تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری 218 هزار و 107 نفر از دانش آموزان استان تحت پوشش توزیع شیر رایگان قرار خواهند گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

218 هزار دانش آموز کردستانی از شیر رایگان بهره مند می شوند.

218 هزار دانش آموز کردستانی از شیر رایگان بهره مند می شوند


مدیرکل آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری 218 هزار و 107 نفر از دانش آموزان استان تحت پوشش توزیع شیر رایگان قرار خواهند گرفت.


سالار عرفان نسب روز سه شنبه در جلسه کارگروه استانی شیر مدارس در سنندج افزود: در سال تحصیلی جاری شیر رایگان در میان کلیه دانش آموزان دختر و پسر دوره ابتدایی و دوره متوسطه اول مدارس دولتی و غیر دولتی، دانش آموزان مدارس شبانه روزی دوره متوسطه دوم، مراکز کودکان بی سرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی و پیش دبستانی های ضمیمه مدارس ابتدایی توزیع می شود.

وی فرهنگ سازی برای مصرف شیر را از اهداف توزیع شیر رایگان در مدارس عنوان کرد و گفت: امسال نیز بر اساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش و با همکاری ستاد هدفمندی یارانه ها، توزیع شیر در بین دانش آموزان بعد از برگزاری مناقصه خرید در سطح مدارس آغاز خواهد شد.

امسال علاوه بر دانش آموزان مدارس دولتی، دانش آموزان مدارس غیر دولتی نیز تحت پوشش شیر رایگان قرار خواهند گرفت.

عرفانی نسب مبلغ پیش بینی شده برای تهیه و توزیع شیر رایگان در بین دانش آموزان جامعه هدف استان را 9 میلیارد و 671 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ دو میلیارد و 833 میلیون تومان در مرحله اول برای تهیه و توزیع شیر در سطح مدارس استان منظور شده است.

به گفته وی امسال علاوه بر دانش آموزان مدارس دولتی، دانش آموزان مدارس غیر دولتی نیز تحت پوشش شیر رایگان قرار خواهند گرفت.

رییس اداره تدارکات و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست گزارشی از توزیع شیر در سال تحصیلی گذشته ارائه داد و گفت: در سال تحصیلی 93-92 شیر رایگان از تاریخ 30 آذر تا 28 اسفند در میان 200 هزار و 779 نفر از دانش آموزان جامعه هدف توزیع شد و در کل مبلغی افزون بر یک میلیارد 733 میلیون تومان برای تهیه و توزیع شیر در استان هزینه شد.

امیر رحیمی از وصول دستورالعمل وزارتی توزیع شیر در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس این دستورالعمل 30 درصد شیر مدارس برای توزیع در مدارس شهری به صورت پاستوریزه و 70 درصد نیز به صورت استریل برای توزیع در مدارس روستایی تهیه خواهد شد.

در ادامه این نشست اعضای کارگروه پیرامون نحوه توزیع و خرید شیر از طریق مناقصه و تعیین قیمت پایه شیر بحث و تبادل نظر کردند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

بخش سفیران تبیان