تبیان، دستیار زندگی
خبری از یاداشت رسمی داعش پس از سقوط موصل به سفارتخانه ها.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یادداشت رسمی داعش به سفارت ایران


خبری از یاداشت رسمی داعش پس از سقوط موصل به سفارتخانه ها.

داعش

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در مصاحبه ای با تأکید بر اینکه داعش خود را یک گروه انقلابی نه تروریستی می‌داند، گفت: این گروه تروریستی بعد از سقوط موصل با ارسال یادداشت رسمی به همه سفارتخانه‌ها تأکید کرد آنها گروه انقلابی هستند که برای احقاق حقوق اهل سنت دست به کار شده‌اند و در صورتی که دیگر کشورها به آنها تعرض نکنند با اتباع این کشورها کاری نخواهند داشت.

وی با اشاره به نقش ترکیه در موضوع سوریه یادآور شد: هرچند ما با دوستان ترکیه‌ای خود در موضوع سوریه نقطه تعارضی داریم اما به آنها و آمریکایی‌ها یادآور شده‌ایم که رفتم یا ماندن بشار اسد موضوعی است که باید توسط مردم سوریه در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

امیرعبدالهیان تاکید کرد: ما به عنوان ایران به دنبال این نیستیم که بشار اسد رئیس جمهور مادام العمر سوریه باشد اما اجازه نخواهیم داد که یکی از متحدین اصلی ما در جبهه مقاومت توسط تروریست‌ها ساقط شود. اگر ائتلاف ضد داعش بخواهد از طرف داعش به طرف تغییر حکومت در سوریه شیفت کند و به دنبال سیاست تغییر نظام در این کشور باشد به طور حتم دیگر حتی رژیم صهیونیستی نیز امنیت نخواهد داشت و ما در دفاع از متحدین خود هر اقدامی را که نیاز باشد و لازم بدانیم انجام خواهیم داد.

وی افزود: جریاناتی در منطقه حضور دارند که با وجود آنها حتی نیاز به ورود ایران دراین خصوص نخواهد بود. ترکیه همچنان به دنبال نگاه نوعثمانی در منطقه است و ما به آنها و دیگر کشورها هشدار داده‌ایم که در صورتی که بخواهند وارد سوریه شوند با مشکلات جدی رو به رو خواهند شد.

2 نگاه در مورد داعش

وی در تشریح نگاه‌ها به ائتلاف ضد داعش گفت: یک نگاه خوشبینانه معتقد است این ائتلاف برای از بین بردن تروریست‌ها در ظرف دو سه سال ایجاد شده اما نگاه بدبینانه‌ای نیز وجود دارد که معتقد است ایالات متحده برای تکمیل حلقه مفقوده خود در منطقه وارد این فرایند شده که در خصوص موضوع دوم کدهای زیادی نیز وجود دارد.

این گروه تروریستی بعد از سقوط موصل با ارسال یادداشت رسمی به همه سفارتخانه‌ها تأکید کرد آنها گروه انقلابی هستند که برای احقاق حقوق اهل سنت دست به کار شده‌اند و در صورتی که دیگر کشورها به آنها تعرض نکنند با اتباع این کشورها کاری نخواهند داشت

امارات و عربستان به مشکلات داخلی خود برسند

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با اشاره به اجلاس پاریس برای تشکیل ائتلاف ضد داعش گفت: هرچند در این اجلاس هیچ صحبتی از سوریه نشده بود اما اکنون شاهد حملات گسترده به این کشور هستیم. ما نسبت به ائتلاف بودن این گروه شک داریم و معتقدیم کشورهایی مانند امارات و عربستان مشکلاتی در داخل خود دارند که باید پیش از داعش به آنها رسیدگی کنند.

عربستان مبارزه با داعش را از خانه خود شروع کند

امیرعبداللهیان با اشاره به ملاقات اخیر خود با وزیر امور خارجه عربستان گفت: گفتگوهای من با سعودالفیصل تأییدی بر نگرانی عربستان نسبت به رشد داعش در منطقه بود و آنها لازم دارند در ابتدا مبارزه با این گروه را از خانه خود شروع کنند. وی با تأکید بر اینکه آمریکا اکنون در منطقه نیاز به همکاری دیگر کشورها دارد، گفت: آنها نیاز دارند حتی اگر شده با کشورهای کوچکی مانند بحرین و قطر نیز برای حضور در منطقه همکاری کنند.

داعش

استفاده آمریکا از پول و حیثیت اعراب

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با اشاره به جنگ‌های گذشته آمریکا در منطقه گفت: پیش از این ایالات متحده به وسیله پول کشورهای عربی و استفاده از حیثیت خود وارد جنگ می‌شد اما اکنون پول و حیثیت اعراب را استفاده می‌کند چون دیگر قادر به مدیریت اوضاع در منطقه نیست.

در تلاشیم اقدامات آمریکا را مدیریت و کنترل کنیم

امیر عبدللهیان با اشاره به اینکه پیش از حمله نیروهای ائتلاف ضد داعش به شهرهای سوریه این نیروها محل‌های مورد نظر را ترک کرده بودند گفت: هرچند آمریکایی‌ها می‌دانند در رقه و حمص نیروی ضد داعشی وجود ندارد اما با بمباران پالایشگاه‌های نفت سوریه در صدد رسیدن به اهداف دیگر خود هستند. ما در تلاشیم تا اقدامات آمریکا را تا جای ممکن مدیریت و کنترل کرده و در عین حال به منطقه سامان دهیم.

وی با تأکید بر اینکه پدیده گروه تروریستی داعش دارای عقبه‌ای در منطقه است، گفت: این پدیده به طراحی سرویس‌های امنیتی آمریکا و دیگر کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای ایجاد تغییر بنیادین در عراق و همچنین سوریه باز می‌گردد. اتفاقات سوریه مهندسی معکوس بیداری اسلامی در این کشور بود و دولت‌های غربی سعی داشتند با انقلاب‌های ساختگی مقاومت را تضعیف کرده و حتی آن را در آینده به موضوع هسته‌ای ایران تسری دهند.

یک منبع محلی در استان نینوا فاش کرد که گروه تروریستی داعش، از حقوق کارمندان مبالغی را تحت عنوان زکات، کسر می‌کند

منبع درآمد جدید داعش در نینوا !

داعش، کسر کردن زکات از حقوق کارمندان در نینوا را آغاز کرد.

یک منبع محلی در استان نینوا فاش کرد که گروه تروریستی داعش، از حقوق کارمندان مبالغی را تحت عنوان زکات، کسر می‌کند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود،گفت: داعش از حقوق هر کارمند، مبلغ 15 هزار دینار کسر می کند.

در پی پیشروی نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه و نیروهای داوطلب عشایر، به سمت الانبار و آزاد کردن منطقه مرزی ربیعه و دیگر مناطق مهم، راه های ارتباطی داعش با حامیان مالی این سازمان تروریستی محدود شده است؛ و داعش، برای تامین نیازهای مالی خود به شیوه های مختلفی روی آورد که کسرِ مستقیمِ مبالغی از حقوق کارمندان، آخرین شیوه در این راستا به شمار می رود.

فرآوری:  رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع: تابناک/ الف

مطالب مرتبط:

ادعای جدید داعش درباره ایرانی ها

پشت پرده سناریو مرگ داعش

مفتی های داعش در کدام کشور درس خوانده اند؟