تبیان، دستیار زندگی
تحقیقات دانشمندان نشان داده است زنانی که در برنامه غذایی خود از دو نوع فلاونوئید به نام های فلانول و فلاوانونس استفاده می کنند بسیار کمتر از دیگران به سرطان رحم دچار می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چای و پرتقال، دشمنان سرطان رحم


تحقیقات دانشمندان نشان داده است زنانی که در برنامه غذایی خود از دو نوع فلاونوئید به نام‌های فلانول و فلاوانونس استفاده می‌کنند بسیار کمتر از دیگران به سرطان رحم دچار می‌شوند.

چای و پرتقال

شنیدن نام سرطان رحم ممکن است برای بسیاری از زنان رعب‌آور باشد؛ زیرا این بیماری شایع، در برخی موارد حاد منجر به مرگ هم می‌شود. با این حال، دانشمندان می‌گویند تغییر رژیم غذایی سبب کاهش ابتلا به آن می‌شود.

خوردن روزانه دو فنجان چای سیاه در کنار مصرف به اندازه مرکباتی همچون پرتقال از خطر سرطان رحم پیشگیری می‌کند. این دو ماده غذایی در صورتی که صحیح استفاده شوند نقش حیاتی و مهمی در افزایش طول عمر افراد بازی می‌کنند.

اکثر افراد با خوردن یک فنجان چای داغ و مرکبات تازه احساس خوبی پیدا می‌کنند، اما آنچه در بدن ما اتفاق می‌افتد کاملاً پنهانی و بدون طعم است. هر دو این مواد دارای مقادیر قابل توجهی فلاوونوئید هستند، یک ترکیب طبیعی که از رگ‌های خونی محافظت می‌کند، موجب دفع التهاب‌های بدنی می‌شود و از دردهای سلولی ناشی از استرس اُکسیداتیو جلوگیری می‌کند. بدون فلاوونوئید‌ها بدن انسان در برابر کبودی، سرماخوردگی و عفونت‌ها، بی‌دفاع می‌شود. علاوه بر این کاهش این ماده شیمیایی زنان را در برابر سرطان رحم بسیار آسیب پذیر می‌کند.

خوردن روزانه دو فنجان چای سیاه در کنار مصرف به اندازه مرکباتی همچون پرتقال

از خطر سرطان رحم پیشگیری می‌کند. این دو ماده غذایی در صورتی که صحیح استفاده شوند نقش حیاتی و مهمی در افزایش طول عمر افراد بازی می‌کنند

تحقیقات دانشمندان نشان داده است زنانی که در برنامه غذایی خود از دو نوع فلاونوئید به نام‌های فلانول و فلاوانونس استفاده می‌کنند بسیار کمتر از دیگران به سرطان رحم دچار می‌شوند. دو ترکیبی که به راحتی با نوشیدن چای سیاه و خوردن مرکبات به ویژه پرتقال تأمین می‌شود.

به طور کلی استفاده از خوراکی‌هایی همچون کلم بروکلی، کلم پیچ، سیب و گریپ فروت در کنار پرتقال و چای می‌تواند در کاهش احتمال ابتلا به چنین بیماری اثر گذار باشد.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: سلامت نیوز

مطالب مرتبط:

6 توصیه برای پیشگیری از سرطان سینه

ویتامین B6 با سرطان سینه مقابله می‌کند

پیشگیری از سرطان سینه با فیبرها

زنجبیل و فلفل سرطان های مرگبار را درمان می‌کنند

نوشیدنی‌های شیرین امکان ابتلا به سرطان رحم را افزایش می‌دهند

عاشقان چیپس، به سرطان نزدیك می‌ شوند!

ایزوفلاون‌ها و نقش آن‌ها در سلامت زنان یائسه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.