تبیان، دستیار زندگی
به همت «انجمن علمی روابط عمومی» دانشگاه علامه طباطبایی، کارگاه «اصول و فنون برگزاری گردهمایی ها»برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارگاه آموزشی «اصول و فنون برگزاری گردهمایی‌ها» برگزار شد

کارگاه آموزشی اصول و فنون برگزاری گردهمایی‌ها

به همت «انجمن علمی روابط عمومی» دانشگاه علامه طباطبایی، کارگاه «اصول و فنون برگزاری گردهمایی‌ها»برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، کارگاه آموزشی برگزاری گردهمایی‌ها پنج شنبه6 آذر ماه در معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی برگزارشد. در این کارگاه یک روزه که با ثبت نام و استقبال بیش از80 نفر از دانشجویان دانشگاههای مختلف سطح تهران مواجه شد، دوتن از استادان و پیشکسوتان رشته روابط عمومی به تدریس پرداختند .

تنگشیر، مدرس روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، گردهمایی را از جمله ابزار ارتباطی و از شیوه های موثر برای بیان یافته‌های جدید علمی و گسترش آن در سطح جامعه دانست و انتخاب زمان، مکان و عنوان مناسب را برای گردهمایی‌ها اصل خواند .

تنگشیر بیان اینکه مدیران ما، کار گروهی و برنامه های روابط عمومی را قبول ندارند گفت: مدیریت برنامه ریزی و هماهنگی بین دبیران علمی و اجرایی برای برپایی یک گردهمایی مناسب و کیفیت ارائه مقاله‌ها بسیار مهم است .

او هدف از برپایی گردهمایی‌ها و کنگره‌ها را انتقال آخرین تجربیات و دستاوردهای آن رشته عنوان و با تاکید بر انتخاب روشی مشترک برای اجرا، انتخاب ها و تدابیر سنجشی را برای درک بازخورد مناسب، مهم ارزیابی کرد و افزود: ایجاد دبیرخانه ثابت و دائمی به منظور پیگیری نتایج حاصل از برگزاری گردهمایی و ارتباط بین صاحبنظران و متخصصان باید مورد توجه قرار گیرد .

«عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی» پیشرفت یک سازمان را وابسته به روابط عمومی آن سازمان دانست و ضمن اینکه به روز بودن اخبار را یکی از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها خواند، اضافه کرد: ایجاد کارگروه مدیریت بحران در برگزاری گردهمایی‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان هرچه سریع‌تر مشکلات پیش بینی نشده در گردهمایی‌ها را حل کرد .

پس از مبحث چگونگی برگزاری یک گردهمایی خوب و پذیرایی مختصری از دانشجویان حاضر در کارگاه، با در خواست تعدادی از حاضران در جلسه، تنگشیر بحث دوم خود را درباره نحوه تشریفات در برگزاری گردهمایی‌ها، آغاز کرد .

این پیشکسوت روابط عمومی با بیان این نکته که تشریفات در ایران، بیشتر ازمقالات ارائه شده و سخنرانان حاضر در همایش‌ها مهم است، گفت: شناخت جایگاه، سلایق و ایجاد اتاق «vip» برای مهمانان و خبرنگاران و همچنین پذیرایی به موقع از مهم‌ترین وظایف گروه تشریفات است .

او وظایفی مانند تزیین صحنه سخنرانی، راهنمایی مهمانان، چک کردن صدا و ایجاد فضای مناسب برای تبادل اطلاعات تمامی شرکت کنندگان را از جمله وظایف تشریفات دانست .

بعد از صرف نهار، شرکت کنندگان برای دور بعدی کارگاه که توسط عبدالله ذاکر (رئیس گروه ارتباطات و روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری) تدریس شد، بار دیگر در جلسه حاضر شدند .

«ذاکر» بحث جلسه‌ها و کارگاه‌های آموزشی را مطرح کرد و ضمن اینکه توزیع پرسشنامه را برای انتخاب کارگاه مناسب، مهم عنوان کرد، گفت: یکی از اهداف کارگاه آموزشی سازماندهی مطالب نظری است و فلسفه کارگاه این است که فرد را در محیط کار توانمند کند تا به نتیجه مورد نظرش برسد .

او نیازسنجی، هماهنگی، وحدت رویه و برنامه ریزی در کار‌ها را از جمله اهداف کارگاه دانست و افزود: در کارگاه‌ها، آموزش مشارکتی و گروهی است که با وجود تعداد محدود افراد، تبادل ایده‌ها با بازدهی بالا‌تری مواجه می شود .

به گفته او یکی از مهم‌ترین ترس‌ها، صحبت در حضور جمع است که کارگاه آموزشی ضمن رسیدن به اهداف علمی باعث ریختن ترس اعضا می‌شود .

در ادامه جلسه، دانشجویان حاضر در کارگاه، سوالاتی را در زمینه انواع گردهمایی‌ها و تفاوت آن‌ها، افتاحییه و اختتامییه، کار گروه‌های برپایی گردهمایی پرسیدند که استاد مدعو در جلسه، به طور مختصر به این سوالات پاسخ داد .

در انتها، کارشناس انجمنهای علمی دانشگاه علامه طباطبایی، برگزاری این کارگاه را نقطه عطفی در جلسه های بین دانشگاهی دانست. «مریم ناظر» با بیان اینکه برگزاری چنین کارگاهی در پنج سال اخیر بی سابقه بوده است، رشته روابط عمومی را پشتیبان سایر رشته ها معرفی کرد .

در پایان کارگاه، به هریک از دانشجویان حاضر در جلسه گواهی شرکت در دوره آموزشی اعطا شد .

کارگاه آموزشی «شیوه نگارش در مطبوعات» با حضور «حسینی پاکدهی» عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، پنج شنبه هفته آینده،13 آذر ماه برگزار می‌شود .

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09101707097تماس حاصل فرمایید .

تنظیم: هومن بهلولی