تبیان، دستیار زندگی

6 دلیل خوب برای خوردن بیشتر پرتقال

شاید نیازی به گفتن نداشته باشد که پرتقال یکی از منابع فوق العاده ی ویتامین C است. این میوه سر حال تان می آورد و کالری چندانی به بدن تان نمی رساند. در این مطلب 6 دلیل خوب برای مصرف هر چه بیشتر این میوه ذکر می کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پرتقال ، مرکبات ، میوه ، میوه ها ،

بازار میوه و تره بار، خود را آماده‌ی استقبال از یکی از میوه های آبدار و خوشمزه‌ی فصل کرده است. بله پرتقال با آن پوست نارنجی و برجسته اش یکی از میوه هایی است که نباید از مصرفش غافل شوید. روزهای سرد که فرا می رسد بدن ما بیش از پیش به ویتامین C نیاز پیدا می کند. به همین دلیل هم از هر میوه و سبزی حاوی این ویتامین باید کمال استفاده را ببرید. شاید نیازی به گفتن نداشته باشد که پرتقال یکی از منابع فوق العاده‌ی ویتامین C است.

این میوه سر حال تان می آورد و کالری چندانی به بدن تان نمی رساند. در این مطلب 6 دلیل خوب برای مصرف هر چه بیشتر این میوه ذکر می‌کنیم و بقیه اش را به عهده‌ی خودتان می گذاریم. لطفا از همین امروز پرتقال میل کنید.

 

در خانه ای که پرتقال باشد سرماخوردگی رنگ می بازد

می پرسید چرا؟ به خاطر میزان بالای ویتامین C موجود در آن. چون باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. سلول‌های سیستم ایمنی بدن مانند سربازهایی هستند که از بدن مراقبت می کنند و مانع از سرماخوردگی و بیماری‌های ویروسی دیگر می‌شوند. این ویتامین به طور مستقیم روی عفونت تاثیر نمی گذارد اما علائم مربوط به آن را کاهش و تسکین می‌دهد. توصیه می‌کنیم از همین امروز روزانه یک عدد پرتقال نوش جان کنید. همین میزان نصف نیاز روزانه‌ی بدن ما به ویتامین ث (60 میلی‌گرم) را تامین می کند. اگر آب پرتقال را ترجیح می‌دهید حتما خودتان در منزل اقدام به تهیه‌ی آن بکنید. آب پرتقال های صنعتی حاوی میزان زیادی قند افزوده هستند. توصیه می‌کنیم بعد از گرفتن آب پرتقال آن را خیلی زود مصرف کنید.

 

پرتقال باعث کاهش کلسترول بد می‌شود

پرتقال به دلیل دارا بودن فیبرهای غذایی تاثیر زیادی روی کلسترول خون دارد. نتایج پژوهش ها نشان می‌دهد که مصرف آب پرتقال برای افرادی که چربی خون شان بالاست مفید است به خاطر اینکه می تواند چربی خون را پایین بیاورد. توصیه می‌کنیم روزانه سه لیوان آب پرتقال تازه و خانگی میل کنید.

 

پرتقال: رفیق سلامتی و دوست تناسب اندام

پرتقال سرشار از کلسیم(40 میلی گرم)، آب(85 درصد) و مقدار کمی کالری ( حدود 50 کیلوکاری برای هر یک عدد) و در واقع یک ماده‌ی غذایی کامل و همه چیز تمام است. اگر رژیم گرفته اید و می خواهید میزان کالری‌های دریافتی تان را بدون محروم کردن خود از مواد مغذی کاهش دهید می توانید به جای موز یا انگور، پرتقال میل کنید. توجه داشته باشید که پرتقال همچنین باعث افزایش جذب آهن می‌شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم بعد از مصرف به عنوان مثال عدس حتما یک عدد پرتقال میل کنید. البته همیشه یادتان باشد که برای تناسب اندام و لاغری نیاز به یک برنامه‌ی غذایی سالم و تحرک بدنی کافی دارید.

 

پرتقال: سرطان را از خود دور کنید

یکی از دعاهایی که من می کنم این است یکی از همین روزها ،همه‌ی روزنامه های جهان تیتر اول بزنند داروی سرطان کشف شد و دیگر شاهد درد کشیدن مردم از این بیماری نباشیم. نتایج پژوهش های متعدد نشان داده اند که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی پرتقال به پیشگیری از ابتلا به برخی از انواع سرطان ها مانند سرطان دهان، سرطان مری، سرطان معده و سرطان کولون و حنجره کمک زیادی می‌کند. ویتامین C موجود در این میوه علاوه بر پیشگیری از ابتلا به این بیماری باعث می‌شود که قدرت درمانی برخی از این سرطان ها بیشتر شود. برای اینکه خواص آنتی اکسیدانی پرتقال چند برابر شود بهتر است علاوه بر مصرف آن روزانه یک فنجان نیز چای سبز بنوشید. آنتی اکسیدان های این دو، دست به دست هم داده و سدی در برابر سرطان ها می‌سازند.

خواص آنتی اکسیدانی پرتقال باعث کند شدن روند پیری سلول‌ها شده و برای ترمیم جای زخم بسیار موثر است. در واقع این میوه‌ی آبدار حاوی فلاونوئیدهای بی‌شماری است که باعث ارتقای قدرت سیستم سلولی می‌شود

 

به خاطر قلب نازنین تان پرتقال میل کنید

قلب شما جای بیماری و ناخوشی نیست، جای عشق و مهرورزی است. پرتقال حاوی انواع مختلفی از ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام فلاونوئیدها( هسپرتین و نارینژنین) می‌باشد که از بروز بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می کند. نتایج پژوهش ها نشان می‌دهد که مصرف روزانه‌ی آب پرتقال باعث کاهش اکسایش چربی خون می‌شود. به عقیده‌ی محققان مواد غذایی سرشار از ویتامین C باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

توصیه می‌کنیم که روزانه یک لیوان آب پرتقال میل کنید. توجه داشته باشید که آب پرتقال کنسانتره حاوی بیشترین میزان فلاوونوئیدها است. این ترکیبات آنتی اکسیدانی به میزان زیادی در بخش سفید پوست پرتقال و در جداره های آن قرار دارند.

 

پرتقال: نباید یک خط روی پیشانی تان بیفتد

خواص آنتی اکسیدانی پرتقال باعث کند شدن روند پیری سلول ها شده و برای ترمیم جای زخم بسیار موثر است. در واقع این میوه‌ی آبدار حاوی فلاونوئیدهای بی‌شماری است که باعث ارتقای قدرت سیستم سلولی می‌شود. توصیه می‌کنیم روزانه میوه‌ی پرتقال و یا آب آن را میل کنید و از خواص بیشمار آن بهره‌مند شوید.

 


مطالب مرتبط:

عطر پرتقال، بوی نارنگی: خداحافظ بیماری

6 دلیل خوب برای مصرف مرکبات

ارزش غذایی مرکبات

مرکبات؛ باارزش برای تغذیه انسان

نظر متخصصان تغذیه درباره مرکبات

تأثیر مرکبات در پیشگیری و درمان بیماری‌ها

مروری بر خواص پوست لیموترش

18 خاصیت لیموترش

لیموترش می‌خورم پس هستم

مروری کوتاه بر خواص لیموشیرین

 

فیلم مرتبط:

خواص پرتقال

 

تصویر مرتبط:

آب پرتقال

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.