تبیان، دستیار زندگی
پلیس های زن داعشی که برای واداشتن زنان سوری به پوشیدن نقاب در مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی گشت زنی می کنند، خودشان نقاب ندارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا بعضی زنان داعش نقاب ندارند؟


پلیس های زن داعشی که برای واداشتن زنان سوری به پوشیدن نقاب در مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی گشت زنی می کنند، خودشان نقاب ندارند.

اعضای تشکل "نشطاء" در شهر المیادین در حومه دیر الزور خبر دادند که پلیس های زن داعش که به نام "محتسب" شناخته می شوند، در بازارهای شهر المیادین که تحت اشغال داعش است، تفنگ به دست و بدون نقاب می گردند.

زنان داعش

به نوشته پایگاه خبری آسیانیوز، زنان داعشی، یک زن سوری را تنها به این بهانه که چادر عربی دور دوزی شده به سر داشت، متوقف و متهم کردند که با پوشیدن چنین چادر، به دنبال فتنه است.

محتسب های داعشی سپس خطاب به زنان حاضر در بازار فریاد زدند: شما، زیبایی هایی به حجاب شرعی می افزاید که موجب فتنه است.

به گفته شاهدان، این زنان، به همراه مردانی مسلح از عناصر داعش در بازارهای شهر المیادین می گردند و زنان را وادار به رعایت حجاب مدنظر داعش می کنند.

سرکرده‌داعش‌ کجاست و چگونه‌ تردد می‌کند؟

یک منبع امنیتی عراقی با بیان اینکه سرکرده گروهک تروریستی تکفیری «داعش» زنده است و بین دو کشور سوریه و عراق در تردد است، از اجرای تغییراتی توسط «البغدادی» در فرماندهان میدانی‌اش خبر داد.

به گزارش جهان،‌ یک منبع امنیتی عراقی در بغداد افشا کرد که «"ابو بکر البغدادی"، سرکرده گروهک تروریستی تکفیری "داعش" میان استان‌های نینوا در عراق و رقه در سوریه در تردد است و تاکنون از چندین اقدام ترور نجات یافته است که آخرین مورد آن، همانی است که رسانه‌ها از آن سخن گفته و اعلام کردند که وی در جریان آن کشته شده است، در حالی‌که وی زنده است».

«البغدادی هم اکنون با احتیاط بسیار و تنها در ساعاتی از شب و در خفای شدید از بیم حملات هوایی میان رقه و نینوا در تردد است»

این مقام مسئول عراقی در این‌باره توضیح داد که «مستنداتی در دست داریم که تاکید می‌کند، البغدادی با یک گروه امنیتی سطح بالا میان نینوا و رقه در تردد است و این گروه نقل و انتقال وی را برعهده داشته و هدایت می‌کند».

وی افزود: «این اطلاعات نشان می‌دهد که البغدادی چند هفته است که نینوا را ترک کرده و مقری برای خود در مرزهای سوریه و عراق ایجاد کرده است».

این منبع امنیتی عراقی تاکید کرد: «گروهی متخصص از تابعیت‌های سعودی و اروپایی و مصری عملیات نقل و انتقال و تحرکات ابو بکر البغدادی را زیر نظر دارد و امنیت وی را تامین می‌کند تا موقعیت و مناطق تردد وی را کسی شناسایی نکند و اینکه سرکرده داعش و گروه همراهش از هیچ دستگاه و یا وسیله ارتباطی از زمان آغاز حملات ائتلاف بین المللی علیه گروهش در عراق و سوریه استفاده نمی‌کند و در این راه و برای ارسال پیام‌هایش به گروهک‌های تروریستی تنها از رسانه‌های اینترنتی استفاده می‌کند».

اعضای تشکل "نشطاء" در شهر المیادین در حومه دیر الزور خبر دادند که پلیس های زن داعش که به نام "محتسب" شناخته می شوند، در بازارهای شهر المیادین که تحت اشغال داعش است، تفنگ به دست و بدون نقاب می گردند

منبع مذکور یادآورد شد: «البغدادی به دلیل نفوذ صورت گرفته در داعش اقدام به تغییر فرماندهان میدانی خویش که دارای تابعیت‌های عراقی هستند، کرده و به جای آنها فرماندهانی با تابعیت‌های عربی و اروپایی منصوب کرده است و پس از دریافت ضربات قدرتمند و مهلک از سوی ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی در بیجی و جرف النصر و آمرلی در بیم و نگرانی بسر می‌برد».

این مقام مسئول عراقی خاطر نشان شد که «البغدادی هم اکنون با احتیاط بسیار و تنها در ساعاتی از شب و در خفای شدید از بیم حملات هوایی میان رقه و نینوا در تردد است».

این منبع امنیتی عراقی افشا کرد که «گروهی از سازمان جاسوسی سیا و نیروی دریایی آمریکا هیأتی را به عراق ارسال کرده و این هیأت هم اکنون در 3 منطقه یعنی بغداد، پایگاه نظامی اسپایکر و پایگاه نظامی عین الاسد تحرکات البغدادی را زیر نظر دارد و هواپیماهای بدون سرنشینی را برای تعقیب و پیگرد البغدادی ارسال کرده است».

فرآوری: رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع : مشرق/ فارس

مطالب مرتبط:

چرا دختران اروپایی داعشی می شوند؟

ویروس جهاد نكاح در جان زنان مالزیابی

رفتار وحشیانه داعشی ها با دختران جوان