تبیان، دستیار زندگی
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور از احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی با دستور دکتر روحانی خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احیای سازمانی که احمدی نژاد بست


معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور از احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با دستور دکتر روحانی خبر داد.


نوبخت

محمد باقر نوبخت اظهار کرد: در جلسه بعدازظهر امروز شورای عالی اداری و در راستای اجرای دستور رییس جمهور مبنی بر احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با سازما‌ن‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استانی از طریق ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور احیای این سازمان تصویب شد.

نوبخت اعلام کرد، مقرر شده است تا میزان اختیارات، صلاحیت‌ها و چگونگی ارتباط و تعامل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و استانداری در جلسه مشترکی که بین رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزیر کشور برگزار خواهد شد تعیین شود.

به گزارش ایسنا، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال 1327 برای نخستین‌بار با تصویب برنامه هفت ساله عمرانی اول با نام سازمان برنامه پایه‌گذاری شده بود. این سازمان در ادامه از ادغام دو سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه بنابر مصوبه اسفندماه 1378 شورای عالی اداری تاسیس و در 17 تیرماه 1379 نمودار تشکیلاتی آن تصویب و به اجرا درآمد.

اما در سال 1386، محمود احمدی نژاد رییس دولت هشتم دستور به انحلال سازمان برنامه و بودجه داد و آن را به دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی، همچنین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور تفکیک کرد

بخش سیاست تبیان


منبع : ایسنا