تبیان، دستیار زندگی
در میان ابزارهای تبلیغاتی تابلوها و بیلبوردها را با کمی ابتکار و طراحی خلاقانه می توان به یک وسیله خوب برای رساندن پیام به مخاطب تبدیل کرد که در ذهن ها باقی می ماند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبلیغاتی که از یاد نمی روند


در میان ابزارهای تبلیغاتی تابلوها و بیلبوردها را با کمی ابتکار و طراحی خلاقانه می توان به یک وسیله خوب برای رساندن پیام به مخاطب تبدیل کرد که در ذهن ها باقی می ماند.

تبلیغاتی که از یاد نمی روند

بحث تبلیغات اکنون گستردگی بسیار زیادی پیدا کرده است و به روش های نوینی دست یافته است که ده سال پیش در هیچ کجا سخنی از آنها نبود. یکی از دلایل این پیشرفت و نوآوری در حوزه تبلیغات تکامل و پیشرفت فناوری های مختلف است. اکنون هر جایی که می رویم به طور قطع آثاری از تبلیغات را در آن مکان و موقعیت می بینیم و انواع متفاوتی از آن را تجربه می کنیم.

تعدد نیازها و كمبود وقت در جوامع صنعتی از یكسو و پراكندگی و تنوع كالا و خدمات قابل عرضه از سوی دیگر موجب شده است تا افراد برای برقراری ارتباط با یكدیگر و رفع نیازهای خویش از ابزارهای رسانه ای مختلفی از جنس دیداری، شنیداری، الكترونیكی و مكتوب بهره گیرند.

انجام این کار و استفاده از ابزارهای مناسب تبلیغاتی تنها هنگامی عملی می شود که فعالان حوزه تبلیغات و روابط عمومی خود اشراف کاملی به روش های تبلیغاتی داشته باشند.

این بحث که «تبلیغات خوب» باید دارای چه ویژگی هایی باشد و حداقل از چه استانداردهایی برخوردار باشد تا با اقبال عمومی مخاطبان مواجه گردد، كمتر مورد بررسی قرار گرفته است. یقیناً آنچه كه به عنوان طرح گرافیكی، رنگ، استفاده از تصویر و ... به عنوان عوامل ظاهری یك تبلیغ خوب مطرح می باشد، بخشی از جذابیت های مورد توجه و توقع مخاطبان است و نكاتی همچون آگاهی بخشی، ایجاد باور، برانگیختن احساس،اعتمادسازی و... از دیگر مسائلی است كه مخاطبان در مطالعه یك آگهی خوب جستجو می كنند.

یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که باعث برتری آن با سایر رسانه های تبلیغاتی دیگر گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند

یک آگهی خوب در درجه اول باید توجه مخاطب را جلب کند و سپس او را به موضوعی که آگهی به آن پرداخته علاقمند سازد و بعد تمایل او را برای پیگیری موضوع افزایش دهد. در عصر امروز تبلیغات دیگر به تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ای محدود نمی‌شود. در دنیای امروز روش‌های نوینی برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تبلیغاتی که از یاد نمی روند

امروزه تبلیغات و بازاریابی بخشی ضروری از دنیای تجارت را تشکیل می‌دهد. اگر محصولی خوب یا خدماتی مفید و کارآمد در اختیار داشته باشید، باید از هنر چگونگی ارائه آن نیز برخوردار باشید. تبلیغات محیطی یکی از روش های نوین تبلیغاتی است که خود به خود تأثیر بالایی دارد حالا اگر با کمی هم خلاقیت همراه باشد موفق تر خواهد بود.

یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که باعث برتری آن با سایر رسانه های تبلیغاتی دیگر گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند.

در تعریف محتوایی این رسانه میتوان اینگونه گفت: رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار یا ارائه یک خدمت جدید از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می آورد.

با ورود خلاقیت در حوزه رسانه محیطی شاهد موفقیت های چشمگیری در این حوزه هستیم و با تکیه بر خلاقیت و نوگرایی احتمال موفقیت طرح های رسانه محیطی افزایش پیدا می کند.

تبلیغاتی که از یاد نمی روند

تبلیغات بیلبوردی پیش از این بیشتر در جاده ها مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه در همه جا این تبلیغات توجه شما را به خود جلب می مند. علاوه بر شرکت های تجاری که به دنبال فروش محصولات خود هستند، سایر نهادها هم از این تبلیغات برای رساندن پیامشان استفاده می کنند. مانند تابلوهایی که در مورد محیط زیست و یا موضوعات اجتماعی دیگر طراحی می شود.

برخی از تبلیغات در عین سادگی جذابیت های خاصی دارند و مخاطب خیلی سریع با آنها ارتباط برقرار می کند اما در کنار این تبلیغات ساده برخی هم به دنبال تبلیغاتی هستند که جذابیت های بیشتری داشته باشند و در نگاه اول مخاطب را شوکه کند.

به تازگی یک ستاد تبلیغاتی تابلوهایی را در مورد مسائل مختلف اجتماعی و زیست محیطی طراحی کرده است؛ برخی از این تابلوهای تبلیغاتی باعث جلب توجه و شوکه شدن بیننده می‌شوند.

اینگونه تابلوهای تبلیغاتی به طور قابل توجهی در حافظه‌ها باقی می‌ماند و می‌توانند پیام را به خوبی انتشار دهند. در واقع هر اندازه این تابلوها با خلاقیت بیشتری طراحی شوند جذابیت بیشتری پیدا می کنند در نتیجه در ذهن مخاطب ماندگار تر می شوند.

در ادامه نمونه هایی از تابلوهایی را که با خلاقیت های جذاب و جالب طراحی شده اند را می بینیم:

تبلیغاتی که از یاد نمی روند

تبلیغاتی که از یاد نمی روند

تبلیغاتی که از یاد نمی روند

فرآوری: زهرا فرآورده

بخش ارتباطات تبیان


منابع: فارس/ همشهری آنلاین

مطالب مرتبط:

تبلیغات در نقطه خرید چیست؟

آثار تبلیغات تجاری Advertising Effects

كدام ابزارهای تبلیغاتی در ایران موثرترند؟