تبیان، دستیار زندگی
نه از خودروهای عبوری می ترسند و نه از گشت پلیس که ممکن است به طور اتفاقی از آن محل رد شود حتی برایشان فرقی نمی کند که شب باشد یا روز، چون آنها بی توجه به اطراف، کار خودشان را می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاتوق علنی معتادان ولگرد کجاست؟

بزرگراه‌ها، پاتوق علنی معتادان ولگرد نه از خودروهای عبوری می‌ترسند و نه از گشت پلیس که ممکن است به طور اتفاقی از آن محل رد شود حتی برایشان فرقی نمی‌کند که شب باشد یا روز، چون آنها بی‌توجه به اطراف، کار خودشان را می‌کنند.

بخش اجتماعی تبیان
معتادان

اگر مسیرتان بزرگراه نیایش و یادگار امام(ره) و دیگر بزرگراه ها باشد، حتما آنها را دیده اید؛ معتادانی که با سر و وضعی نامناسب و آشفته، بی خیال و بی توجه به اطراف در امتداد بزرگراه سلانه سلانه و بی هدف راه می روند، بعضی وقت ها هم یک دفعه تصمیم می گیرند از بین چمنکاری های حاشیه بزرگراه بیرون بپرند و از این طرف بدوند، آن طرف بدون این که گوشه چشمی به خودروهایی داشته باشند که با سرعتی بالا از آن محل عبور می کنند.

به نظر می رسد دستگاه های متولی این روزها چشم شان را به حضور معتادان ولگرد در حاشیه بزرگراه ها بسته اند، چون اگر چنین نبود این موضوع موجب انتقاد فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران در مجلس نمی شد.

او با ابراز نگرانی از حضور آشکار معتادان و خرده فروشان موادمخدر در حاشیه بزرگراه های شهری بخصوص نیایش و یادگار امام(ره) در تذکری به وزیر کشور، از وی می خواهد که با همکاری دستگاه های مسئول برای حل این معضل، چاره ای جدی بیندیشند و هرچه سریع تر آنها را جمع آوری کنند.

باید این واقعیت را پذیرفت که تا وقتی عزم جدی برای پاک کردن چهره شهر از معتادان و خرده فروشان موادمخدر وجود نداشته باشد و تا زمانی که جمع آوری آنها صرفا در قالب طرح های دوره ای پیگیری شود، همچنان باید شاهد حضور آزاد و علنی معتادان و خرده فروشان موادمخدر در گوشه کنار شهرمان باشیم

تذکر این نماینده مجلس به دستگاه هایی که در حوزه موادمخدر فعالیت دارند، در حالی است که اگر کمی به گذشته برگردیم، به یاد می آوریم که در چند سال اخیر نیروی انتظامی با اجرای طرح های ضربتی، پاتوق های خرده فروشان مواد مخدر و مکان هایی را که به عنوان محل تجمع معتادان و خرده فروشان مواد شناخته می شد، پاکسازی کرده است.

نتیجه این اقدامات این بود که برای مدتی موقت معتادان و موادفروشان از آن محل متواری می شدند و پس از مدتی که آب ها از آسیاب افتاد، دوباره سر و کله شان پیدا می شد و وقتی خوب احساس امنیت می کردند، تعدادشان رفته رفته بیشتر می شد و دوباره روز از نو و روزی از نو.

باید این واقعیت را پذیرفت که تا وقتی عزم جدی برای پاک کردن چهره شهر از معتادان و خرده فروشان موادمخدر وجود نداشته باشد و تا زمانی که جمع آوری آنها صرفا در قالب طرح های دوره ای پیگیری شود، همچنان باید شاهد حضور آزاد و علنی معتادان و خرده فروشان موادمخدر در گوشه کنار شهرمان باشیم که علاوه بر به خطر انداختن امنیت جانی شهروندان، چهره ای زشت و نامناسب به تهران بدهد.


منبع : جام جم