تبیان، دستیار زندگی
از خواستگاری های طرح همسان گزینی تبیان چه خبر؟ آیا تاکنون دختر و پسری از طریق این طرح به هم معرفی شده اند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خواستگاری های تبیانی کلید خورد!

خواستگاری های تبیانی کلید خورد!


آیا می دانید که خواستگاری های تبیانی در طرح همسان گزینی از دو ماه و نیم پیش شروع شده است ؟ آیا می دانید به پرونده ١٠٧٠ نفر از متقاضیان ازدواج در این طرح طی شش ماه گذشته رسیدگی شده است ؟


این روزها در بخش همسان گزینی تبیان با تماس های مکرر متقاضیان ازدواج مواجه ایم. عزیزانی که به شیوه های گوناگون اعم از ای میل؛ نظرات سایت و تلفن با ما تماس می گیرند و چند سوال تکراری را دائما از ما می پرسند. شاید از خود می پرسید سوالات این دوستان چیست؟

اصلی ترین سوالاتی که این روزها با آن روبرو می شویم شامل این موارد است:

1) نوبت من برای راستی آزمایی چه زمانی فرا می رسد؟

2) چرا تا به حال فردی را به من معرفی نکرده اید؟

3)پس کی نوبت ما شهرستانی ها می شود؟

این سوالات و برخی پرسش های دیگر باعث شد تا به این نتیجه برسیم که گزارشی از اتفاقات چند ماه اخیر همسان گزینی تبیان به شما عزیزان ارائه بدهیم.

پس از اعلام آمادگی دو واسطه اصلی تبیان با کدهای 20121 و 20107 ؛ ثبت نام متقاضیان ازدواج در سایت تبیان و بررسی اطلاعات این عزیزان در اسفندماه سال 92 آغاز گردید. با توجه به اینکه ثبت نام به شکل مجازی صورت پذیرفته بود؛ راستی آزمایی اطلاعات ثبت نام شوندگان در دستور کار همکاران بخش همسان گزینی قرار گرفت. نیمه دوم اردیبهشت ماه یکی از مهمترین مراحل طرح همسان گزینی یعنی راستی آزمایی اطلاعات متقاضیان در دو مرکز وابسته به تبیان در شهر تهران آغاز گردید .

پس از اعلام آمادگی دو واسطه اصلی تبیان با کدهای 20121 و 20107؛ ثبت نام متقاضیان ازدواج در سایت تبیان و بررسی اطلاعات این عزیزان در اسفندماه سال 93 آغاز گردید. با توجه به اینکه ثبت نام به شکل مجازی صورت پذیرفته بود ؛ راستی آزمایی اطلاعات ثبت نام شوندگان در دستور کار همکاران بخش همسان گزینی قرار گرفت. نیمه دوم اردیبهشت ماه یکی از مهمترین مراحل طرح همسان گزینی یعنی راستی آزمایی اطلاعات متقاضیان در دو مرکز وابسته به تبیان در شهر تهران آغاز گردید .

از آن تاریخ تاکنون پرونده 1070 نفر از ثبت نام شدگان در سایت به مرور بررسی شده است.

در بررسی پرونده های این عزیزان مشخص گردید؛ بخشی از ثبت نام شوندگان از شهرهایی غیر از تهران ثبت نام نموده اند. در تماس با این عزیزان بارها در سایت اعلام کردیم که با توجه به اینکه مرحله اول طرح در شهر تهران به شکل آزمایشی انجام می گیرد از ارائه خدمت به این دوستان در این مرحله معذوریم.

دسته دیگری از ثبت نام شوندگان پس از تماس همکاران ما اعلام کردند که در مرحله نامزدی و یا عقد و ازدواج هستند و بعضا ضمن تشکر و عذرخواهی - به جد یا طنز - ثبت نام در طرح همسان گزینی تبیان را برای خود خوش یمن و مبارک تلقی می کردند.

برخی دیگر از ثبت نام شوندگان اطلاعات جعلی و اشتباه ثبت کرده بودند که در این مرحله اطلاعات ایشان توسط همکاران ما حذف می گردید و گروهی دیگر نیز هنگام تماس انصراف خود را از ادامه مراحل طرح اعلام کردند.

اما بخش اعظمی از این 1070 نفر برای راستی آزمایی به مراکز مورد تایید تبیان مراجعه نمودن و با صبر و حوصله و متانت در مصاحبه حداقل 45 دقیقه ای که توسط کارشناسان طرح همسان گزینی برگزار می گردید؛ شرکت نمودند.

اما مرحله بعدی که معرفی موارد مناسب به یکدیگر بود در میان‌ گروهی که از مرحله راستی آزمایی عبور کرده بودند از مردادماه و پس از پایان ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

طی دو ماه گذشته بیش از 120 نفر که از مراحل مصاحبه عبور کرده بودند و با استفاده از نرم افزار هوشمند همسان گزینی و بررسی واسطین تبیانی مناسب یکدیگر تشخیص داده شده بودند به خانواده ها معرفی شدند.

فرآیند راستی آزمایی و معرفی ثبت نام شوندگان به خانواده ها همچنان به موازات هم ادامه دارد. اما همکاران پرتلاشمان در بخش همسان گزینی به موازات معرفی زوجها به خانواده ها با مسائل و مشکلات قابل توجهی مواجهند.

شاید برای شما عزیزان این سوال مطرح شود که نتیجه معرفی این زوجها به یکدیگر چه بوده است؟ صادقانه به شما می گوییم که برخی از معرفی ها از همان ابتدا به دلایلی که برای ما بسیار قابل تامل است و معتقدیم باید توسط کارشناسان امر بررسی گردد؛ رد شده است. دلایلی همچون تفاوت نوع دانشگاه محل تحصیل پسر و دختر ( مثلا دانشگاه دولتی و دانشگاه آزاد )؛ تفاوت محل سکونت دختر و پسر (مثلا پسر ساکن مناطق مرکزی تهران بوده و دختر ساکن مناطق شمالی) ؛ تفاوت قدی که چندان قابل توجه نیست؛ لهجه شهرستانی خانواده پسر یا دختر ؛ اهل مطالعه نبودن آقا پسر؛ شاغل بودن دختر خانم و ....

تعداد قابل توجهی از معرفی ها به جلسه اول خواستگاری ختم شده که پس از جلسه اول زوجین اظهار می دارند که ظاهر فرد مقابل را نپسندیده اند.  بخشی دیگر از معرفی شدگان نیز به جلسه دوم و صحبتهای متداول بین زوجین و خانواده ها رسیده اند که با توجه به اینکه حداقل سه ماه زمان برای شناخت اولیه و رسیدن به نتیجه لازم است؛ امیدواریم به زودی خبر خوش ازدواج این عزیزان را از زبان خودشان بشنویم.

در این مطلب به گزارشی کلی از فعالیت های انجام شده بخش همسان گزینی طی چند ماه اخیر پرداختیم. ان شاءالله در مطالب بعدی به جزییات و مسائل دیگری که در اجرای این طرح با آن مواجه بودیم خواهیم پرداخت و از شما عزیزان نیز می خواهیم با مشارکت و ارائه نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف این طرح یاری نمایید.

واحد همسان گزینی تبیان


مطالب مرتبط:

معرفی طرح همسان گزینی تبیان

راهنمای ارسال اطلاعات متقاضیان ازدواج به صورت الکترونیکی

ارسال اطلاعات برای واسطین معتمد تبیان