تبیان، دستیار زندگی
نتایج پژوهش وسیعی که توسط موسسه Action on Sugar انجام شده است نشان می دهد که اکثر آب میوه های صنعتی حتی شیرین تر از نوشابه های گازدار هستند که این مسئله برای سلامتی افراد مناسب نیست.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آب میوه های صنعتی به اندازه ‌ی نوشابه قند دارند


نتایج پژوهش وسیعی که توسط موسسه Action on Sugar انجام شده است نشان می دهد که اکثر آب میوه های صنعتی حتی شیرین تر از نوشابه های گازدار هستند که این مسئله برای سلامتی افراد مناسب نیست.

آبمیوه

اگر می خواهید همیشه تناسب اندام تان را حفظ کنید باید حواستان به میزان قند دریافتی روزانه تان باشد. نتایج مطالعات محققان انگلیسی نشان می دهد که آب میوه ها و اسموتی های حاضری معمولا حاوی قند زیادی هستند.

نتایج پژوهش وسیعی که توسط موسسه Action on Sugar انجام شده است نشان می دهد که اکثر آب میوه های صنعتی حتی شیرین تر از نوشابه های گازدار هستند که این مسئله برای سلامتی افراد مناسب نیست. محققان ترکیبات موجود در این آب میوه ها را بررسی کرده و میزان قند موجود در حدود 203 نوع آب میوه و اسموتی ها را اندازه گیری کردند.

معمولا این نوع نوشیدنی ها را به عنوان نوشیدنی های سرشار از ویتامین و مفید برای سلامتی تبلیغ می کنند. محققان مشاهده کردند یک چهارم آب میوه های بررسی شده حاوی قند بیشتری از کولا هستند یعنی در هر 100 میلی لیتر 10.6 گرم قند(معادل 5 قاشق چایخوری در هر 200 میلی لیتر). برخی دیگر حتی تا 8 قاشق چایخوری نیز دارند که حدود یک و نیم برابر قند موجود در نوشابه است.

به عقیده ی محققان این میزان قند در نوشیدنی هایی که با عنوان نوشیدنی های سالم برای ارتقای سلامت کودکان و بزرگسالان به فروش می رسند افتضاح است و بهتر است از مصرف آن ها خودداری شود. معمولا والدین برای فرزندانشان که میوه نمی خورند آب میوه می خرند به تصور اینکه یک نوشیدنی سالم در اختیار آن ها قرار می دهند در حالیکه نوشیدن زیاد آن ها نتیجه ای جز افزایش خطر چاقی بچه ها نخواهد داشت.

اگر می خواهید همیشه تناسب اندام تان را حفظ کنید باید حواستان به میزان قند دریافتی روزانه تان باشد. نتایج مطالعات محققان انگلیسی نشان می دهد که آب میوه ها و اسموتی های حاضری معمولا حاوی قند زیادی هستند

علاوه بر این اخیرا سازمان جهانی سلامت برای مقابله با چاقی و پوسیدگی دندان ها درخواست کاهش میزان قند افزوده شده به این نوشیدنی ها را داده است. توجه داشته باشید که میزان روزانه ی قند برای بزرگسالان 6 حبه قند و برای کودکان 3 حبه در نظر گرفته شده است.

اما با این حال همه ی ما روزانه بیشتر از این میزان قند دریافت می کنیم و این قندها به صورت «پنهان» و با مصرف مواد غذایی صنعتی و فراوری شده وارد بدن ما می شود. جالب است که بدانید این قند پنهان بیشتر در مواد غذایی دیگری غیر از شیرینیجات معمولی وجود دارد. به عنوان مثال 1 قاشق غذاخوری سس کچاپ حاوی حدود یک حبه قند است. بهترین راه حل این است که به جای مصرف آب میوه های صنعتی خودتان دست به کار شده و آب میوه یا اسموتی خانگی تهیه کنید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: topsante

مطالب مرتبط:

بهترین آب‌میوه‌ها برای سلامتی

اسموتی‌ها آن قدرها هم برای سلامتی خوب نیستند

سلامتی را بنوشید

دانستنی‌هایی درباره‌ی نوشیدنی‌ها

نوشیدنی‌های گرم برای روزهای سرد

5 شربت ضد عطش

با نوشیدنی‌هایی که باعث لاغری می‌شوند آشنا شوید

آب‌میوه‌های طبیعی؛ مایعات سلامتی

7 آبمیوه ی پیشنهادی

بهترین نوشیدنی‌ها در فصل سرما

بهترین و بدترین نوشیدنی‌های فصل گرما

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.