تبیان، دستیار زندگی
تمرینات تیم ملی فوتبال امروز با حضور همه نفرات پیگیری شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جدی شدن تمرینات در روز تکمیل تیم ملی


تمرینات تیم ملی فوتبال امروز با حضور همه نفرات پیگیری شد.

تمرین تیم ملی

چهارمین تمرین تیم ملی به منظور برگزاری دیدار با کره جنوبی در جریان اردوی تهران امروز از ساعت 10 و 30 صبح در حالی در کمپ تیم‌های ملی آغاز شد که نکته اصلی تمرین امروز حضور تمام بازیکنان برای اولین بار در جریان تمرین بود و علیرضا جهانبخش، علیرضا حقیقی، جواد نکونام و رضا قوچان‌نژاد که روز گذشته غایب بودند، امروز با حضور در تمرینات جمع شاگردان کی‌روش را تکمیل کردند تا ملی پوشان با 24 بازیکن برای دیدار با کره آماده شوند.

* از ساعت 10 و 20 دقیقه بازیکنان تیم ملی یکی یکی وارد زمین شده و قبل از آغاز رسمی تیم به کار با توپ و بازی آقاوسط مشغول شدند.

* در زمان ورود بازیکنان جواد نکونام به عنوان آخرین بازیکن وارد زمین شد و بازیکن استقلال یعنی خسرو حیدری،‌محسن فروزان و هاشم بیک‌زاده با هم به زمین آمدند.

* از ساعت 10 و 30 دقیقه تمرین به صورت رسمی آغاز شد و ملی‌پوشان با حلقه زدن دور کی‌روش به صحبت‌های با او که بیشتر توضیح مراحل تمرینی بود،‌ گوش فرا دادند. در تمرین امروز باز هم توپ‌های کوچکی که به منظور گرم کردن بازیکنان به تمرینات آورده شده بود خودنمایی می‌کرد و بازیکنان با پا به توپ شدن با این توپ‌های کوچک در حالت آزاد و با دریبل کردن همدیگر در فضای کوچک بدن‌های خود را گرم کردند.

* دروازه‌بانان تیم ملی از همان ابتدا جداگانه زیر نظر دن گاسبپار به انجام کارهای گلری مشغول شدند.

* کارلوس‌کی‌روش سرمربی تیم ملی زمانی که ملی‌پوشان خود را گرم می‌کردند در جلسه سرپایی با دستیارانش مراحل تمرین را طراحی کرده و با آنها صحبت کرد.

* هاشم بیک‌زاده که گفته می‌شد قرار است به زودی به تمرینات گروهی اضافه شود، امروز نیز به صورت اختصاصی و جدا از تیم زیر نظر بدنساز تیم ملی به کارهای بدنسازی مشغول شدند.

* آندرانیک تیموریان قبل از تمرین دست خود را آتل بسته و به این ترتیب خود را آماده حضور در تمرین کرد.

* از ساعت 10 و 45 دقیقه بازیکنان به دو گروه و هر گروه به دو تیم 5 نفری تقسیم شده و هر گروه در بین 4 دروازه کوچک که روبروی هم کاشته شده بود به فوتبال تک‌ضرب پرداختند که در این مرحله تمرینی کی‌روش نظارت خاصی بر روی تمرینات هر دو گروه داشت.

* کادر فنی امروز آبی‌پوش بود و لباس اصلی‌ ملی‌پوشان مشکی بود ضمن اینکه گلرها با لباس قرمز به تمرین پرداختند.

* در بین تمرین بین دروازه‌های کوچک ملی‌پوشان کارهای کششی و نرمشی انجام دادند.

* از ساعت 11 بازیکنان تیم ملی در دو گروه استارت‌های کوتاه و بلند را تمرین کرده و آماده بازی فوتبال شدند.

* قبل از آغاز فوتبال حرکات تاکتیکی کی‌روش که با توپ انجام می‌داد در نوع خود قابل توجه بود.

کارلوس‌کی‌روش سرمربی تیم ملی زمانی که ملی‌پوشان خود را گرم می‌کردند در جلسه سرپایی با دستیارانش مراحل تمرین را طراحی کرده و با آنها صحبت کرد

* ساعت 11 و 10  دقیقه ملی‌پوشان در دو گروه سبز و قرمز زیر نظر کی‌روش بازی فوتبال را آغاز کردند. در تیم قرمز که تیم اصلی بود حیدری، قوچان‌نژاد، تیموریان، دژاگه، منتظری، نکونام، شجاعی، صادقی و حاج‌صفی بازی می‌کردند و در تیم سبز نوری،‌ ابراهیمی، خانزاده، پورعلی‌گنچی، گردانی، آزمون، جهانبخش، رفیعی، انصاری‌فرد و غفوری به میدان رفتند.

* در ابتدای این تمرین تیم قرمز تمرین سانتر از جناحین و کارهای هجومی و تیم سبز کارهای دفاعی را تمرین کردند.

* از ساعت 11 و 20 دقیقه کی‌روش که در وسط زمین این فوتبال را زیر نظر داشت بازیکنان را جمع  کرده و برای آنها صحبت کرد ونکات تاکتیکی را گوشزد کرد و آغاز تمرینات این بار هر دو تیم به نوبت به روی دروازه‌ یکدیگر هجوم آورده و کارهای هجومی و دفاعی را تمرین کردند. در این قسمت ملی‌پوشان بیشتر تمرین سانتر از جناحین را تمرین کرده و به این روش کارهای تمرینی را انجام دادند.

* کی‌روش بارها تمرین را قطع کرده و به ملی‌پوشان تذکراتی را داد.

* 3 دروازه‌بان تیم ملی به صورت تعویضی و مکرر در درون دروازه دو تیم قرار می‌گرفتند.

* در یک صحنه محسن فروزان اشتباه عجیبی مرتکب شد و در هنگام آغاز بازی توپ را به سر مدافع خودی کوبید.

* بازیکنان مدرسه فوتبال استقلال کرج میهمان امروز تمرینات ملی‌پوشان بودند.

* در حین بازی فوتبال برخی بازیکنان مانند سروش رفیعی جای خود را در ترکیب دو تیم قرار دادند. مدافعان دو تیم در اواسط فوتبال جای خود را تغییر دادند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: فارس