تبیان، دستیار زندگی
آیا شما فردی کنجکاو، سازگار و یک متفکر بزرگ هستید؟ اگر چنین است، شما احتمالا آنچه را که برای رهبری یک تیم روابط عمومی لازم است، دارا هستید. رهبری و مدیریت در روابط عمومی متفاوت از رهبری در حرفه های دیگر است.. رهبران روابط عمومی نیازمند مهارت های پیچیده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 ویژگی‌ مهمی که یک مدیر روابط عمومی باید دارا باشد

روابط عمومی

آیا شما فردی کنجکاو، سازگار و یک متفکر بزرگ هستید؟ اگر چنین است، شما احتمالا آنچه را که برای رهبری یک تیم روابط عمومی لازم است، دارا هستید. رهبری و مدیریت در روابط عمومی متفاوت از رهبری در حرفه‌های دیگر است.. رهبران روابط عمومی نیازمند مهارت‌های پیچیده ارتباطی، دانش رسانه و تکنولوژی‌ های جدید هستند.

آیا شما فردی کنجکاو، سازگار و یک متفکر بزرگ هستید؟ اگر چنین است، شما احتمالا آنچه را که برایرهبری و مدیریت روابط عمومی لازم است ،دارا هستید.

روابط عمومی از دهه‌های گذشته به شدت تغییر کرده است. این صنعت همیشه در حال تکامل، باعث شده است دست اندرکاران روابط عمومی ـ به ویژه مدیران و رهبران ـ به انجام فعالیت‌های سخت‌تر بپردازند تا در راس منحنی قرار گیرند.

اما سوال مطرح در اینجا این است که چگونه مدیران سطوح میانی و ارشد از حدس و گمان‌های ثابت درباره آنچه که پیش روی آنهاست عبور می‌کنند و به پیاده سازی طرح‌های عملی و جدید روابط عمومی می‌پردازند که آینده شرکت آنها را شکل خواهد داد؟

برای تبدیل شدن به یک رهبر با نفوذ پنج خصوصیت وجود دارد که دست اندرکاران روابط عمومی باید آنها را دارا باشند

:

1. چشم انداز: رهبران رویایی متفکران بزرگ هستند. آنها فراتر از آنچه که هست مشاهده می‌کنند و آنچه را لازم است انجام دهند پیش بینی می‌کنند. در روابط عمومی مهم این است که همیشه نگاه به آینده داشته باشید. پیش بینی روندها، مشاهده جایی که صنعت به آن وارد می‌شود و تجسم جایی که شرکت شما می‌تواند به آن وارد شود. بسیار مهم و حیاتی است که به طور مداوم در جستجوی فرصت‌ها باشید و ایده‌های جدید و خلاق را گسترش دهید.

2. کنجکاوی: افراد دارای ذهن‌های کنجکاو، بدون ترس سوال می‌پرسند و به دنبال کشف و فهم آن چیزی هستند که فراتر از محدوده آسایش آنهاست. مدیر بودن به این معنا نیست که فرایند یادگیری شما متوقف شود. فراخوان‌های بسیاری برای جذب دانش به ویژه در بازار درحال تکامل امروز وجود دارد.

3.سازگاری: این ویژگی به همان اندازه که در زندگی لازم است در روابط عمومی هم واقعیت دارد. اگر شما مایل به تطابق خود با ناسازگاری‌ها نیستید، هیچ وقت متوجه نخواهید شد که قادر به انجام چه کاری هستید. رهبران موفق روابط عمومی می‌توانند خود را با محیط وفق دهند. آنهایی که تغییرات را جشن می‌گیرند از حرکت به سمت فراتر از وضع موجود ترسی ندارند. هر آنچه را قادر هستند در آغوش می‌گیرند و درها را برای ورود فرصت‌های بیشتر باز می‌کنند.

4. مهارت‌های ارتباط موثر: روابط عمومی درباره سازمان‌هایی است که با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار می‌کنند. شما می‌توانید یک فرد سازگار و اندیشمند باشید اما اگر نمی‌توانید ایده‌های خود را برای کارکنان، مشتریان، همسالان، و مشتریان بالقوه ترجمه نمایید، ایده‌های شما هر چند خلاقانه و ابتکاری بی فایده هستند.

مطلب مرتبط:نگاهی به مهمترین مهارت‌های ارتباطی در روابط عمومی

5. تمایل به سرمایه‌گذاری در روابط: ایجاد رابطه کلید موفقیت هر سازمان است اما برای روابط عمومی اهمیت این موضوع دو چندان می‌شود. زمانی که رهبران به برقراری رابطه با کارمندان، مشتریان و همکاران می‌پردازند، نشان می‌دهند که آنها مورد توجه هستند مردم می‌خواهند با آنهایی کار کنند که واقعی هستند.

جریان مدیریت و رهبری روابط عمومی همیشه آسان نیست. اما رهبران می‌دانند بسیاری از ویژگی‌ها برای تاثیرگذاری نیازمند زمان بوده و مسئولیت چارت‌های ناشناخته را به عهده بگیرند.

بنا بر آنچه گفته شد رهبری و مدیریت در روابط عمومی متفاوت از رهبری در حرفه‌های دیگر است. به طور کلی مدیران روابط عمومی باید یک چشم انداز جذاب داشته باشند برای آنچه که: 1. یک روابط عمومی می‌تواند باشد و اینکه چگونه سازمان‌ها را با مخاطبان و سیستم‌های اجتماعی بزرگتر مرتبط می‌سازد و 2. رهبران روابط عمومی نیازمند مهارت‌های پیچیده ارتباطی، دانش رسانه و تکنولوژی‌های جدید هستند.

تنظیم: هومن بهلولی