تبیان، دستیار زندگی
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب درسی تنها محور آموزش نیست گفت: بسته های آموزشی شامل کتاب راهنمای معلم، کتاب کار دانش آموز، مجله، سی دی و فیلم های آموزشی را نیز برای معلمان و دانش آموزان تدوین کرده ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بسته های آموزشی به کمک دانش آموزان می آید.

بسته های آموزشی به کمک دانش آموزان می آید


معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب درسی تنها محور آموزش نیست گفت: بسته های آموزشی شامل کتاب راهنمای معلم، کتاب کار دانش آموز، مجله، سی دی و فیلم های آموزشی را نیز برای معلمان و دانش آموزان تدوین کرده ایم.


حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان اظهار داشت: رویکرد جدید ما در برنامه درسی ملی این است که معلم خود تشخیص دهد که چه ابزارهایی غیر از کتاب های درسی می تواند برای تدریس مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه محیط یادگیری صرفا کلاس درس نیست ادامه داد: در کنار ارزشیابی می توانیم مباحث توصیفی، تکمیلی، پروژه ای و استعدادسنجی را نیز در عرصه تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی اضافه کرد: در نگاه جدید برنامه درسی ملی یکی از چرخش های ما این است که معلمان نقش الگو را داشته باشند و پژوهشگر، برنامه ریز، راهبر آموزشی و پاسخگو در برابر مجهولات دانش آموزان باشند که برای تحقق این مهم باید طرح رتبه بندی معلمان اجرا شود.

محمدیان با اشاره به اینکه چرخش دیگر در برنامه درسی ملی مدیریت آموزشگاهی است گفت: در این رویکرد مدیر مدرسه تنها تامین کننده منابع و پشتیبانی نیست بلکه باید راهبر باشد به این معنا که در مواقع غیبت معلمان بتواند در کلاس درس تدریس کند.

در نگاه جدید برنامه درسی ملی یکی از چرخش های ما این است که معلمان نقش الگو را داشته باشند و پژوهشگر، برنامه ریز، راهبر آموزشی و پاسخگو در برابر مجهولات دانش آموزان باشند که برای تحقق این مهم باید طرح رتبه بندی معلمان اجرا شود.

وی با بیان اینکه یکی از بحث های وزارت آموزش و پرورش اجرایی کردن سند تحول و برنامه درسی ملی است افزود: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در این فرآیند عهده دار تالیف و تجدیدنظر محتوای درسی با سیاست های جدید است.

محمدیان اهداف سند تحول نظام آموزشی و برنامه درسی را متفاوت از دیگر اهداف برنامه درسی و نظام های آموزشی دانست و گفت: هدف ما دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است که برای دستیابی به این هدف رویکرد شکوفایی فطرت باید مد نظر قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یازده حوزه در رویکرد جدید برنامه درسی ملی پیش بینی کرده ایم که شامل تفکر و حکمت، قرآن، زبان و ادبیات فارسی، ریاضیات، بهداشت، سلامت و تربیت بدنی، علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، کار و فناوری، مهارت زندگی، فرهنگ و هنر، تمدن و زبان های خارجی است.


منبع:خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان