تبیان، دستیار زندگی
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: از 26 انتخاباتی که برگزار کرده ایم تنها یک سرپرست رئیس شده است. سیاست ما این نیست که سرپرست ها را رئیس کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سجادی:

سیاست وزارت رئیس کردن سرپرست ها نیست


معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: از 26 انتخاباتی که برگزار کرده ایم تنها یک سرپرست رئیس شده است. سیاست ما این نیست که سرپرست ها را رئیس کنیم.

سجادی

نصرالله سجادی درباره برنامه های وزارتخانه برای المپیک بعدی اظهار کرد: روز دوشنبه هفته آینده اولین جلسه ستاد هماهنگی بازی های المپیک و پارا المپیک ریو با حضور وزیر، رئیس کمیته ملی المپیک و سایر مسئولان  برگزار می شود تا جلسات منظمی را برای سیاست گذاری کلی برای این بازی ها داشته باشند.

وی افزود: امیدوارم مثل بازی های آسیایی اینچئون که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به همراه تمام فدراسیون ها هماهنگی و همکاری بسیار خوبی داشتند برای المپیک بعدی داشته باشیم.

معاون وزیر ورزش در خصوص تنش هایی که این روزها فضای ورزش را بیش از حد ملتهب کرده است گفت: فضای ورزش خود به خود هیجان و التهاب لازم را دارد ولی همه باید کمک کنیم تا فضا سالم شود. نقش رسانه ها در این میان بسیار بالاست. همچنین تمام ورزشکاران، مربیان و مدیران باید تلاش کنند تا اخلاق خوب داشته باشند. آنچه به عنوان جوانمردی مطرح می شود باید به صورت عملی نشان داده شود بخصوص الگوهای ورزشی و قهرمانان هم باید بیشتر رعایت کنند.

وی درباره اینکه به نظر می رسد وزارت ورزش در گماردن سرپرست فدراسیون ها به رابطه به جای ضابطه روی آورده است گفت: خیر، این طور نیست. یک مقدار منصفانه ببنید. در انتخاباتی که تاکنون برگزار شده هیچ سرپرستی رئیس فدراسیون نشده است اگرچه چنین چیزی خلاف آیین نامه و مقررات هم نیست.

سجادی ادامه داد: در گذشته و در زمان سازمان تربیت بدنی و وزارت گذشته ورزش وقتی فردی سرپرست فدراسیون می شد به این معنی بود که قرار است رئیس فدراسیون شود ولی ما تا به حال هیچ سرپرستی نگذاشته ایم که در نهایت رئیس شود. البته تنها آقای خادم که سرپرست فدراسیون کشتی بودند رئیس شدند. باید تلاش کنیم سرپرستان کاندیدای انتخابات فدراسیون ها نباشند.

وی افزود: امیدوارم مثل بازی های آسیایی اینچئون که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به همراه تمام فدراسیون ها هماهنگی و همکاری بسیار خوبی داشتند برای المپیک بعدی داشته باشیم

وی تاکید کرد: اگر منصفانه نگاه کنیم وزارت ورزش تاکنون هیچ دخالتی در انتخابات نداشته است و اگر افرادی هم به ریاست فدراسیون ها رسیده اند حاصل تلاش خودشان بوده است نمونه آن انتخابات فدراسیون تنیس بود که حرف های زیادی پیرامون آن مطرح شده بود ولی بعد از انتخابات همه گفتند که اینطور نبوده است.

"چون محمد علی قره خودش کاندیدای انتخابات فدراسیون ورزش های همگانی است طبق مقررات نمی تواند سرپرست این فدراسیون باشد". معاون وزیر ورزش در این باره گفت: مقررات این است که من به شما می گویم. در اساسنامه نیامده که فردی که سرپرست می شود نمی تواند رئیس همان فدراسیون باشد. قبل از اینکه ما به وزارت ورزش بیاییم 17 تا 18 انتخابات در فدراسیون ها برگزار شده بود که در آن ها سرپرستان رئیس شده بودند ولی در دوره ما چنین چیزی اتفاق نیفتاد.

وی در پایان درباره اینکه گفته می شود لطفعلی پورکاظمی رئیس پیشین فدراسیون پزشکی ورزشی به یک جریان خاص وابسته است و ممکن است حضور وی در انتخابات بعدی فدراسیون تحت تاثیر این جریان قرار بگیرد گفت: من چنین چیزی در این باره نشنیده ام ولی وزارت ورزش چنین چیزهایی را در انتخابات دخالت نمی دهد. ممکن است حتی بعضی از روسای فدراسیون ها به یک جریان خاص مرتبط باشند ولی به کارشان ادامه می دهند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر