تبیان، دستیار زندگی
18 نفر از معلمان مدارس کشورهای آلمان و سوئیس شامل 8 نفر از معلمان زن و 10 نفر معلم مرد به مدت دو روز مهمان شیراز شدند. این سفر فرهنگی تفریحی با اهداف تبادل تجربیات علمی و فرهنگی بین معلمان و کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت کشورمان با معلمین سایر کشورها، آشنا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معلمان اروپایی در شیراز؛ از چادر پوشیدن در شاهچراغ تا حیرت در تخت جمشید

معلمان اروپایی در شیراز؛ از چادر پوشیدن در شاهچراغ تا حیرت در تخت جمشید


18 نفر از معلمان مدارس کشورهای آلمان و سوئیس شامل 8 نفر از معلمان زن و 10 نفر معلم مرد به مدت دو روز مهمان شیراز شدند. این سفر فرهنگی تفریحی با اهداف تبادل تجربیات علمی و فرهنگی بین معلمان و کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت کشورمان با معلمین سایر کشورها، آشنایی آنان با محتواهای آموزشی و شیوه های تدریس در مدارس ایران انجام شده است.


معلمان آلمانی و سوئیسی حاضر در این سفر از حرم مطهر حضرت شاه چراغ (ع)،  مجموعه های فرهنگی و تاریخی تخت جمشید، باغ ارم شیراز، حمام وکیل، بازار وکیل،  ارگ کریم خانی، سرای مشیر، موزه پارس،  مجموعه حافظیه و تعدادی دیگر از آثار تاریخی و مذهبی شهر شیراز بازدید نمودند. البته شهرهایی دیگری نظیر تهران، اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان و خراسان رضوی نیز در برنامه سفر این معلمان قرار دارند. این معلمان با هماهنگی اداره کل مدارس خارج از کشور و امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش به ایران آمده اند.

انجام چنین بازدیدهایی در معرفی چهره واقعی از فرهنگ، تاریخ، ملت و کشور ایران برای سایر ملت ها بسیار مهم است و ما توانستیم در این سفر با فرهنگ، مردم، دانشگاه ها و مدارس شما آشنا شویم. مردم ایران مردمی با فرهنگ و خیلی مهمان نواز هستند و این ما را خیلی به هیجان آورد، امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم میزبان معلمانی از کشور شما در کشورهای خودمان باشیم .

در مراسمی که به مناسبت پایان سفر این گروه که در ساختمان توحید اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار شد، رئیس این هیات ضمن قدردانی از میزبانی شایسته آموزش و پرورش فارس با اشاره به عظمت و ابهت فرهنگی و تاریخی کشورمان گفت: انجام چنین بازدیدهایی در معرفی چهره واقعی از فرهنگ، تاریخ، ملت و کشور ایران برای سایر ملت ها بسیار مهم است و ما توانستیم در این سفر با فرهنگ، مردم، دانشگاه ها و مدارس شما آشنا شویم. مردم ایران مردمی با فرهنگ و خیلی مهمان نواز هستند و این ما را خیلی به هیجان آورد، امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم میزبان معلمانی از کشور شما در کشورهای خودمان باشیم .

می گویند هر آمدنی را رفتنی است. حال این که چه کسانی در آینده نزدیک مهمان ژنوِ سوئیس یا برلینِ آلمان می شوند سوالی است که برای پاسخ به آن باید منتظر ماند و دید. اما فعلا از شما دعوت می کنیم به تماشای معلمان آلمانی و سوئیسی در شیراز، از چادر سر کردن در شاهچراغ تا بُهت در تخت جمشید بنشینید.


منبع: خبرگزاری عصر شیراز

بخش سفیران تبیان