تبیان، دستیار زندگی
مسابقات فوتسال قهرمانی دانش آموزان استان کردستان در مقطع متوسطه برای اولین بار به صورت لیگ برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات فوتسال دانش آموزی کردستان به صوت لیگ برگزار می‌شود.

مسابقات فوتسال دانش آموزی کردستان به صوت لیگ برگزار می‌شود


مسابقات فوتسال قهرمانی دانش آموزان استان کردستان در مقطع متوسطه برای اولین بار به صورت لیگ برگزار می‌شود.


شامگاه شنبه و طی مراسمی در سنندج قرعه كشی مسابقات فوتسال دانش آموزی كردستان كه قرار است برای اولین بار به صورت لیگ برگزار شد، با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان و شماری دیگر از مسئولان این بخش انجام شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان در این مراسم هدف از این تصمیم را ایجاد شور و نشاط میان دانش آموزان و معلمان ورزش، شناسایی، جذب و هدایت استعدادهای این رشته، تقویت جایگاه فوتسال استان در سطح کشور و و استفاده از دانش و توانمندی مربیان و داوران برشمرد.

امید سهراب نژاد با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای برگزاری این مسابقات گفت: مسابقات در دو سطح برتر و دسته اول برگزار می‌شود که 16 منطقه و شهرستان استان بر اساس پیشینه حضور در مسابقات آموزشگاهی، تعداد دانش آموزان و امکانات موجود تقسیم بندی می‌شوند و هر ساله دو تیم برتر دسته اول به لیگ برتر راه پیدا می‌کنند و دو تیم انتهایی جدول لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط می‌کنند.

مسابقات در دو سطح برتر و دسته اول برگزار می‌شود که 16 منطقه و شهرستان استان بر اساس پیشینه حضور در مسابقات آموزشگاهی، تعداد دانش آموزان و امکانات موجود تقسیم بندی می‌شوند و هر ساله دو تیم برتر دسته اول به لیگ برتر راه پیدا می‌کنند و دو تیم انتهایی جدول لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط می‌کنند.

وی افزود: در هر دسته تیم‌ها در دو گروه چهار تیمی جای می‌گیرند که دورهای رفت و برگشت به صورت مجتمع برگزار می‌شود و تیم‌های صعود کننده از هر گروه به صورت رفت و برگشت با هم بازی می‌کنند تا چهره تیم قهرمان مشخص شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: بر اساس جدول زمان بندی دور رفت مسابقات از 12 آذرماه آغاز می‌شود که در لیگ برتر شهرستان‌های بانه و ناحیه یک سنندج میزبان دور رفت خواهند بود و بازی‌های لیگ دسته اول هم در شهرهای دیواندره و دهگلان برگزار می‌شود.

وی افزود: بر این اساس در لیگ برتر تیم‌های بانه، مریوان، بیجار و سقز در گروه اول و تیم‌های نواحی یک و دو سنندج، کامیاران و قروه در گروه دوم به مصاف هم می‌روند.

سهراب نژاد عنوان كرد: در لیگ دسته اول نیز گروه اول به میزبانی دیواندره با حضور تیم های موچش، سریش آباد  و کرانی برگزار می شود و در گروه دوم این دسته تیم های دهگلان، کلاترزان، سروآباد و زیویه در دهگلان با هم رقابت می کنند.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته دور برگشت این رقابت ها هم 26 آذرماه برگزار می شود.


منبع: خبرگزاری مهر

بخش سفیران تبیان