تبیان، دستیار زندگی
به تازگی ماجرای حضور رئیس هئیت مدیره پیروزی در کنار یک ضد انقلاب حاشیه ساز شده است که که گویا این بی دقتی ها در سایر جاها نیز ادامه دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهمان مشترک غرفه ایران و منافقین+تصاویر


به تازگی ماجرای حضور رئیس هئیت مدیره پیروزی در کنار یک ضد انقلاب حاشیه ساز شده است که که گویا این بی دقتی ها در سایر جاها نیز ادامه دارد.

مترجم ایرانی ساکن آلمان که صبح در نشست غرفه ایران شرکت کرده بود عصر همان روز در غرفه منافقین در نمایشگاه حضور یافته بود که عدم توجه مدیران این نشست به این مسائل تامل‌برانگیز است.

روز رنگین و متفاوت نمایشگاه کتاب هم گذشت، شصت و ششمین دوره این نمایشگاه در حالی امروز به پایان می‌رسد که روز گذشته ورود عموم به نمایشگاه آزاد شد و علاقمندان در هر سن و گروهی وارد نمایشگاه شدند.

جوانان و نوجوانان آلمانی اغلب و هرساله در این روز با لباس‌هایی نمادین از قبیل شخصیتهای کارتونی، فیلمهای سینمایی، افراد مشهور و... خود را مزین کرده و با چهره‌ای متفاوت به نمایشگاه وارد می شدند، این افراد در مسابقه «ترین‌ها» شرکت کرده و امروز به برترین طراحی و لباس جایزه اعطا می شود.

روز گذشته اما برای هیات ایرانی روز مهمی بود چرا که با یورگن بوس رییس نمایشگاه کتاب فرانکفورت قرار ملاقاتی درنظر گرفته شده بود تا پیرامون چند محور مذاکراتی صورت گیرد که از مهمترین موضوعات آن می‌توان به مهمان ویژه شدن ایران در سال های پس از 2017 و بحث آموزش اشاره کرد.

غرفه مشترک ایران و منافقین

از سوی دیگر کتاب نلسون ماندلا نوشته میثم شاه بابایی رونمایی شد این کتاب حاوی عکسهای ناب و بی نظیر از تشییع این چهره سیاسی است که به گفته عکاس این اثر عکس‌هایی ناب را در بر می‌گیرد چرا که تنها عکاس بخش‌هایی از مراسم بوده است.

همچنین نشستی با مجید قیصری در غرفه ایران برگزار شد نکته جالب اینکه رضا نجفی در این نشست حضور داشت، مسئولان غرفه ایران بهتر بود برای این نشست توجه بیشتری به مهمان می‌کردند چرا که رضا نجفی مترجم ایرانی ساکن آلمان که صبح در نشست غرفه ایران شرکت کرده بود عصر همان روز در غرفه منافقین در نمایشگاه حضور یافته بود و عدم توجه مدیران این نشست در نوع خود جالب توجه بود.

نکته‌ای هم پیرامون غرفه کودک و نوجوان خالی از لطف نیست، و آن اینکه اعطای جوایز به کودکان آلمانی از قبیل نرم‌افزار و بازی‌های کامپیوتری مورد استقبال کودکان بود ضمن اینکه به کودکان آموزش‌هایی در زمینه رسانه هم داده می‌شود. موضوع قابل ذکر دیگر غرفه فنلاند به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه است، فضایی بزرگ در اختیار این کشور قرار گرفته و سه دانشجوی طراحی دکور سپرده شده بود، رنگ آبی برای آن انتخاب شده و همراه با المانهایی است که هوای سرد را تداعی می‌کند.

غرفه مشترک ایران و منافقین

ولی نه تنها در این غرفه رنگ مورد توجه مسئولان بوده بلکه در تمامی سالنها جز یک سالن طراحی رنگ مشکی دیده نمی‌شود.مسئولان نمایشگاه همگی لباسهای متحدالشکل قرمز به تن دارند و راهنماهای هر سالن لباسی زرد رنگ و متمایز پوشیده‌اند.

همچنین در این نمایشگاه و در محوطه باز آن کانکسی تدبیر شده تا در آن سه بانوی مسلمان مالزیایی اغذیه‌هایی را می‌فروشند.

استقبال از این اغذیه فروشی به حدی طولانی است که این سه زن با پوششی اسلامی در حال ارائه غذا هستند.

غرفه مشترک ایران و منافقین
بخش سیاست تبیان

منبع : جهان نیوز