تبیان، دستیار زندگی
به مناسبت شانزده اکتبر (24 مهر ) روز جهانی غذا برخی از مدارس استان زنجان با ابتکار مدیران خود اقدام به برگزاری جشنواره غذا در مدارس نمودند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره غذا، به مناسبت روز جهانی غذا برگزار شد.

جشنواره غذا، به مناسبت روز جهانی غذا برگزار شد


به مناسبت شانزده اکتبر (24 مهر ) روز جهانی غذا برخی از مدارس استان زنجان با ابتکار مدیران خود اقدام به برگزاری جشنواره غذا در مدارس نمودند.


در این مراسم دانش‌آموزان مقطع چهارم ابتدایی با تهیه غذاهای سالم در منزل آن را به سایر دانش‌آموزان معرفی کردند.

حسن مظفری با اشاره به اهمیت تغذیه در افزایش ضریب هوشی دانش‌آموزان اظهار داشت: نوع تغذیه ارتباط مستقیمی در میزان یادگیری دانش‌آموزان دارد.

مظفری با اشاره به فرهنگ اشتباه تغذیه در بین دانش‌آموزان و نسل جدید خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ‌سازی مناسب روش درست تغذیه در بین دانش‌آموزان آموزش داده شود.

وی با اشاره به حساس بودن رده سنی دانش‌آموزان و قرار گرفتن این افراد در سن رشد تاکید کرد: والدین باید بر نوع تغذیه مصرفی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مظفری با بیان اینکه تغذیه امروز دانش‌آموزان در سلامت جسمی و روانی آینده دانش‌آموزان موثر است، خاطر نشان کرد: نباید تغذیه دانش‌آموزان به عنوان یک موضوع ساده در نظر گرفته شود.

باید با فرهنگ‌سازی مناسب روش درست تغذیه در بین دانش‌آموزان آموزش داده شود.

این مسئول با اشاره به فرهنگ غلط تغذیه در بین نسل جدید دانش‌آموزان اظهار کرد: کودکان در این سنین بیشتر از ارزش غذایی به طعم غذا توجه دارند و همین موضوع باعث گرایش آنان به فست‌فودها شده است.

مظفری با بیان اینکه آموزش و پرورش بر مواد غذایی عرضه شده در بوفه‌ها نظارت کامل دارد، تاکید کرد: سعی خواهد شد از عرضه هر گونه مواد غذایی کم ارزش در مدارس جلوگیری شود.

مدیر دبستان شاهد مریم ناحیه 2 زنجان در حاشیه این جشنواره با اشاره به اینکه دانش‌آموزان کمتر با غذاهای سنتی آشنایی دارند، خاطرنشان کرد: باید پخت و تناول غذاهای سنتی در بین نسل آینده آموزش داده شود.

وی با اشاره به اینکه روز جهانی غذا به عنوان روز جهانی تخم مرغ نیز معرفی شده است، تصریح کرد: دانش‌آموزان امروز تخم مرغ را به عنوان تغذیه سالم دریافت خواهند کرد.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان