تبیان، دستیار زندگی
بسیاری پائولو مالدینی را محبوب ترین ایتالیایی دنیا می دانند. مالدینی که به مدت 25 سال در تیم میلان بازی کرد و از سال 1984 تا 2009 در مجموع 902 بازی ملی و باشگاهی انجام داد و 33 گل به ثمر رساند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مالدینی: در کودکی طرفدار یوونتوس بودم‌

مالدینی

بسیاری پائولو مالدینی را محبوب‌ترین ایتالیایی دنیا می‌دانند. مالدینی که به مدت 25 سال در تیم میلان بازی کرد و از سال 1984 تا 2009 در‌مجموع ‌‌902 بازی ملی و باشگاهی انجام داد و 33 گل به ثمر رساند. اسطوره بی‌چون و چرای میلانی‌ها در جدیدترین مصاحبه خودش حرف‌های جالبی را بر زبان آورده که شاید به مزاج خیلی از میلانی‌ها خوش نیاید.

-میلان در پایان هفته دوازدهم سری A فقط 18 امتیاز جمع کرده. به نظر شما باید منتظر یک فصل تلخ دیگر برای روسونری باشیم؟

بعید می‌دانم که میلان فصل را به عنوان یکی از تیم‌های بالای جدول به اتمام برساند. وضعیت میلان گویای همه‌چیز است. باید قبول کنیم که این میلان، فقط اسم میلان بزرگ را یدک می‌کشد و هیچ نشانی از یک تیم بزرگ ندارد.

-چه فاکتورهایی باعث شده تا میلان نسبت به گذشته، تا این حد افت کند؟

در فوتبال امروزی مدیریت حرف اول و آخر را می‌زند. اگر یک تیم با شیوه درست مدیریت شود قطعا موفق خواهد شد و در مقابل عدم مدیریت صحیح می‌تواند سقوط و تضعیف یک تیم را به دنبال داشته باشد. اتفاقی که در میلان رخ داده.

-یعنی خانواده برلوسکونی را مسئول ناکامی‌های میلان می‌دانید؟

متاسفانه گالیانی فکر می‌کند در میلان قدرت مطلق و همه‌کاره است و به تنهایی می‌تواند تصمیم‌ گیرنده باشد. مدیران میلان هیچ پروژه‌ای برای این تیم در دست ندارند‌ و فقط سرزنش کردن یکدیگر را بلد هستند. آن‌ها در زمان‌های حساس، بدترین تصمیمات ممکن را می‌گیرند. متاسفانه آن‌ها میلان را نابود کرده‌اند.

من هیچ‌وقت از گفتن واقعیت نمی‌ترسم. هر‌کس جای من بود، ادعا می‌کرد که به عنوان یک میلانی به دنیا آمده‌ اما من در همان سال‌هایی که برای میلان بازی می‌کردم هم می‌گفتم که در کودکی، طرفدار یوونتوس بودم‌ ولی وقتی برای میلان شروع به بازی کردم، از این تیم حمایت کردم و حاضر بودم برای تیمم جانم را هم بدهم.

-به عنوان مثال؟

مثلا انتخاب سیدورف به عنوان مربی، آن هم در روزهای بحرانی. سیدورف می‌توانست مربی بزرگی برای میلان باشد، اما نه زمانی‌که تیم در بحران به‌سر می‌برد. سران میلان به راحتی مهره‌سوزی می‌کنند.

-در‌50 سال اخیر همیشه یک مالدینی در میلان حضور داشته و حالا پسر شما در آستانه حضور در تیم اصلی میلان قرار دارد. البته صحبت‌های شما ممکن است برای او گران تمام شود!

من هیچ‌وقت از گفتن واقعیت نمی‌ترسم. هر‌کس جای من بود، ادعا می‌کرد که به عنوان یک میلانی به دنیا آمده‌ اما من در همان سال‌هایی که برای میلان بازی می‌کردم هم می‌گفتم که در کودکی، طرفدار یوونتوس بودم‌ ولی وقتی برای میلان شروع به بازی کردم، از این تیم حمایت کردم و حاضر بودم برای تیمم جانم را هم بدهم. این‌که بعد از پدرم بازوبند کاپیتانی میلان به من رسید، تنها چیزی بود که به دنبال آن بودم و این بزرگ‌ترین افتخار زندگی من بود. برای رسیدن به این افتخار، از نام پدرم استفاده نکردم و کریستین هم اگر می‌خواهد راه مرا ادامه دهد، باید خودش را به اثبات برساند و روی پای خودش بایستد.

-انتخاب بهترین بازیکن این روزهای میلان کمی‌ سخت است اما اگر بخواهید این کار را انجام دهید کدام بازیکن را انتخاب می‌کنید؟

دی‌شیلیو در‌2 فصل اخیر خیلی خوب بوده و پیشرفتش هم کاملا محسوس بوده. به نظرم دی‌شیلیو درست مسیری که من در میلان طی کردم را سپری می‌کند. او می‌تواند به یکی از بهترین مدافعان جهان تبدیل شود.

بخش ورزشی تبیان


منبع: خراسان