تبیان، دستیار زندگی
نام این جایزه «سپیدار» است و به همت شرکت انتشارات فنی ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان حفاظت محیط زیست، دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی (آموزش و پرورش)، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، نشریه ی دوچرخه (ضمیمه ی نوجوانان روزنامه ی همشهری)..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقه ‌جایزه‌ی سپیدار برای اولین بار برگزار می گردد

مسابقه جایزه‌ی سپیدار برای اولین بار برگزار می گردد

قرار است برای نخستین‌بار کتاب‌ها و آثاری که به موضوع محیط ‌زیست می‌پردازند جایزه بگیرند.

نام این جایزه «سپیدار» است و به همت شرکت انتشارات فنی ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان حفاظت محیط‌زیست، دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی (آموزش و پرورش)، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، نشریه‌ی دوچرخه (ضمیمه‌ی نوجوانان روزنامه‌ی همشهری) و نشریه‌ی کوله‌پشتی (ضمیمه‌ی نوجوانان روزنامه‌ی شهروند) برگزار می‌شود.

در جایزه‌ی سپیدار، کتاب‌ها و آثار محیط ‌زیستی تولید شده برای مخاطبان کودک و نوجوان در سه بخش مورد داوری قرار می‌گیرد:

«کتاب‌های منتشر شده در قالب ادبی، علمی و یا آموزشی در فاصله‌ی سال‌های 1380 تا 1392»،

«آثار چاپ‌شده در مطبوعات کودکان و نوجوانان از آغاز سال1390 تا پایان 1392» و

«آثار ادبی (شعر، داستان و…) با موضوع محیط‌ زیست و برای مخاطب کودک و نوجوان» که تاکنون در هیچ کتاب، مجله و رسانه‌ای منتشر نشده باشند.

البته کودکان و نوجوانان ایرانی (تا 18‌سال) هم می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و داستان‌ها، شعرها، یادداشت‌ها، گزارش‌ها، قطعه‌های ادبی و مطالب طنزِ خود را برای دبیرخانه‌ی جشنواره بفرستند. برای شرکت در این مسابقه تا 30 آذر 1393 فرصت هست و برای اطلاع بیش‌تر می‌توانید با دبیرخانه‌ی جایزه‌ی سپیدار (با شماره‌‌ی 88505130) تماس بگیرید.

منبع: همشهری

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی