ایستادگی آشنا شده است و در جای جای منطقه این نقطه قوت و عظمت ملت ایران قابل مشاهده است. تشکیل محور مقاومت در منطقه به رهبری ایران گواه این ادعاست که هم اکنون توانسته دشمنان را به زیر کشد و گام های موثری در اعمال حاکمیت ملت ها بردارد. آیت الله خامنه ای این توان را جز آموزه های قران کریم می دانند و می فرمایند: درس قرآن کریم به ما این است که اگر ایمان قوی و روحیه ایستادگی وجود داشته باشد، حتی با امکانات و تجهیزات محدود نیز امکان غلبه و پیروزی بر دشمن وجود دارد. این مقوله امری است که پیامبر اسلام و ائمه بزرگوار همواره بر آن تاکید کرده اند و اکنون پس از 1400 سال در جمهوری اسلامی ایران و منطقه خاورمیانه به بار نشسته است. بی تردید باید بر این نکته تاکید کرد که جز در سایه اسلام و قران چنین اتفاق بزرگی حادث نمی شد و اگر تمام کشورهای اسلامی بر این مقوله روی آورند دیگر گریز و مفری برای دشمنان برای غلبه بر آنان وجود نخواهد داشت. بیداری اسلامی آغاز شده از سال 2011 بر این مبنا و محور روندی صعودی یافته است و این امیدواری وجود دارد که آینده از آن دین مداران و عمل کنندگان به آموزه های اسلامی است.

هاتف پوررشیدی

بخش سیاست تبیان