تبیان، دستیار زندگی
تروریست های داعش، اولین سینمای خود را با نصب مانیتور بزرگی در یکی از محله های موصل راه اندازی کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاح اولین سینمای داعش با اکران فیلم اعدام


تروریست‌های داعش، اولین سینمای خود را با نصب مانیتور بزرگی در یکی از محله‌های موصل راه‌‌اندازی کردند.

داعش

داعش، اولین سینمای خود را در موصل افتتاح کرد؛ اما این سینما تنها به اکران فیلم اعدام و ذبح گروگان‌های در دست این گروهک تروریستی مانند دیوید هاینز می‌پردازد.

سایت خبری «صدی البلد» مصر در این باره گزارش داد؛ تروریست‌های داعش، اولین سینمای خود را با نصب مانیتور بزرگی در یکی از محله‌های موصل راه‌‌اندازی کردند.

این سینما ویژگی خاصی دارد و آن اینکه تنها به اکران فیلم اعدام و ذبح گروگان‌های در دست داعش مانند دیوید هاینز انگلیسی می‌پردازد. مردم موصل که به گمان تماشای فیلم سرگرم‌کننده، کودکان خود را به این سینما برده بودند؛ با دیدن این این صحنه‌های وحشیانه شوکه شدند. داعش این سینما را با هدف ارعاب مردم موصل برای ممانعت از هر گونه مقاومت و مبارزه علیه این گروهک تروریستی ایجاد کرده است.

تروریست‌های داعش به خوبی استفاده از رسانه را برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی، از اربابان صهیونیستی خود آموخته‌اند؛ اما این‌گونه اقدامات تنها انزجار بیشتر افکار عمومی و عزم و وحدت جدی‌تر مردم برای مبارزه را به همراه داشته است

مکان جدید ابوبکر البغدادی

منابع امنیتی عراقی فاش کردند: اطلاعات دریافتی نشان می دهد که ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش هم اکنون در سوریه است و در عراق نیست.وی در مناطق حومه الرقه و دیرالزور به اتفاق سه نفر از معاونانش در تردد است.

به گفته این منابع معاونان وی را دو عراقی و یک سوری تشکیل می دهند و البغدادی اخیر با سرکرده های گروهک برای بالا بردن روحیه آنها دیدار کرده است.

اطلاعات دریافتی نشان می دهد که ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش هم اکنون در سوریه است و در عراق نیست.وی در مناطق حومه الرقه و دیرالزور به اتفاق سه نفر از معاونانش در تردد است

این منابع درباره علت حضور البغدادی به سوریه جذب ده ها مُخبر از سوی آمریکا در عراق برای رصد تحرکات او بر اساس نظریه قطع سر افعی برای نابودی داعش مشابه کاری که درباره اسامه بن لادن رهبر القاعده صورت گرفت، دانستند.

به گفته منابع عراقی، سئوال بزرگی که هم اکنون ذهن مقامات آمریکایی را مشغول کرده مکان حضور ابوبکرالبغدادی سرکرده گروه دولت اسلامی عراق و شام است که شروع حملات به سوریه در این راستا است و تمرکز حملات بر سوریه این فرضیه را تقویت می کند که آمریکایی احتمال داده اند که البغدادی پس از جدی شدن حملات علیه داعش موصل را ترک کرده و به سوریه رفته است.

بیش از 500 انگلیسی برای پیوستن به تروریست‌ها به سوریه رفته‌اند

«ترزا می» وزیر کشور انگلستان روز گذشته با اشاره به حضور پرشمار بریتانیایی‌ها در سوریه اعلام کرد کشورش با تهدید جدی از سوی تروریست‌های داعش روبروست.

به گزارش روزنامه «تایمز»، «ترزا می» وزیر کشور انگلستان با اعلام اینکه «بیش از 500» تبعه بریتانیا برای پیوستن به گروه های تروریستی به سوریه سفر کرده اند، اعلام کرد «با تهدید جدی روبرو هستیم.»

وی که روز گذشته (جمعه)، پس از نشست کابینه انگلیس برای تأیید اقدام نظامی علیه گروه تروریستی داعش در عراق، در دفتر کارش صحبت می کرد با اشاره به شمار بریتانیایی هایی که برای پیوستن به گروه تروریستی داعش، عازم عراق و سوریه شده اند افزود «شمار بزرگی از آن ها پیش از این ردگیری نشده بودند.»

داعش

تایمز در گزارشش از چیدمان دفتر کار خانم می اینگونه می نویسد «پنجره های رنگی، احتمالا برای حفاظت از چشمان بد، و نور خاکستری که چهره ترزا می را پوشانیده است.» و چالش پیش روی وی در «ایمن نگاه داشتن انگلستان از اقدامات تلافی جویانه داعش، در پی حملات هوایی علیه این گروه تروریستی» را یادآوری می کند.

پیش از این در میانه ماه اوت، خانم می با اشاره به بازگشت بیش از 250 عضو داعش به انگلستان، سطح هشدار امنیتی کشورش را از «قابل توجه» به «خطرناک» بالا برده بود.

روز گذشته مجلس عوام انگلیس پس از استماع سخنان نخست وزیر این کشور و با رأی گیری از اعضاء، با اکثریت آراء مجوز مداخله نظامی علیه اهداف داعش را صادر کرد.

شایان توجه است این مجوز تنها برای اقدام نظامی علیه مواضع داعش در «عراق» صادر شده و حضور انگلستان در حملات هوایی سوریه نیازمند مجوز دوباره است.

ایالات متحده به همراه چند کشور عربی ائتلافی برای مبارزه با داعش تشکیل داده اند که بدون حضور نیروهای زمینی و تنها از راه حملات هوایی مواضع این گروه تروریستی را در عراق و سوریه بمباران می کنند. روز گذشته افزون بر انگلستان، کشورهایی همچون دانمارک و بلژیک نیز به این ائتلاف پیوسته اند. فرانسه نیز پیش از این به کمپین ضد داعش ملحق شده بود.

این در حالیست که بسیاری بر این باورند حملات هوایی علیه داعش چندان کارساز نیست و روز گذشته، رییس جمهور کشورمان نیز در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان» از آن با عنوان «حرکتی نمایشی» یاد کرد.(فارس)

فرآوری: رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع: جام جم/ فارس

مطالب مرتبط:

ادعای جدید آمریکا درباره گروه"خراسان"

چرا دختران اروپایی داعشی می شوند؟

واکنش آیت الله سیستانی به ائتلاف ضد داعش