تبیان، دستیار زندگی
فصل جدید سریال های ایرانی در شبكه های مختلف از شنبه هفته جاری شروع شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آنتن تلویزیون جان می گیرد


فصل جدید سریال های ایرانی در شبكه های مختلف از شنبه هفته جاری شروع شد.

سریال

فصل جدید پخش سریال های جدید از شبكه های مختلف از شنبه هفته جاری با روی آنتن رفتن دو سریال جدید «دولت مخفی» و « برابر اصل » كلید خورد و با پخش سریال های پرده نشین، همه چیز آنجاست و جاده چالوس ادامه پیدا می كند.

شبكه دو كه مدتی بود باكس سریال های ایرانی خود را با سریال خارجی و سریال های تكراری پر می كرد، از شنبه شب سریال دفاع مقدسی «دولت مخفی» را روانه آنتش كرد تا بعد از مدت ها این شبكه رنگ سریال جدید ایرانی را به خود ببیند. شبكه یك هم كه بعد از پخش مینی سریال بی سر و ته «پازل» باكس سریال های ایرانی اش را با تله فیلم پر می كرد، از شنبه شب، مینی سریال «برابر اصل» روی آنتن فرستاد.

این سریال را برادر زاده ضیا الدین دری، جلال الدین دری با مشاركت صد در صدی قوه قضاییه ساخته است. شبكه یك بعد از پخش این سریال ده قسمتی، پخش سریال «پرده نشین» را شروع می كند. نخستین مجموعه بهروز شعیبی با یك لشكر بازیگر قرار است از شنبه یكم اذر ماه پخش خود را شروع كند. شبكه یك الان مدتی است كه پخش تیزرهای این سریال را شروع كرده است.

شبكه سه هم كه در حالا حاضر در باكس ساعت 20.30 خود سریال خارجی «گروه تجسس» را پخش می كند، به زودی سریال ایرانی «همه چیز آنجاست» به كارگردانی شهرام شاه حسینی را روانه آنتن می كند. اما در فصل جدید پخش سریال های ایرانی سرانجام بخت شبكه تهران بعد از نزدیك به شش ماه باز می شود و این شبكه بعد از نوروز برای نخستین بار در سال 93 یك سریال جدید ایرانی تولید خودش را پخش می كند.

سریال جدید شبكه تهران «جاده چالوس» است كه احمد معظمی آن را كارگردانی می كند. او در كارنامه اش ساخت تعدادی تله فیلم و چندین و چند اپیزود از سریال «شاید برای شما اتفاق بیفتد» را دارد.در كنار سریال های جدید شبكه های سراسری ، شبكه آی فیلم هم در این هفته با به پایان رسیدن سریال های روی آنتنش چند سریال جدید را جایگزین آن ها می كند. «تب سرد» از دوشنبه ساعت 16.30 پخشش شروع شده و سریال های «پنجمین خورشید» و «یلدا» هم از 21 آبان روی آنتن می روند. سریال اولی برای باكس ساعت 18.30 و دومی برای باكس ساعت 20.30 در نظر گرفته شده اند.

شبكه یك از هفته آینده پخش سریال «پرده نشین» را شروع می كند. نخستین مجموعه بهروز شعیبی با یك لشكر بازیگر قرار است از شنبه یكم اذر ماه پخش خود را شروع كند. شبكه یك الان مدتی است كه پخش تیزرهای این سریال را شروع كرده است.

«روزگار جوانی» هم هست

«روزگار جوانی» هر شب ساعت 21 از شبکه‌ی تماشا پخش می‌شود.داستان سریال «روزگار جوانی» که در آن بازیگرانی چون امین حیایی، نصر‌الله رادش، بهزاد خداویسی، مهدی صبایی، کیهان ملکی و ... حضور داشتند، حول مسائل اجتماعی، روابط شخصیت‌ها و اشاراتی به زندگی هر یک از جوان‌های دانشجویی است که در کنار هم در یک خانه زندگی می‌کنند.

فصل اول سریال به تهیه‌کنندگی اصغر توسلی و کارگردانی شاپور قریب تهیه شد، اصغر فرهادی هم به عنوان فیلمنامه‌نویس با فصل اول این مجموعه همکاری داشت و پس از وی علی‌اکبر محلوجیان به عنوان فیلمنامه‌نویس در فصل دوم کار، جایگزین شد.

فصل دوم از این مجموعه از قسمت سیزدهم به بعد به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغر توسلی برای تلویزیون ساخته شد.دستان سریال درباره پنج جوان دانشجو است که چهار نفرشان شهرستانی هستند و با یکدیگر خانه‌ای را اجاره می‌کنند و با هم زندگی می‌کنند. هر یک از این پنج نفر، شخصیت متفاوتی دارند و در هر قسمت با ماجرای تازه‌ای روبه رو می‌شوند، اما در نهایت با کمک هم بر مشکلات غلبه می‌کنند. در مجموع، داستان سریال حول مسائل اجتماعی، روابط شخصیت‌ها و اشاراتی به زندگی هر یک از آنهاست.

شخصیت های ثابت این سریال هر کدام بخشی از روحیات جوانان جامعه را نمایندگی می کنند سریال«روزگار جوانی» ، همان طور که از نامش پیداست درباره دغدغه ها، مشکلات و رویاهای دوران جوانی سخن می گوید. اما با این حال در اقدامی هوشمندانه دایره مخاطبانش را محدود به قشر جوان نمی کند. این سریال به سراغ شخصیت هایی می رود که هرکدام نماینده یک فرهنگ و شیوه زندگی از مردمان جامعه هستند. در این کار، تنوع شخصیت ها آنقدر زیاد است که مخاطب می تواند یکی از آن ها را به عنوان قهرمان مورد علاقه اش انتخاب و با آن هم ذات پنداری کند.

خانه ای که دانشجویان روزگار جوانی در آن زندگی می کنند، محل اجتماع افرادی است که آدم های ملموس و باورپذیری هستند. آنها مثل همه جوان هایی که در دور و برمان می بینیم دغدغه ها و آرزوهای ساده ای دارند. مثل همه جوان ها عاشق می شوند؛ فریاد می کشند، حسرت می خورند و به رویاهای شیرین شان فکر می کنند. روزگار جوانی درباره شرایط و احوالات دوره ای حرف می زند که همه آدم ها از آن به عنوان شیرین ترین دوران زندگی یاد می کنند و این سریال توانسته با نمایش زندگی چند شخصیت دانشجو تلخی ها و شیرینی های این دوره را به تصویر بکشد.

فرآوری: منیژه خسروی

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منابع: هفت صبح / ایسنا / جام جم

مطالب مرتبط:

نمره شما به رئیس صدا و سیما ( نظر سنجی)