تبیان، دستیار زندگی
در کشور ما عده ای هستند که می توانند از هر اتفاق کوچک و بزرگی سوءاستفاده کنند و برای اتفاقات تلخ هم برنامه ریزی اقتصادی کنند؛ حتی اگر این اتفاق تلخ، مرگ یک فرد نه چندان معروف باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاسبی با مرگ پاشایی

در کشور ما عده‌ای هستند که می‌توانند از هر اتفاق کوچک و بزرگی سوءاستفاده کنند و برای اتفاقات تلخ هم برنامه‌ریزی اقتصادی کنند؛ حتی اگر این اتفاق تلخ، مرگ یک فرد نه‌چندان معروف باشد.

فرآوری: طاهره رشیدی - بخش اجتماعی تبیان
مرگ پاشایی

همانگونه که در بسیاری از مسائلی که در کشور اتفاق می افتد امکان سوء استفاده وجود دارد و مسبوق به سابقه هم هست؛ این بار در تجمعاتی که در غم از دست دادن این هنرمند موسیقی پاپ برگزار شد متاسفانه عده ای هم به منظور سوء استفاده از این تجمع ورود کردند.

مراسم تشییع زنده‌یاد مرتضی پاشایی با همدردی علاقمندان به این خواننده موسیقی پاپ برگزار شداما این مراسم برای برخی هم بدون سود نبود چرا که عده‌ای روش‌هایی برای درآمدزایی از این حادثه را طراحی کردند که از آن جمله می‌توان به تی‌شرت‌هایی با عکس پاشایی بر تن طرفداران این خواننده موسیقی پاپ و همچنین حضور تاکسی‌های دربست به سمت بهشت زهرا (س) اشاره کرد

در مراسم تشییع این هنرمند، دیده شد که عده‌ای در کمال ناباوری مجموعه‌ای از آهنگ‌های او را جمع‌آوری کرده و به حاضران در جمع می‌فروختند. اتفاقا قیمت این آلبوم‌ها هم از آنچه به طور معمول در سطح شهر فروخته می‌شود بسیار بیشتر بود. در سوی دیگر تعدادی نوجوان در حال فروختن پوسترهایی با عکس‌های مختلف از مرتضی پاشایی بودند.

اما برخی مشترکان تلفن همراه که این روزها با سیلی از پیامک‌های تبلیغاتی و مسابقات طراحی‌شده توسط مراکز نامعلوم مواجهند، با پیامکی عجیب از این‌دست روبه‌رو شدند. در این پیامک نوشته شده‌ است: «اگه میخوای درباره زندگی ستاره‌های محبوبت بیشتر بدونی، اسم خواننده یا بازیگری که دوست داری رو بفرست. مثال: مرتضی پاشایی!»

عده ای از مردم هم در این بین بساط گل فروشی راه انداخته بودند و گلهای چینی سفید برای فروش آورده بودند و به مردمی که دنبال گلایول می گشتند، می فروختند.

در مراسم تشییع این هنرمند، دیده شد که عده‌ای در کمال ناباوری مجموعه‌ای از آهنگ‌های او را جمع‌آوری کرده و به حاضران در جمع می‌فروختند. اتفاقا قیمت این آلبوم‌ها هم از آنچه به طور معمول در سطح شهر فروخته می‌شود بسیار بیشتر بود. در سوی دیگر تعدادی نوجوان در حال فروختن پوسترهایی با عکس‌های مختلف از مرتضی پاشایی بودند

اما گذشته از اینگونه سو استفاده ها طبق روال گذشته جریان سازهای سیاسی که هر از چند گاهی سعی می‌کنند با موج سواری و سوء استفاده از وقایع و ‏احساسات عمومی مردم به اهداف خاص سیاسی خود برسند نسبت به این رویداد تأسف انگیز فرهنگی کشور نیز بی‌تفاوت ‏نبودند و بی‌کار ننشستند. گویا این قصه سر دراز دارد.‏ در سال‌های اخیر و عموماً بعد از فتنه 88 رسانه‌های بیگانه و روشنفکرنماهای داخلی از هیچ تلاشی برای احیای خود ‏فروگذار نکردند از این رو با تمسک جستن به هر مناسبت مذهبی، ملی و فرهنگی در پی رسیدن به اغراض سیاسی خود بر می‌آیند؛ که ‏در جریان فتنه 88 و در اغتشاشات روزهای قدس و عاشورا شاهد آن بودیم‎.‎ عده ای که همواره با وقوع هر فاجعه طبیعی مانند زلزله، هر آسیب اجتماعی یا مرگ هر چهره مشهور از هیچ تلاشی در ‏راستای اهداف سیاسی خود فروگذار نمی‌کنند ودر این ماجرا هم عده ایی سعی داشتند تشی از جنس فتنه 88 در خیابان‌های این شهر به راه بیافتد.

رادیو زمانه طی مطلبی مدعی شد عده‌ای در تجمعاتی که به یاد «مرتضی پاشایی برگزار شده بود بازداشت شدند!‏

رسانه‌هایی که طبق روال همیشگی خود سعی دارند از هر نوع تجمع برداشت سیاسی خود را داشته باشند، خواه فوت یک خواننده ‏باشد یا تجمع برای یک آسیب اجتماعی؛ برای آنها فرقی ندارد.

همچنین، خانواده و مدیر برنامه های مرتضی پاشایی نیز با توجه به برگزاری برخی تجمعات بدون مجوز که با برخی حواشی نیز همراه بوده، با صدور یک بیانیه درباره این حواشی و مواضع رسمی شان توضیحاتی ارایه کنند. در این بیانیه آمده است: «از همه ملت ایران و طرفداران مرتضی پاشایی که در غم خانواده آن مرحوم سهیم هستند تشکر می کنیم و بر خود لازم می دانیم چند نکته مهم را اعلام داریم:

1-طرفداران مرتضی پاشایی کسانی هستند که شفای وی را از طریق برگزاری زیارت عاشورا و دعای توسل می خواستند.

2-شخص مرتضی پاشایی عاشق اهل بیت و اسلام و معنویت و مردم بود

3-خانواده و خاندان مرتضی پاشایی افرادی در خط انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و از مریدان اهل بیت هستند

پدر مرتضی پاشایی طی مصاحبه ای خبری اعلام کرد: «ما از اینکه برخی افراد از ابراز احساسات مردم سواستفاده کرده و برخی اجتماعات را به حاشیه کشانده اند بسیار متاسفیم و می دانیم که طرفداران واقعی پسرم خواستار ایجاد هیچ نوع حاشیه ای نیستند

همچنین پدر مرتضی پاشایی طی مصاحبه ای خبری اعلام کرد: «ما از اینکه برخی افراد از ابراز احساسات مردم سواستفاده کرده و برخی اجتماعات را به حاشیه کشانده اند بسیار متاسفیم و می دانیم که طرفداران واقعی پسرم خواستار ایجاد هیچ نوع حاشیه ای نیستند.

وی افزود: عده ای که در این شرایط سعی دارند سوءاستفاده کرده و پسر من را بدنام کنند می گویم؛ نکنید. خواهش می کنم بگذارید روح مرتضی در آرامش باشد.

جماعت روشنفکرنما و فرصت طلب داخلی، با حواشی که پس از مرگ مرتضی پاشایی رقم زدند نشان دادند که تنها چیزی که برای این جریان شناخته شده اهمیت دارد، استفاده ابزاری از موقعیت های باد آورده است و رسیدن به اهداف سیاسی برای این جریان، آنقدر اهمیت دارد که حاضر است شرف و حیثیت یک هنرمند اصیل را نیز لکه دار کند...


منابع : خبرانلاین / ظهور / شهر خبر / حافظ نیوز

سونامی سرطان؛ از شوخی تا واقعیت!

تهرانی ها چگونه می میرند؟

مصیبت‌های فرهنگ ویترینی