تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان که با موضوع تحصیل دانش آموزان تبعه خارجی تشکیل شد گفت: افراد مشکوک التابعه و یا دانش آموزانی که دارای مدارک معتبر شناسایی نیستند با معرفی نامه از مراجع ذیصلاح میتوانند تحصیل خود ر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ادامه تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی با معرفی نامه از مراجع ذیصلاح

ادامه تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی با معرفی نامه از مراجع ذیصلاح


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان که با موضوع تحصیل دانش آموزان تبعه خارجی تشکیل شد گفت: افراد مشکوک التابعه و یا دانش آموزانی که دارای مدارک معتبر شناسایی نیستند با معرفی نامه از مراجع ذیصلاح میتوانند تحصیل خود را ادامه دهند.


دکترسیدجواد حسینی در جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان که با محوریت تحصیل دانش آموزان تبعه خارجی تشکیل شد با اشاره به اینکه درحال حاضر یک میلیون و 500 هزار تبعه خارجی در کشور حضور دارند که سهم استان از این رقم 310 هزار نفر است که اغلب آنها در مشهد ساکن هستند و این موضوع باعث شده 60 هزار دانش آموز تبعه کشورهای دیگر در خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند. وی در ادامه با بیان این که از 310 هزار تبعه خارجی استان 100 هزار نفرشان غیرمجازند اظهار داشت: از تعداد دانش آموزانی که در استان مشغول به تحصیلند بیشترین آمار مربوط به کشورهای افغانستان،پاکستان،عراق هستند که در کنار سایر دانش آموزان مشغول به پیگیری امور تحصیلی خود هستند.

وی ادامه داد: برخی از افرادی که تعیین تابعیت شده و این موضوع را قبول نکرده اند برای ثبت نام در مراکز آموزشی نیاز به معرفی نامه از اداره اتباع خارجی استان و رای کمیسیون خاص نیاز دارند و ما نیز تلاش می کنیم در این حوزه نهایت همکاری را داشته باشیم.

از تعداد دانش آموزانی که در استان مشغول به تحصیلند بیشترین آمار مربوط به کشورهای افغانستان،پاکستان،عراق هستند که در کنار سایر دانش آموزان مشغول به پیگیری امور تحصیلی خود هستند.

آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بین دانش آموزان تبعه خارجی که دارای مدرک تابعیت معتبر هستند با سایر دانش آموزان استان تفاوتی وجود ندارد چرا که تحصیل را حق مسلم شهروندی می دانیم اظهار داشت: برخی از اتباع خارجی مشکوک التابعه هستند که نیاز است با معرفی نامه معتبر از مراجع ذیصلاح مانند شورای تامین فرمانداری در مدارس ثبت نام کنند.

وی درپایان با بیان اینکه ادامه تحصیل اتباع فاقد مدرک معتبر از طریق سیستم ثبت نام جامع دانش آموزان موردقبول قرار نمی گیرد اظهار داشت: در این موارد باید مراجع ذیصلاح برای ادامه تحصیل دانش آموزان مدرک و گواهی موردنیاز را صادر کنند.


منبع:خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان