تبیان، دستیار زندگی
شاگردان کارلوس کی روش در شرایطی راهی پرتغال شده اند که مسئولان شهر لیبسون اعلام کرده اند یک سورپرایز ویژه برای تیم ملی فوتبال ایران خواهند داشت. قرار است ملی پوشان کشورمان در اردوی آماده سازی خود دو بازی تدارکاتی هم برگزار کنند که یکی از آنها با تیمی خواه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جزئیات اردوی تیم ملی ایران در پرتغال

اردوی تیم ملی

شاگردان کارلوس کی‌روش در شرایطی راهی پرتغال شده‌اند که مسئولان شهر لیبسون اعلام کرده‌اند یک سورپرایز ویژه برای تیم ملی فوتبال ایران خواهند داشت. قرار است ملی‌پوشان کشورمان در اردوی آماده‌سازی خود دو بازی تدارکاتی هم برگزار کنند که یکی از آنها با تیمی خواهد بود که به کارخانه بازیکن‌سازی شهرت دارد.

تیم ملی فوتبال کشورمان برای برگزاری اردوی 10 روزه شنبه شب تهران را به مقصد پرتغال ترک کرد. در این اردوی 10 روزه قرار است روز جمعه پیش رو (18 مهرماه) شاگردان کارلوس کی‌روش با تیم استوریل یک بازی تدارکاتی برگزار کنند. این تیم پرتغالی زیر مجموعه شرکت ترافیک برزیل است و در لیگ پرتغال تیم‌داری می کند. شرکت ترافیک که در حوزه نقل و انتقالات بازیکن فعالیت دارد در حال حاضر بیشترین بازیکن برزیلی را به تیم های خارج از این کشور ترانسفر کرده است.

از این رو باشگاه استرویل که هم اکنون در رده پانزدهم لیگ پرتغال حضور دارد به کارخانه بازیکن سازی در این کشور مشهور است. با توجه به سابقه فعالیت اوسیانو کروز دستیار کی‎روش در این باشگاه، آنها موافقت خود را برای بازی تدارکاتی با تیم ملی ایران اعلام کردند. این بازی و همچنین بازی دوستانه با بنفیکا تیم صدرنشین لیگ پرتغال هیچ هزینه ای برای فدراسیون فوتبال نداشته است.

ابتدا فدراسیون فوتبال ایران با توجه به مشکلات پیشین برای برگزاری اردو در کشورهای اروپایی چندان موافق این حضور نبود اما وقتی متوجه شد شرایط به اینگونه است و تیم های باشگاهی این کشور برای برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی ایران هیچ مشکلی ندارند،با برگزاری اردو موافقت کرد

چرا فدراسیون با پرتغال موافقت کرد؟

یکی از مهمترین دلایل انتخاب کشور پرتغال برای برگزاری این اردوی 10 روزه هماهنگی های صورت پذیرفته بین وزارت امور خارجه این کشور و سفیر پرتغال در تهران است.

تمامی کارهای مربوط به ویزا، هتل و جزئیات ریز اقامت تیم ملی در این کشور تنها ظرف دو هفته انجام شد. همچنین طبق هماهنگی و موافقت دولت پرتغال، کلیه تمرینات تیم ملی در استادیوم ملی این کشور (ژامور) که در شهر لیسبون قرار دارد، برگزار می‌شود.

ابتدا فدراسیون فوتبال ایران با توجه به مشکلات پیشین برای برگزاری اردو در کشورهای اروپایی چندان موافق این حضور نبود اما وقتی متوجه شد شرایط به اینگونه است و تیم های باشگاهی این کشور برای برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی ایران هیچ مشکلی ندارند،با برگزاری اردو موافقت کرد.

البته به گفته یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان، پرتغالی ها یک سوپرایز هم برای تیم ملی کشورمان دارند که قرار است پس از حضور تیم ملی در لیسبون اعلام شود.

تیم ملی فوتبال ایران خود را برای حضور در رقابت های جام ملت های آسیا آماده می کند که قرار است دی و بهمن سالجاری در شهرهای مختلف استرالیا برگزار شود.

تیم ملی فوتبال ایران كه قصد برپایی اردوی تداركاتی در پرتغال را دارد، وارد لیسبون پایتخت این كشور شد. ملی‌پوشان ایران روز گذشته به دبی رفتند و از آنجا به سمت پرتغال پرواز كردند. ایران در این اردوی 10 روزه دو بازی دوستانه برگزار خواهد كرد. ملی‌پوشان جمعه 18 مهرماه به مصاف تیم اشترول می‌روند و روز سه شنبه 22 مهر هم به مصاف بنفیكا خواهند رفت.

تیم ملی فوتبال ایران كه قصد برپایی اردوی تداركاتی در پرتغال را دارد، وارد لیسبون پایتخت این كشور شد. ملی‌پوشان ایران روز گذشته به دبی رفتند و از آنجا به سمت پرتغال پرواز كردند. ایران در این اردوی 10 روزه دو بازی دوستانه برگزار خواهد كرد. ملی‌پوشان جمعه 18 مهرماه به مصاف تیم اشترول می‌روند و روز سه شنبه 22 مهر هم به مصاف بنفیكا خواهند رفت.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر