تبیان، دستیار زندگی
هراز گاهی در بین مردم شایعاتی در موردهنرپیشه ها مطرح می شود که شنیدنش حتی برای خود بازیگران هم دور از ذهن و تعجب برانگیز است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش صادقی به یک شایعه خصوصی


هراز گاهی در بین مردم شایعاتی در موردهنرپیشه ها مطرح می شود که شنیدنش حتی برای خود بازیگران هم دور از ذهن و تعجب برانگیز است.

واکنش صادقی به یک شایعه خصوصی

گاهی بعضی از مطبوعات و رسانه ها هم به گسترش این شایعات دامن می زنند و بدون مطمئن بودن از منبع خبر آنچه شنیده اند را به نقل از یک رسانه دیگر مطرح می کنند.

مثل خبر فوت بعضی از بازیگران که هرز از چندگاهی مطرح می شود و نمونه تقریبا نزدیک آن محمد علی کشاورز است که چندین بار خبر فوتش مطرح شد و او هر بار این خبر را تکذیب کرد.

و یا عسل بدیعی که با فوت اش شایعه‌سازی درباره علت مرگ اش آغاز شد و در این بین حرف و حدیث درباره دلیل درگذشت این بازیگر هم به سرگرمی برخی رسانه‌ها تبدیل شد تا جایی که برخی از آن‌ها به شایعه خودکشی دامن زدند. همین اخبار بود که سبب شد خانواده این بازیگر با تلخی مضاعفی مواجه شوند و رضا داوودنژاد به نمایندگی از آن‌ها ناگزیر از مصاحبه‌ شود و انتشار اخبار زود هنگام از درگذشت این بازیگر جوان سینما را ضربه‌ای دردناک به روحیه خانواده و دوستان بدیعی دانسته و تصریح کند: "شیطنت‌های رسانه‌ای از این دست بارها پیش از این نیز اتفاق افتاده است. حتی در ایامی که من به خاطر بیماری کبد در بیمارستان بستری بودم شایعاتی مشابه در روزنامه‌ها، سایت‌ها و رسانه‌ها به وفور وجود داشت."

واکنش صادقی به یک شایعه خصوصی

شایعه سازی در مورد بازیگران مطلب تازه ای نیست و همیشه وجود داشته اما حالا دسترسی به این شایعات با وجود شبکه های اجتماعی راحت تر از قبل است. در روزهای اخیر هم دو نمونه دیگر از این شایعات را دیدیم که با واکنش هنرمندان همراه شد:

در روزهای گذشته تصویری از علی صادقی به همراه دو كودك منتشر شد كه در یادداشت ضمیمه آن، عنوان شده بود فرزندان این بازیگر هستند. مسئله ای كه صادقی آن را تكذیب میكند و می گوید: عکسی که به تازگی از من در فضای مجازی همراه با دو کودک منتشر شده صحت ندارد.

قبل تر مطرح شدن این شایعات در فضای رسانه ای محدود به تعدادی نشریات بود که تنها به دنبال جذب مخاطب بودند اما حالا با همه گیر شدن شبکه های اجتماعی و استفاده همه از فضای مجازی این شایعات دیگر تنها در اختیار رسانه ها نیست

علی صادقی با اعلام این مطلب می گوید: «به تازگی عکسی از من همراه با دو کودک در فضای مجازی منتشر و در شرح عکس آن عنوان شده که آن دو فرزندان من هستند، در حالی که این امر به هیچ وجه صحت ندارد. هفته گذشته یکی از ساکنان آپارتمانم مراسم تولدی برگزار کردند که در حین ورود به خانه ام با وجود ظاهر نامناسبم به اصرار مادر و تنها برای شاد کردن دل بچه ها، عکسی یادگاری در راهروی آپارتمان گرفتیم. به هر حال اقدام غیرحرفه ای مادر بچه ها که این عکس را در فضای مجازی منتشر کرده به هیچ وجه اقدام مناسبی نبوده است. ضمن اینکه من هیچ صفحه ای در فضای مجازی ندارم که بخواهم برای این عکس چنین شرحی بنویسم. با عاملان این اتفاق و کسی که از قول من این صحبت های کذب را منتشر کرده قطعاً برخورد جدی خواهم کرد تا در آینده شاهد چنین رفتارهای زشتی برای هیچکدام از بازیگرانمان نباشیم».

واکنش صادقی به یک شایعه خصوصی

تست بازیگری به نام برزو ارجمند، علی صادقی و غفوریان

در جایی دیگر برزو ارجمند در پیگیری های مصرانه خود پرده از سو استفاده یک گروه از نام وی و دو بازیگر دیگر به اسم تولید یک سریال ویدیویی برمیدارد. او که به طور اتفاقی متوجه خبر تولید این سریال شده بود، در تماس با دفتر تولید آن با برخوردهای جالبی مواجه می شود.

برزو ارجمند در تشریح این ماجرا گفت: چند روز پیش از طریق دوستی متوجه شدم که سریالی در کرج در حال تولید است که در آن از بازیگران تست می گیرند. غیرقابل باور آن که سازندگان آن اعلام کرده اند بازیگران اصلی این سریال برزو ارجمند، مهران غفوریان و علی صادقی هستند. از طریق آن دوست شماره دفتر را گرفتم و بدون اینکه خودم را معرفی کنم طی تماسی گفتم می خواهم برای تست بازیگری بیایم. آدرس را گرفتم و با مهران غفوریان و علی صادقی تماس گرفتم كه آنها هم از این ماجرا شوکه شدند و اظهار بی اطلاعی کردند. دوباره با آن دفتر تماس گرفتم، برای اینکه مطمئن شوم درباره گروه بازیگران سوال کردم که در کمال تعجب حضور من، مهران و علی صادقی را تایید کردند! من که این سماجت و وقاحت را دیدم، خودم را معرفی کردم. فردی که پشت خط بود، خیلی زود جا خورد و جواب داد حتماً اشتباهی شده است. بدون هیچ عذرخواهی اعلام کردند شما جزو کاندیداهای ما بودید.گفتم می خواهم با تهیه کننده شما صحبت کنم. فرد دیگری گوشی را گرفته و گفت حتماً اشتباه شده است، شما جزو کاندیداهای ما برای این سریال هستید. جالب اینکه ما کاندیدا هستیم و خودمان بی اطلاع! من شماره تماس و آدرس دفتر را در اختیار وزارت ارشاد گذاشتم و آنان اعلام کردند حتماً بازرس وزارت ارشاد اسلامی این ماجرا را پیگیری خواهد کرد.

بحث شایعات هرچند برای عده ای جذاب و قابل پیگیری است اما خیلی وقت ها شخص وارد شده به ماجرا را با مشکل مواجه می کند. قبل تر مطرح شدن این شایعات در فضای رسانه ای محدود به تعدادی نشریات بود که تنها به دنبال جذب مخاطب بودند اما حالا با همه گیر شدن شبکه های اجتماعی و استفاده همه از فضای مجازی این شایعات دیگر تنها در اختیار رسانه ها نیست که تعدادی آن را بخوانند و برای دیگران بازگو کنند. حالا هرکسی که کاربر یکی از این شبکه ها باشد خیلی راحت انواع شایعات برایش ارسال می شود. ممکن است گاهی این شایعات چندان جدی نباشد و ضرر چندانی نداشته باشد اما گاهی این شایعات زندگی هنرمندان را با مشکلات بسیاری روبه رو می کند. البته در هر دو حالت هیچ توجیهی برای این شایعات وجود ندارد.

فرآوری: زهرا فرآورده

بخش ارتباطات تبیان


منابع: بانی فیلم/ مهر

مطالب مرتبط:

بازیگر شدن به شیوه فیس بوک