تبیان، دستیار زندگی
معاون تربیت بدنی وسلامت قم گفت: با وجود ۲۲۰ هزار دانش آموز و ۱۸ هزار معلم در قم پیش بینی شده بیش از ۶۰ هزار نفر در این المپیاد ورزشی درون مدرسه ای حضور پیدا کنند از همین رو تا کنون بودجه ۱۰۶ میلیون تومانی برای این طرح ابلاغ شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور بیش از 60 هزار دانش آموز قمی در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای

حضور بیش از ۶۰ هزار دانش آموز قمی در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای


معاون تربیت بدنی وسلامت قم گفت: با وجود 220 هزار دانش آموز و 18 هزار معلم در قم پیش بینی شده بیش از 60 هزار نفر در این المپیاد ورزشی درون مدرسه ای حضور پیدا کنند از همین رو تا کنون بودجه 106 میلیون تومانی برای این طرح ابلاغ شده است.


مجتبی رمضان بیگی در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی، با اشاره به فرارسیدن این مناسبت از 26 مهر تا 2آبان ماه و برنامه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای اداره کل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: تربیت بدنی و ورزش در مدارس قدمتی بیش از 100 سال دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه ورزش و آموزش و پرورش می‌تواند سبب گرایش جامعه به سمت ورزش شود، افزود: در حال حاضر بیش از 12 میلیون دانش آموز در کشور مشغول به تحصیل هستند از همین رو با رویکرد جدید و با هدف مشارکت بیشتر، ایجاد نهضت داوطلبی در دانش آموزان و پایه گذاری پویایی در مدارس المپیاد ورزشی مدرسه ای را راه اندازی کرده است.

وی با اشاره به اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای همزمان با هفته تربیت بدنی در سراسر کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این طرح قریب به 3 میلیون دانش آموز تحت پوشش قرار می‌گیرد.

المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای یک انقلاب درون مدرسه‌ای بوده و شعار امسال ورزش برای همه است.

رمضان بیگی با بیان اینکه در نخستین روز هفته تربیت بدنی همزمان با 26 مهرماه زنگ المپیاد هم زمان در مدارس استان به صدا در می‌آید، عنوان کرد: این المپیاد در سه رده بین اولیا، مربیان و دانش آموزان برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم گفت: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای یک انقلاب درون مدرسه‌ای بوده و شعار امسال ورزش برای همه است.

رمضان بیگی با بیان اینکه پایان طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای اردیبهشت 94 است، افزود: این المپیاد به ظرفیت‌های فیزیکی هر مدرسه وابسته است هر مدرسه براساس شرایط فیزیکی و توانمندی‌ها درخواست برگزاری مسابقات را می‌دهند و کار‌شناسان تربیت بدنی برمبنای درخواست مجوز صادر می‌کنند.

وی با اشاره به ورزش قهرمانی عنوان کرد: آموزش و پرورش با هیئت‌های ورزشی استان تعامل گسترده‌ای دارد چرا که کودکان تا جوانی در اختیار اموزش و پرورش هستند فرض مثال تیم دختران بدمینتون در مقطع متوسطه مقام یک کشوری را به دست آورد، دو مدال طلای شنا نیز در مقطع ابتدایی به دست آوردیم و این‌ها فرصت‌هایی است برای ورزش استان.


منبع:خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان