تبیان، دستیار زندگی
دبیر مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو، شماره پیامک ۲۰۱۴۹۰ را برای تهیه داروهای کمیاب اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شماره پیامکی برای تهیه داروهای کمیاب

دبیر مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو، شماره پیامک 201490 را برای تهیه داروهای کمیاب اعلام کرد.

بخش اجتماعی تبیان
داروهای کمیاب

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، «طلعت قانع» گفت: متقاضیان می توانند با ارسال عنوان داروی کمیاب مورد نظر خود به این شماره، آن را در مراکزی که اعلام می شود، پیدا کنند.

وی همچنین با بیان اینکه تلفن کشوری 1490 در شهرهای مختلف ایران نیز برای تهیه داروهای کمیاب فعال است، ادامه داد: بیماران می توانند از طریق تماس با شماره تلفن 1490 (کد 1) برای تهیه داروهای کمیاب خود بصورت شبانه روزی اقدام کنند. عضو هیات مدیره انجمن علمی متخصصان سم شناسی و مسمومیت های ایران ادامه داد: دریافت اطلاعات دارویی و کنترل مسمومیت ها نیز بصورت شبانه روزی با کد 2 شماره تلفن 1490 امکانپذیر است.

بیماران می توانند از طریق تماس با شماره تلفن 1490 (کد 1) برای تهیه داروهای کمیاب خود بصورت شبانه روزی اقدام کنند

قانع تصریح کرد: 38 مرکز اطلاع رسانی با شماره تلفن کشوری 1490 در شهرهای مختلف ایران دایر است و در این راستا برنامه ریزی و سیاستگذاری فعالیت مراکز اطلاع رسانی داروها و سموم در سطح کشور به همراه آموزش تخصصی و پاسخگویی توسط کارشناسان صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید بیاموزند که درزمان بروز خطر چگونه مانع تشدید صدمات ناشی از مسمومیت در اطرافیان خود شوند که این امر با انجام اقدامات اولیه پیش از رساندن مصدوم به بیمارستان، از طریق تماس با کد 2 شماره تلفن 1490 مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم و شماره 115 اورژانس، عملی خواهد شد.


منبع : الف