تبیان، دستیار زندگی
انتخابات فدراسیون تنیس با طرح نسخه های قدیمی سعی بر ارائه حرفهای جدید وپیشنهادات متفاوت از گذشته و در راستای تحول تنیس برای همه كاندیداها داشت ، ولی به نظر رسید كه اكثریت این برنامه ها از نوع تبلیغات انتخاباتی بوده و هیچ كدام براساس شناخت مطلوب و یا اطلاع
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پشت پرده شطرنج انتخاباتی فدراسیون تنیس


انتخابات فدراسیون تنیس با طرح نسخه های قدیمی سعی بر ارائه حرفهای جدید وپیشنهادات متفاوت از گذشته و در راستای تحول تنیس برای همه كاندیداها داشت ، ولی به نظر رسید كه اكثریت این برنامه ها از نوع تبلیغات انتخاباتی بوده و هیچ كدام براساس شناخت مطلوب و یا اطلاع از برنامه های قبلی و مصوب در مجامع گذشته نبوده و منطبق با اهداف و رسالت سنداستراتژی تنیس  نبود.

تنیس

همانطور که پیش بینی می شد این انتخابات به معنی واقعی کلمه، انتخابات گفت و گو و رایزنی افراد دور و نزدیك ورزش با خانواده تنیس بود. تا پیش از این بسیاری از گفت و گوها به واسطه افراد معتمد یا به بهانه حضور در یک مجمع متفاوت و مناسبت تاریخی رخ می داد اما نكته جالب و متمایز دراین دوره ، اكثر گروهها در فضای مجازی ،اینترنتی و در محافل حضوری رو دربایستی را کنار گذاشته و مشغول نسخه دادن و فرافكنی و گاهی تماس فكری وتوجیهی با یکدیگر بودند.

بهانه ها متفاوت ولی سازنده وسالم بود، اما منظور همه یکی است، آمادگی برای ائتلاف و چانه زنی بر سر تغییر شرایط تنیس، با این وجود هنوز هیچ ائتلاف خاصی شکل نگرفت و همه گروه ها سعی داشتند با رایزنی وبرگزاری جلساتی توجیهی بفهمند که با اتکای به دوستان خود و وعده های وسوسه انگیز چقدر شانس پیروزی و تغییر روند در نتیجه انتخابات را دارند.

اما نتایج این چنین انتخاباتی برای خانواده جامعه تنیس چه بود؟ قبل و بعد از مجمع توانی ایجاد شد و در روز انتخابات ناگفته هایی مطرح شد که نشان از دلواپسی وهیجانات كم نظیر دراین رشته داشت. حساسیت و دلهرهای قلبی در فراز وفرودهای دقایق و ثانیه های به یادماندنی در تاریخ تنیس بیانگر نیاز و مطالباتی فراتر ومتفاوت تر از گذشته دارد. اهمیت وحساسیت موضوع و انتظارات و توقعات ایجاد شده ، كار رئیس جدید را سخت تر و بسیار مشكل تر از گذشته می کند.

پس شایسته است كه اولویت برنامه فدراسیون تكیه بر وحدت رویه وانسجام لازم در خانواده تنیس و صبوری و خویشتن داری رئیس جدید به جهت جوابگوی نیازهای مطرح شده و تغییر ساختار قدیمی به جدید در جهت رسیدن به اهداف سند چشم انداز وبرنامه توسعه تنیس باشد.

تنیس

پیشنهاد می شود، از این توان و فضای ایجاد شده توسط روابط عمومی و رییس فدراسیون به نحو احسن و در راستای منافع تنیس استفاده ویژه شود. بدیهی است با برگزاری جلسات تعاطی افكار و هم اندیشی مثبت ، با فراخوان اركان اصلی تنیس كه شامل : جامعه مربیان -داوران -بازیكنان -باشگاهها -هیات ها رسانه ها وپیشكسوتان و اولیاء بازیكنان است به صورت تخصصی وحرفه ای از راهكارههای سازنده آنان بهره مند گشته و در فضای رفاقت و صداقت به جمع آوری نقطه نظرات سازنده وپیشنهادات همه دلسوزان وعلاقمندان خانواده تنیس بپردازیم .

امیداست با همدلی وهماهنگی در این مرحله حساس و برهه زمانی ، " گل تدبیر در فدراسیون تنیس ، رایحه امید بخش " درخانواده تنیس پراکنده شود.

اردشیر دادرس

بخش ورزشی تبیان