تبیان، دستیار زندگی
کاخ سفید با رد انتقادات نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در پاسخی شدیداللحن وی را متهم کرد که از اذعان به اینکه چه میزان آمریکا طی سال های گذشته به اسرائیل کمک کرده است امتناع می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاسخ تند کاخ‌ سفید به نتانیاهو


کاخ سفید با رد انتقادات نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در پاسخی شدیداللحن وی را متهم کرد که از اذعان به اینکه چه میزان آمریکا طی سال‌های گذشته به اسرائیل کمک کرده است امتناع می‌کند.

نتانیاهو و اوباما

کاخ سفید با رد انتقادات نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در پاسخی شدیداللحن وی را متهم کرد که از اذعان به اینکه چه میزان آمریکا طی سال‌های گذشته به اسرائیل کمک کرده است امتناع می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روابط تیره میان باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از سفر رهبر اسرائیل به کاخ سفید در هفته گذشته باز هم تیره‌تر شد.

نتانیاهو روز یکشنبه در مصاحبه با سی بی اس گفته بود انتقاد آمریکا از اقدام اسرائیل برای شهرک‌سازی‌های جدید در قدس شرقی برخلاف ارزش‌های آمریکایی است!

پس از آن جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت: بسیار عجیب است که او بخواهد از اقدامات دولتش با بیان اینکه پاسخ ما بیانگر ارزش‌های آمریکایی نیست دفاع کند. حقیقت این است که سیاست آمریکا بسیار واضح است و تحت حکومت دولت‌های مختلف چه دموکرات و چه جمهوری خواه تغییر نکرده است.

جاش ارنست افزود: ما با هرگونه اقدامات یک جانبه‌ای که تلاش کند تا درباره مساله وضعیت نهایی پیش قضاوت کند از جمله درخصوص وضعیت قدس مخالفیم. این اقدامات تنها می‌تواند از طریق مذاکرات مستقیم طرفین مشروعیت یابد.

این ارزش‌های آمریکایی است که ما را به سمت دفاع از آن‌ها و تضمین تخصیص اعتبارات برای تقویت امنیت اسرائیل هدایت می‌کند. اعتبارات آمریکا به سیستم دفاع اسرائیل موجب شد که جلوی شلیک راکت‌های حماس گرفته شود. این ارزش‌های آمریکایی بود که موجب تامین اعتبارات و ساخت سیستم گنبد آهنین شد

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: حقیقت این است که زمانی که بحث ارزش‌های آمریکایی مطرح می‌شود این ارزش‌های آمریکایی است که اجازه می‌دهد حمایت تزلزل ناپذیر این کشور برای اسرائیل وجود داشته باشد. این ارزش‌های آمریکایی است که ما را به سمت دفاع از آن‌ها و تضمین تخصیص اعتبارات برای تقویت امنیت اسرائیل هدایت می‌کند. اعتبارات آمریکا به سیستم دفاع اسرائیل موجب شد که جلوی شلیک راکت‌های حماس گرفته شود. این ارزش‌های آمریکایی بود که موجب تامین اعتبارات و ساخت سیستم گنبد آهنین شد.

بخش سیاست تبیان

منبع : تابناک