تبیان، دستیار زندگی
فتحی؛ رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا: راه انداری مدارس معارف اسلامی صدر در راستای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری و به منظور تربیت نیروی انسانی منطبق با طراز مورد نظر جامعه اسلامی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاح و بهره برداری از اولین دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در آموزش و پرورش ناحیه 5 اصفهان

افتتاح و بهره برداری از اولین دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در آموزش و پرورش ناحیه 5 اصفهان


فتحی؛ رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا:

راه انداری مدارس معارف اسلامی صدر در راستای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری و به منظور تربیت نیروی انسانی منطبق با طراز مورد نظر جامعه اسلامی است.


در آستانه سال تحصیلی و بازگشایی مدارس اولین دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در این ناحیه با حضور مقامات و مسئولین استانی افتتاح و به بهره برداری رسید. آقای فتحی؛ رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا، طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این واحد آموزشی با اشاره به اهمیت تزکیه نفس در بین قشر جوان و تحصیل کرده کشور افزود: این مدارس در راستای انتظارات رهبر معظم انقلاب و به منظور تربیت انسانهای صالح و منطبق با طراز مورد نظر جامعه اسلامی ایجاد شده است و امیدواریم سازمان تبلیغات اسلامی با همیاری و همکاری سایر نهادهای متولی امر فرهنگ جامعه، در پشتیبانی از این مدارس موثرتر از گذشته وارد عمل شده و در تربیت صحیح جوانان عزیز این سرزمین بیش از پیش سهیم باشند.

این وظیفه ماست که در مسیر تکاملی نسل پویای انقلاب، آنها را به طرف ارزشهای ناب اسلامی رهنمون شده و در تعمق بخشی به آموزه های دینی آنان بکوشیم.

حجه الاسلام فقیهی ؛ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم با استناد به آیات قرآن کریم و روایاتی از ائمه معصومین(ع)، به اهمیت تزکیه نفس و ضرورت آن در شکل دهی به شخصیت دانش آموزان افزود: این وظیفه ماست که در مسیر تکاملی نسل پویای انقلاب، آنها را به طرف ارزشهای ناب اسلامی رهنمون شده و در تعمق بخشی به آموزه های دینی آنان بکوشیم. محمد قندهاری؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه 5 نیز طی سخنانی، یکی از وجوه اصلی تعلیم و تربیت اسلامی را آشناساختن دانش آموزان با جنبه های مختلف و بسیار تأثیرگزار دین مبین اسلام دانست و تأکید کرد: رسالت اصلی تعلیم و تربیت توجه دادن فراگیران به آموزه های دینی و مکتب رهایی بخش اسلام است و اگر در پیمودن این مسیر اصلی دچار تردید شویم، از اهداف  واقعی تعلیم و تربیت دور افتاده ایم و برای پیمودن این روش و مسیر، رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بهترین خط سیر ماست و به همین دلیل مدارس علوم و معارف اسلامی می تواند ما را در تحقق بخشی به هماهنگی در هم تنیده آموزش و پرورش به خوبی یاری رساند. ایشان توجه به آموزه های قرآنی و معارف اسلامی و در رأس همه اینها نماز به عنوان ستون دین مبین اسلام و ترویج معارف ائمه معصومین(ع)را از وظایف اصلی این مدارس ذکر کردند و مسئولین و معلمان این مدرسه را به کار جهادی و خداپسندانه فراخواندند. گفتنی است در این مراسم معاونین آموزشی و پشتیبانی ناحیه 5 نیز با حضور در واحدهای مختلف آموزشگاه، از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات این دبیرستان پرداخته و اظهار امیدواری کردند در اسرع وقت با برطرف شدن نواقص موجود، روند رو به رشد تحصیلی دانش آموزان این دبیرستان شتاب گیرد.


منبع: آموزش و پرورش ناحیه 5 استان اصفهان

بخش سفیران تبیان