تبیان، دستیار زندگی
اسلام کریمی، معاون تربیت بدنی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست مسئولین اداره کل تربیت بدنی بنیاد شهید گفت: دغدغه های رهبری در خصوص ورزش جانبازان را سرلوحه کار قرار داده ایم و هدف از برنامه های این معاونت تغییر الگوی زندگی جانبازان و بهینه کردن اوضاع جس
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر الگوی زندگی جانبازان


اسلام کریمی، معاون تربیت بدنی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست مسئولین اداره کل تربیت بدنی بنیاد شهید گفت: دغدغه‌های رهبری در خصوص ورزش جانبازان را سرلوحه کار قرار داده ایم و هدف از برنامه های این معاونت تغییر الگوی زندگی جانبازان و بهینه کردن اوضاع جسمی و روانی ایثارگران و خانواده‌هایشان است

اسلام کریمی

کریمی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری که ورزش برای جانبازان را امری واجب دانستند همانطور که ایشان ورزش را برای همه اقشار مختلف جامعه امری لازم و ضروری برشمردند و ما نیز به لبیک به این رهنمودهای ایشان، جانبازان را به ورزش کردن دعوت کرده‌ایم و هر ساله برنامه های زیادی را برای ترغیب جانبازان عزیز به مقوله ورزش از سوی بنیاد شهید به اجرا در می‌آید.

وی ضمن تشریح وظایف و فعالیت های مربوط به این حوزه به معرفی اداره کل تربیت بدنی بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و بیان کرد: متاسفانه هنوز به عملیاتی شدن ورزش همگانی جانبازان و جامعه بزرگ ایثارگران نرسیده ایم و در واقع فاصله بسیاری با این مقوله مهم داریم.

ورزش همگانی نه تنها برای جامعه بزرگ ایثارگری باید در اولویت قرار بگیرد بلکه این مسئله باید در سبد خانوادگی ایثارگران گنجانده شود و ما نیز با همه کمبود ها و مشکلات اهتمام ویژه ای به این مقوله خواهیم داشت.

معاون تربیت بدنی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: در معاونت تربیت بدنی بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای منویات مقام معظم رهبری، هر ساله برنامه‌های ویژه ای در استان های مختلف برای ورزش جانبازان طراحی و اجرا می‌شود که در برگزاری این برنامه ها از نظرات پیشکسوتان و نخبگان ورزش کشور در جامعه ایثارگری به بهترین شکل ممکن استفاده می کنیم.

وی تمامی این برنامه ها در دو محور اصلی برنامه های کوتاه مدت و برنامه های بلند مدت به اجرا در می آید و تقریبا شامل تمامی استان های کشور می‌شود اعلام کرد.

در واقع استعدادیابی ، آخرین و مهم ترین قسمت فعالیت های بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ورزش جانبازان به حساب می آید

وی در ادامه تصریح کرد: بحث ورزش همگانی در ورزش جانبازان نیز امری مهم و ضروری است که متاسفانه هنوز به این مهم به طور کامل نرسیده ایم و باید در سبد خانواده ایثارگری قرار بگیرد و ما نیز باید تلاش بیشتری در این راستا انجام دهیم.

کریمی ادامه داد: تلاش داریم پوشش حداکثری در حوزه ورزش جانبازان داشته باشیم، و در این راستا در چهار حوزه قهرمانی فعالیت میکنیم که در چهار سطح شهرستان، استان، منطقه‌ای و کشوری این فعالیت ها ادامه می یابد و در طول سال برای این اقدامات آماده می‎شویم.

وی گفت: در واقع استعدادیابی ، آخرین و مهم ترین قسمت فعالیت های بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ورزش جانبازن به حساب می آید که تمامی استعداد های کشف شده توسط کارشناسان معاونت تربیت بدنی بنیاد به انتخابی های تیم های ملی معرفی می‌شوند.

کریمی در این نشست همچنین به سوالاتی در رابطه با چگونگی استفاده از امکانات ورزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، نحوه عضویت در تیم های ورزشی، نحوه استعداد یابی برای حضور در تیم های ملی، فرآیند برگزاری مسابقات، استفاده از مجتمع های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار و شرایط افراد تحت پوشش خدمات تربیت بدنی در بنیاد پاسخ داد.

سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


مطالب مرتبط:

بیمه‌ای جامع برای خانواده شهدا و ایثارگران

 افتخار آفریدند اما دلشان شکست

مشکلات ایثارگران تکذیب نمی‌شود