تبیان، دستیار زندگی
هشتمین روز از هفدهمین دوره بازیهای آسیایی در شرایطی برگزار شد که کاروان ایران توانست یک طلای دیگر را به هدف بزند. همچنین ورزشکاران ایران توانستند در رشته های دیگر پیروزی های مناسبی را کسب کنند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج درخشان کاروان ایران در هشتمین روز


هشتمین روز از هفدهمین دوره بازیهای آسیایی در شرایطی برگزار شد که کاروان ایران توانست یک طلای دیگر را به هدف بزند. همچنین ورزشکاران ایران توانستند در رشته های دیگر پیروزی های مناسبی را کسب کنند.


عسگری برنز گرفت
حسین عسگری، دوچرخه سواری

حسین عسگری مدال برنز بازی های آسیایی در ماده تایم تریل را از آن خود کرد.

در هشتمین روز بازی های آسیایی، رقابتهای دوچرخه سواری در بخش جاده پیگیری شد و رکابزنان در ماده تایم تریل مسیری به مسافت 42 کیلومتر را رکاب زدند.

حسین عسگری ملی پوش ایران با ثبت زمان 51دقیقه و 19 ثانیه و 77 صدم ثانیه مدال برنز بازی های آسیایی را برگردن آویخت. دوچرخه‌سواران قزاقستان و قرقیزستان مدالهای طلا و نقره را به دست آوردند.

مدال عسگری هفدهمین مدال کاروان ایران در این بازیهاست. او در بازیهای آسیایی 2010 گوانگجو نیز مدال برنز گرفته بود.

عسگری بعد از کسب مدال برنز تست دوپینگ داد.

پیروزی والیبال مقابل مالدیو

تیم ملی والیبال ایران امروز شنبه در سالن "آنسان" در سه ست پیاپی با نتایج (25 بر 10، 25 بر 19 و 25 بر 21) مقابل مالدیو به برتری رسید. شهرام محمودی با 15 امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان معرفی شد.

ایران فردا و پس فردا به ترتیب با تیم های قطر و کره جنوبی دیدار خواهد کرد.

پیروزی آسان بسکتبال مقابل مغلوستان

تیم ملی بسکتبال ایران بعد از ظهر امروز شنبه در ادامه دیدارهای دور دوم بازی‌های آسیایی به مصاف مغولستان رفت و در یک بازی نسبتا آرام این تیم را با حساب 107 بر 69 پشت سر گذاشت. تیم ایران در کوارترهای اول و دوم این دیدار به ترتیب با امتیازات 25 بر 20، 27 بر 17 نتیجه را به سود خود ثبت کرد. در پایان کوارتر سوم هم برتری 89 بر 53 ایران ثبت شد و در نهایت تیم کشورمان این بازی را 107 بر 69 به سود خود پایان داد.

مهمد بچیروویچ در این دیدار از ترکیب صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، اوشین ساهاکیان، مهدی کامرانی و محمد جمشیدی در ابتدای کار استفاده کرد. بر خلاف دیدارهای قبل تیم ایران و با وجود اینکه بازی دو تیم در روز تعطیل برگزار شد استقبال زیادی از بازی تیم کشورمان مقابل مغولستان نشد.

تیم ملی والیبال ایران امروز شنبه در سالن "آنسان" در سه ست پیاپی با نتایج (25 بر 10، 25 بر 19 و 25 بر 21) مقابل مالدیو به برتری رسید. شهرام محمودی با 15 امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان معرفی شد

یک مدال دیگر برای تیراندازی با کمان

تیم کامپوند تیراندازی باکمان مردان ایران در مسابقه رده‌بندی این بخش در بازی‌های آسیایی مقابل فیلیپین به میدان رفت و موفق شد با برتری 227 بر 224 مدال برنز را از آن خود کند.

اسماعیل عبادی، مجید قیدی و امید کاظم‌پور ملی پوشان ایران در این بخش بودند. این اولین حضور تیم کامپوند مردان در بازی‌های آسیایی بود.

مدال آوران ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی:

مدال طلا:

نجمه خدمتی (تیراندازی)، محسن محمدسیفی (ووشو)، محسن شادی (روئینگ - قایقرانی)، محمد دانشور (کایرین - دوچرخه سواری)، بهداد سلیمی (وزنه‌برداری)، اسماعیل عبادی (تیراندازی با کمان)

مدال نقره:

نرجس امام قلی نژاد(تیراندازی)، الهه منصوریان(ووشو)، تیم تیراندازی تفنگ بادی 10 متر بانوان، حمیدرضا لادور (ووشو)، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر و کیانوش رستمی (وزنه‌برداری)

مدال برنز:

سجاد عباسی (ووشو)، تیم روئینگ چهار نفره بانوان، سولماز عباسی (روئینگ - قایقرانی)، تیم روئینگ دو نقره مردان و تیم کامپوند مردان، حسین عسگری(دوچرخه سواری)

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان