تبیان، دستیار زندگی
ی من است والدیرویرا گفت: اگر فدراسیون فوتبال ایران صادقانه پیشنهاد مربیگری به من دهد استقبال می كنم و آرزویم مربیگری در كشوری مثل ایران است. به گزارش ایسنا، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به درخشش ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

والدیرویرا در جمع خبرنگاران:

مربیگری در ایران آرزوی من است

والدیرویرا گفت: اگر فدراسیون فوتبال ایران صادقانه پیشنهاد مربیگری به من دهد استقبال می كنم و آرزویم مربیگری در كشوری مثل ایران است.

به گزارش ایسنا، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به درخشش تیم فوتبال زیر19 سال كشورمان گفت: ایران صاحب ثروتی ارزشمند واستعدادهای بسیاری است و با توجه به بازی های خوب نوجوانان ایران كه تا 10 سال آینده در فوتبال حضور دارند ، پشتوانه خوبی برای تیم ملی  وجود دارد .

ویرا با یادآوری تلخ و شیرین بازی های مقدماتی جام جهانی 98 گفت: به همراه مردم ایران ، بهترین روزها را بعد از صعود به جام جهانی داشتیم و تلخ ترین روز برای من روزی بود كه ایران را ترك كرد.

وی افزود: شش سال از آن روزمی گذرد و من شخص خاصی را درمورد ترك ایران ، مقصر نمی دانم و نمی توانم شخص خاصی را نام ببرم.

وی تأكید كرد: اگراسكلت فدراسیون و تیم به همان حالت حفظ می شد ما می توانستیم تیم خوبی داشته ونتایج خوبی كسب كنیم.

ویرا درادامه گفت: اگر فدراسیون فوتبال ، بررسی جامعی از موفقیت های من كه در ایران كسب كردم و پس از آن در مسابقه عمان وایران موفق به شكست ایران شدم داشته باشد ، به تواناییهای من پی خواهد برد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با تشریح برنامه ریزیهایی كه برای آماده سازی تیم ملی ایران داشت، گفت: صفایی فراهانی به پیش نویس انجام بازی های تداركاتی اكتفا كرد و حاضر به دیدن من برای انجام برنامه ریزی مجدد نشد. بهتر است به گذشته برگردیم و شرایط آن موقع را بررسی كنیم، روزی كه به ایران آمدم در مورد میزان مبلغ و شرایط ، هیچ گونه صحبتی نكردم بلكه به مصطفوی قول دادم كه تیم ملی را به جام جهانی می برم و وقتی شور و هیجان تماشاگران و طرفداران فوتبال را مشاهده كردم به همه اعلام كردم كه آروزی من مربیگری در این كشور است و چشم داشتی به پول نداشتم.

ویرا با تأكید بر اینكه فوتبال ایران قابل مقایسه با فوتبال كشورهای عربی نیست، افزود: استعدادهای فراوانی در ایران است و نیازی به رفتنم در ورزشگاه یا باشگاههای ورزشی نیست بلكه شما در جای جای ایران استعدادها را می یابید كه باید فضا و امكانات لازم را در اختیارشان قرار داد. وی تصریح كرد: برای تربیت بازیكنان بزرگ نیازی به داشتن مربیان زیاد و صاحب نام نیست چرا كه گاهی مربی زیاد، حتی به فوتبال لطمه می زند. مربی سابق تیم ملی ایران گفت: فوتبال جدای هنر و موسیقی نیست و ورزشی است كه استعداد در آن تزریق شده و بازیكنان بزرگ ، همیشه خود را نشان داده و بازی خود را ارایه می دهند و شاید توجهی به حرف مربی نداشته باشند.

وی درمورد تیم فوتسال ایران گفت: تیم فوتسال جزء 5 تیم برترجهان است و نیازی به آوردن مربی خاص خارجی نیست بلكه  باید به روندی كه در پیش گرفته، ادامه دهد.

ویرا با یادآوری مجدد خاطرات مسابقه ایران و استرالیا، صمیمیت و تعصب بازیكنان را از عوامل موفقیت بازیكنان دانست و از بازیكنانی چون ابراهیم تهامی، باقری، استاد اسدی، دایی، خداداد و عابدزاده به نیكی یاد كرد و وجود استاد اسدی ، در تیم را دلیل ایجاد روابط صمیمانه در تیم دانست و گفت: وجود شخصیتی مثل استاد اسدی، برای نتیجه گیری هرتیمی لازم و ضروری است، ابراهیم تهامی نیز كلید من برای مسابقه نهایی بود كه در كمتر از 10 دقیقه حضور او در زمین ، ما توانستیم بازی را مساوی كنیم، عابد زاده بهترین دروازه بانی را كرد، همچنین عزیزی در 10 ثانیه ، نبوغ خود را به جهانیان نشان داد.

وی با تأكید براین كه نباید كسب موفقیت درملبورن را به حساب شانس گذاشت افزود: همه جای دنیا و درهرمسابقه ای، برنده می گوید شانس آوردیم وبازنده هم بدشانسی را مطرح می كند، درآن مسابقه تمامی عوامل موفقیت با من همراه بودند و اگرنتیجه خوبی كسب نمی شد جای تعجب داشت.

ویرا به مهارت های موجود در كار مربیگری اشاره كرد و گفت: اگر تیمی مثل رئال را دراختیار مربی آذربایجانی قرار دهند، قطعاً موفق می شود و دلیلش وجود بازیكنان خوب است، نقش مربی  قبل از بازی است و روز بازی متعلق به بازیكنان است.

وی قضاوت در مورد ضعیف عمل كردن مربیان آمریكای لاتین در مقابل مربیان اروپای شرقی را منصفانه ندانست و گفت : این قضاوت ها باید بر اساس توانایی های یك مربی باشد و نمی توان منكر بالا بودن سطح تكنیك مربیان آمریكایی شد.