تبیان، دستیار زندگی
رضا یزدانی سومین مدال طلای خود در بازیهای آسیایی و نخستین مدال طلای کشتی آزاد ایران در اینچئون را بر گردن آویخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یزدانی هت‌تریک کرد


رضا یزدانی سومین مدال طلای خود در بازیهای آسیایی و نخستین مدال طلای کشتی آزاد ایران در اینچئون را بر گردن آویخت.

یزدانی

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به اینچئون، نماینده وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در دیدار پایانی این وزن در بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی مقابل ماگومد موسایف از قرقیزستان به روی تشک رفت و در پایان در یک رقابت سخت و نفسگیر موفق شد حریف خود را با نتیجه 14 بر 4 از پیش رو بردارد و نخستین طلای کشتی آزاد ایران در این رقابتها و سومین مدال طلای خود در بازیهای آسیایی را بدست بیاورد.

دارنده دو مدال طلای قهرمانی جهان، در وقت اول به پاهای حریفش رسید و او را خاک کرد تا 2 بر صفر پیش بیفتد، اما در ادامه حریف قرقیز دو خم او را گرفت و به پل زد تا چهار امتیاز بگیرد. یزدانی که کشتی را از دست رفته می‌دید با فن فت‌پا چهار امتیاز گرفت و باز دو امتیاز پیش افتاد و یک بار دیگر نیز حریفش را خاک کرد تا نتیجه 8 بر 4 شود. یزدانی که از فنی که خورده بود ناراحت به نظر می‌رسید، دست بردار نبود و امتیاز نهم و بازدهم را هم با دو بار بیرون انداختن و خاک کردن حریف گرفت و وقت اول تمام شد.

در وقت دوم هم یزدانی به راحتی 3 امتیاز دیگر گرفت و با رسیدن به امتیاز چهارده کشتی را تمام کرد تا سومین طلای خود را در بازی‌های آسیایی به دست بیاورد.

مهمترین عناوین ماگومد موسایف، قهرمانی آسیا در سال 2012 و نایب قهرمانی این قاره در سال 2014 است.

نماینده وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در دیدار پایانی این وزن در بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی مقابل ماگومد موسایف از قرقیزستان به روی تشک رفت و در پایان در یک رقابت سخت و نفسگیر موفق شد حریف خود را با نتیجه 14 بر 4 از پیش رو بردارد و نخستین طلای کشتی آزاد ایران در این رقابتها و سومین مدال طلای خود در بازیهای آسیایی را بدست بیاورد

یزدانی در این رقابتها در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم کشتی گیر مغول را 6 بر صفرشکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی نیز کشتی گیری از کشور میزبان را با حساب 6 بر یک از پیش رو برداشت و راهی فینال شد.

در آخرین روز رقابتهای کشتی آزاد در بازیهای آسیایی فردا (دوشنبه) 4 کشتی گیر ایران، مسعود اسماعیل پور(61 کیلوگرم)،عزت الله اکبری(74 کیلوگرم)، میثم مصطفی جوکار(86 کیلوگرم) و پرویزهادی(125 کیلوگرم) به روی تشک خواهند رفت.

در رقابتهای صبح دیروز(شنبه) نیز حسن رحیمی در وزن 57 کیلوگرم و مصطفی حسین‌خانی در وزن 70 کیلوگرم با ارائه یک نمایش ضعیف از دور رقابتها حذف شدند.

بخش ورزشی تبیان

منبع : ایسنا