تبیان، دستیار زندگی
معاون تربیت بدنی و سلامت استان بوشهر گفت: 90 هزار دانش آموز تحت پوشش المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای دراستان قرار گرفته اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پوشش 90 هزار دانش آموز در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای استان بوشهر

پوشش 90 هزار دانش آموز در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای استان بوشهر


معاون تربیت بدنی و سلامت استان بوشهر گفت: 90 هزار دانش آموز تحت پوشش المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای دراستان قرار گرفته اند.


حسن قلندری با تاکید بر این که هم اکنون 25درصد دانش آموزان معادل 90 هزار نفرزیر پوشش المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در مدارس استان قرار دارند، اظهارکرد: در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای به بازی های بومی و محلی، بازی های دبستانی و طرح های ملی در مقاطع ابتدایی و متوسطه نیز به انتخاب دانش آموزان اجرا می شود.

وی با اشاره به این که اجرای طرح سباح (شنا) برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی در استان نیازمند تامین اعتبار برای ساخت استخر است، گفت: هم اکنون پنج استخردرشهرستانهای دشتی، دشتستان، بوشهر، گناوه وکنگان در نظرگرفته شده و امسال تنها برای استخر بوشهر شش میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

هم اکنون رشته ژیمناستیک برای پایه دوم، سباح پایه سوم، طناب ورزی چهارم، تنیس روی میز پنجم، دو و میدانی ششم، بستکتبال هفتم و والیبال برای پایه هشتم اجرا می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان بوشهر گفت: هم اکنون رشته های دیگری به جای طرح سباح برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی درنظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون رشته ژیمناستیک برای پایه دوم، سباح پایه سوم، طناب ورزی چهارم، تنیس روی میز پنجم، دو و میدانی ششم، بستکتبال هفتم و والیبال برای پایه هشتم اجرا می شود.

قلندری یادآور شد: با توجه به اینکه ورزش های بومی و ملی بعنوان میراث فرهنگی به حساب می آیند اجرای این ورزش ها برای همه پایه ها و توسعه آن ها در مدارس از سیاست های آموزش و پرورش استان است.

وی اضافه کرد: امسال 26میلیارد و530 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح های نیمه تمام برای بخش تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اختصاص یافته و هشت میلیارد و400 میلیون ریال نیز برای تعمیر و تجهیز اماکن و فضاهای ورزشی از محل اعتبارات استانی تخصیص یافته است.


منبع:خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان