تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان بزرگترین سرمایه داران جهان هستند زیرا آنها با انسانهایی سر و کار دارند که برای یادگیری خود را آماده کرده اند .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز اول تدریسم لذت بخش بود.

روز اول تدریسم لذت بخش بود


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان بزرگترین سرمایه داران جهان هستند زیرا آنها با انسانهایی سر و کار دارند که برای یادگیری خود را آماده کرده اند .


محمد دیمه ور اظهار داشت: اولین روز تدریسم در یکی از مدارس روستایی استان خراسان بود و روز بسیار لذت بخش و شور آفرینی برای من بود .

وی افزود:رشته تحصیلی من در دوره کارشناسی و بعد کارشناسی ارشد هر دو مدرسی بود و از دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شدم برای همین دروس تربیتی و کار ورزی تدریس می کردم که کلاس درس و تدریس تازگی چندانی برایم نداشت.

آن روز احساس می کردم سرمایه دار بزرگی هستم و سرمایه من انسان ها هستند که با زانوی ادب در برابر معلم نشسته اند و منتظر یادگیری هستند، بنابراین بسیار خاطره لذت بخشی از روز اول تدریس دارم .

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: روزی که به عنوان معلم وارد کلاس شدم لحظه بسیار شور انگیزی برایم بود زیرا احساس می کردم عده زیادی از دانش آموزان به امید و شوق یادگیری در کلاس درس حاضر شده اند و توقعی که ازمن دارند این است که خمیرمایه وجودشان و ذهن آماده آنها را به درستی هدایت کنم تا به هدف مدنظر خود دست یابند.

وی گفت: آن روز احساس می کردم سرمایه دار بزرگی هستم و سرمایه من انسان ها هستند که با زانوی ادب در برابر معلم نشسته اند و منتظر یادگیری هستند، بنابراین بسیار خاطره لذت بخشی از روز اول تدریس دارم .

دیمه افزود: جالب است که آن روز برای پسران و دختران به صورت همزمان تدریس داشتم و عادت داشتم در دوران تدریس با آمادگی قبلی وارد کلاس درس شوم و خود را از نظر علمی به روز کنم .

وی یادآورشد: گمان می کنم تا امروز بد عمل نکرده ام و بازخوردی که از دانش آموزانم داشتم این امر را تایید می کند و خاطره و سرمایه زندگی معلمان همین کلاس های درس است .


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان