تبیان، دستیار زندگی
عضو تیم دوومیدانی بانوان کشورمان گفت که حجاب مانعی بر سر راه موفقیت بانوان کشورمان نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیلا رجبی: نقره را طلا می کنم


عضو تیم دوومیدانی بانوان کشورمان گفت که حجاب مانعی بر سر راه موفقیت بانوان کشورمان نیست.

لیلا رجبی

لیلا رجبی پس از دستیابی به مدال نقره بازی‌های آسیایی در نشست خبری گفت: خیلی خوشحالم که توانستم برای ایران مدال کسب کنم و خوشحالم که این اولین مدال بانوان دوومیدانی‌کار است و توانستم با کسب آن مردم ایران را خوشحال کنم. این مدال را تقدیم می‌کنم به آنهایی که برایم دعا کردند و زحمت کشیدند.وی در خصوص برنامه هایش برای آینده و مشخصاً المپیک 2016 گفت: دو سال تا المپیک مانده، فرصت کمی است اما من تلاش می کنم تا برسم. مدال را در المپیک نمی شود با آسیا مقایسه کرد و برای رسیدن به این هدف باید اردوهای خوبی داشته باشم و مربی که همیشه زیر نظر او تمرین کنم.

رجبی که با حجاب اسلامی به قهرمانی رسیده، در خصوص موفقیت خود و اینکه حجاب باعث محدودیت او نشده است، تصریح کرد: من فکر نمی کنم حجاب مانعی برای پیشرفت بانوان در ورزش باشد. الان در دوومیدانی محدودیت کمتر شده و فدراسیون تلاش زیادی برای رفع محدودیت کرده است. این وقت می خواهد تا زحمات به ثمر نشسته و بانوان دوومیدانی کار ایران پیشرفت کنند.وی در مورد اینکه چرا نتوانسته رکورد خود را در بازی‌های آسیایی اینچئون به ثبت برساند، گفت: من چند مصدومیت داشتم که باعث شد نتوانم رکوردهای خود را تکرار کنم. بازی‌های آسیایی جای رکورد شکنی نیست و باید مدال بگیرید. شما شاید رکورد ایران را بشکنید اما آخر شوید و به مدال نرسید که این ارزش ندارد. من اگر رکورد خودم را می زدم هم به طلا نمی رسیدم. البته حواسم به رقبا بود که به رکوردم نرسد و برای رسیدن به موفقیت تلاش کردم. مهم مدال آوری بود نه اینکه رکوردهای بهتری نسبت به گذشته بزنم.

بانوی پرتابگر وزنه ایران در پاسخ به این سوال که چه زمانی مدال نقره را تبدیل به طلا می‌کندف گفت: تمام تلاشم را انجام می‌دهم که 4 سال دیگر این اتفق رخ دهد. 4 سال دیگر به بازی‌های آسیایی می آیم تا نقره‌ام را تبدیل به طلا کنم.رجبی درباره احساسش از کسب مدال نقره گفت: خیلی خوشحال و البته خیلی خسته هستم. وی در پایان برای سایر اعضای تیم دوومیدانی ایران آرزوی موفقیت کرد.

بانوی پرتابگر وزنه ایران در پاسخ به این سوال که چه زمانی مدال نقره را تبدیل به طلا می‌کندف گفت: تمام تلاشم را انجام می‌دهم که 4 سال دیگر این اتفق رخ دهد. 4 سال دیگر به بازی‌های آسیایی می آیم تا نقره‌ام را تبدیل به طلا کنم.رجبی درباره احساسش از کسب مدال نقره گفت: خیلی خوشحال و البته خیلی خسته هستم. وی در پایان برای سایر اعضای تیم دوومیدانی ایران آرزوی موفقیت کرد

رجبی نخستین مدال آور دو و میدانی زنان ایران در بازی های آسیایی

پرتابگر وزنه ایران با کسب مدال نقره بازی های آسیایی 2014 نخستین دو و میدانی کار زن کشورمان شد که در تاریخ این رقابت ها به مدال دست یافته است.

لیلا رجبی در رقابت های پرتاب وزنه بازی های آسیایی 2014 اینچئون با ثبت رکورد 17 متر و 80 سانتی متر به مدال نقره دست یافت.در تاریخ بازی های آسیایی هیچگاه زنان دو و میدانی کار ایران موفق به کسب مدال نشده بودند.تمام اعضای تیم دو و میدانی ایران که در ورزشگاه محل برگزاری مسابقات این رشته حضور دارند، در طول برگزاری مسابقه پرتاب وزنه، لیلا رجبی را تشویق می کردند.رجبی پس از کسب این مدال با پرچم جمهوری اسلامی ایران دور افتخار در ورزشگاه اصلی شهر اینچئون زد و از سوی تماشاگران حاضر تشویق شد.پس از کسب مدال از سوی رجبی، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان و حسن طاهریان سفیر ایران در کره جنوبی به اعضای تیم دو و میدانی پیوستند و این موفقیت را تبریک گفتند.رضا مقدم و کاوه موسوی در پرتاب چکش، دو نماینده دیگر دو و میدانی ایران در مسابقات امروز بودند که به دلیل سه خطای پیاپی در پرتاب های اول خود حذف شدند.

ناکامی موسوی و مقدم باعث شد افشین داوری رییس فدراسیون دو و میدانی به شدت عصبانی شود.

بوبکا: دو ومیدانی ایران در مسیر پیشرفت است

بوبکا

ورزشکار پرآوازه اوکراین و رکوردار پرش با نیزه جهان گفت: دو و میدانی درایران در مسیر پیشرفت قرار دارد و مدال نقره لیلا رجبی در بازی های آسیایی، موفقیت بزرگی برای این کشور و زنان دونده ایرانی است.

سرگئی بوبکا که مدال های نفرات برتر رشته پرتاب وزنه زنان بازی های آسیایی 2014 از جمله لیلا رجبی را اهدا کرد، وی گفت: از دیدن موفقیت رجبی خیلی خوشحال شدم و کسب این مدال نقره را به مردم ایران تبریک می گویم.دارنده شش طلای پرش بانیزه جهان وقهرمان المپیک اضافه کرد:کسب این مدال موفقیت بزرگی برای ایران به شمار می رود و نشان می دهد دو و میدانی ایران در مسیر پیشرفت قرار دارد.

بوبکا در خصوص ارزیابی خود از آینده رشته ورزشی دو و میدانی در ایران گفت: نسبت به آینده این رشته ورزشی درایران بسیار خوشبین هستم و دو و میدانی کاران برجسته ای مانند احسان حدادی را می شناسم.رکورددار پرش بانیزه جهان ادامه داد: دو و میدانی جزء رشته های پایه است و آموزش این رشته ها باید ازکودکی آغازشود و ما برنامه های زیادی برای کودکان سراسر جهان داریم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت المپیک