تبیان، دستیار زندگی
وسایل و لوازم مورد نیاز در سفرها شامل لوازم عمومی سفرها و لوازم و وسایل شخصی مسافر است. مربی محترم باید دانش آموزان را نسبت به لوازمی که باید در سفر بیاورند آگاه کند....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وسایل مورد نیاز دانش آموزان در اردو

لوازم سفر در اردو

وسایل و لوازم مورد نیاز در سفرها شامل لوازم عمومی سفرها و لوازم و وسایل شخصی مسافر است. مربی محترم باید دانش آموزان را نسبت به لوازمی که باید در سفر بیاورند آگاه کند، مبادا که یک دانش آموز لوازم زیاد و دست و پا گیر با خود بیاورد اما ضروری نباشد و یا بعضی لوازم اولیه سفر را فراموش کند همراه بیاورد.

همچنین این لوازم در سفرهای یک روزه و بیشتر از آن متفاوت می باشد. همچنین این لوازم نسبت به مقصد سفر و نوع اقامت متفاوت است به عنوان مثال در یک اقامت هتلی در مقصد نیاز به برداشتن ملحفه و یا سشوار نیست ولی برعکس در یک اقامت اردوگاهی و چادری باید همه لوازم شخصی مورد نیاز را برداشت.

ما در لیست زیر کلیه موارد را آورده‌ایم. هرشخص می تواند لوازم مورد نیاز خود را نسبت به نوع و مدت سفر از این لیست انتخاب نماید.

1- چمدان، ساک یا کوله

2- کیف کمری برای لوازم ضروری همراه

3- لباس های مورد نیاز

4-  لباس گرم و کاپشن برای فصل زمستان

5-  کفش مناسب سفر

6-  دمپایی راحتی

لوازم سفر در اردو

7- کلاه آفتابگیر و عینک آفتابی

8- حوله و لوازم حمام

9- مسواک و خمیر دندان

10- داروی شخصی

11- شارژرهای مورد نیاز

12- دوربین عکاسی

13- ملحفه و پتو مسافرتی

14- چادر

15- زیرانداز

16-  کیسه خواب

17-  ظروف مورد نیاز و لیوان

18-  شارژر لوازم الکترونیکی همراه

19-  فلاسک چای و لوازم مربوطه

20-  لوازم کمک های اولیه و چسب زخم

21-   کرم ضدافتاب

لوازم سفر در اردو

22-  کرم ضد پشه

23-  دستمال کاغذی

24-  چند کیسه پلاستیکی برای مصارف مختلف

(زباله، لباس خیس و...)

25-  چراغ قوه و هدلامپ

26-  خوراکی و تنقلات(میوه)

27-  چند بطری آب

28-   کتاب یا مجله ای برای سرگرمی

29-  یک دفترچه یادداشت و خودکار

توضیح:

در سفرهای گروهی و اردوها برداشتن نیمی از وسایل فوق به عهده برگزار کننده است. مسئولین برگزاری اردو باید شرکت کنندگان را نسبت به مواردی که مربوط به خودشان است توجیه نمایند.

گذشته از موارد بالا یکی از مهمترین اصول در سفر، خصوصا در سفرهای گروهی که وسایل شخصی توسط خود فرد حمل می شود و یا اردوهایی که شامل مقداری پیاده روی می شوند سبکبار بودن است. به همین دلیل برخی لوازم سفر باید با تامل بیشتری انتخاب شوند.

از جمله:

در صورتی که امکان خرید در مقصد وجود دارد نیازی نیست همه لوازم خوراکی و یا برخی لوازم دیگر از جمله جوراب، تی شرت و غیره را به تعداد زیاد برداریم چون می توانیم از لباس های خریداری شده در سفر نیز استفاده نماییم.

لوازم سفر در اردو

انتخاب برخی لوازم سفر مثل نوع کفش و لباس کاملا با شکل منطقه ‌ای که وارد آن می شویم ارتباط دارد. مثلا در مناطق ساحلی نیازی به بردن کفش کوه نیست و بجای آن باید از دمپایی و صندل استفاده نمود و لباس های خنک و تی شرت، همچنین لباس شنا به همراه داشت.

برداشتن لباس ‌های رسمی بجز مواردی که برای شرکت در جلسه و یا مورد خاصی مانند عروسی سفر می کنیم نیازی نیست و موجب دست و پاگیری در سفر می شود.

برداشتن یک کوله کوچک و مطمئن که لوازم ضروری و یا مدارک و لوازم قیمتی همراه از جمله دوربین عکاسی و گوشی در آن باشد و در تمام لحظات همراهمان باشد بسیار ضروری است. این کوله می تواند در بسیاری از مکان ها مخصوصا هنگام پیاده روی و یا در اتوبوس نیاز ما را رفع نموده تا مجبور به برداشتن همه وسایل نباشیم.


مرکز یادگیری سایت تبیان - نویسندگان: نسرین علی فرد – محسن تقوی پور

تنظیم: نسرین علی فرد