تبیان، دستیار زندگی
میزبانی پرسپولیس از تیم پرنوسان و خطرناک صنعتی در روزهای بازگشت علی کریمی به تمرینات این تیم، تلاش چهار تیم برای فرار از بحران و یک تیم برای اخراج نشدن سرمربی اش، از مهمترین سوژه های روز نخست هفته دهم لیگ برتر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس تحت تاثیر بازگشت علی کریمی


میزبانی پرسپولیس از تیم پرنوسان و خطرناک صنعتی در روزهای بازگشت علی کریمی به تمرینات این تیم، تلاش چهار تیم برای فرار از بحران و یک تیم برای اخراج نشدن سرمربی‌اش، از مهمترین سوژه‌های روز نخست هفته دهم لیگ برتر است.

هفته دهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با برگزاری 8 دیدار پیگیری می‌شود، که در روز نخست این رقابتها پرسپولیس در خانه پذیرای تیم صنعتی است، آنهم در روزهایی که با حضور علی کریمی در تمرینات سرخپوشان، وضعیت آنها بهتر از گذشته شده و هواداران از این تیم سرخپوش برد می‌خواهند.

کریمی

در دیگر بازی‌های این روز ملوان برای اخراج نشدن ایراندوست به میدان می‌آید، راه‌آهن و نفت در اکباتان برای پایان دادن به بحران بازی می‌کنند و در قم تیم‌ صمد مرفاوی به فکر پیروزی و تیم مجید جلالی در اندیشه افزایش پیروزی‌های متوالی خود است، دیدارهایی که در زیر به آنها اشاره می‌شود:

ملوان بندرانزلی - گسترش فولاد تبریز

آخرین برد ملوانی‌ها به هفته پنجم باز می‌گردد، جائیکه پرسپولیس را در خانه شکست دادند اما بعد از آن روز رویایی، 2 تساوی و 2 شکست را متحمل شده تا به رده پانزدهم سقوط کنند. در این شرایط که ملوان و نصرت ایراندوست روزهای خوبی را سپری نمی‌کنند، اگر در این بازی خانگی پیروز نشوند، شاید شاهد آخرین حضور ایراندوست روی نیمکت این تیم باشیم اما برد برابر حریف تبریزی، این تیم را تاحدودی از بحران فعلی دور می‌کند.

البته حریف ملوان تیمی است که در لیگ امسال بسیار پرنوسان بوده ولی به خاطر پیروزی دراماتیکش در هفته نهم، 4 پله در جدول صعود کرد و به رده دهم رسید. گسترشی‌ها که می‌دانند همچنان جایگاهشان متزلزل است و اگر به ملوان ببازند، شاید به مثلث قعرنشینان اضافه شوند، ابتدا به فکر تساوی و سپس گرفتن 3 امتیاز در زمین ملوان هستند، نتیجه‌ای که رسیدن به آن بسیار سخت است.

راه‌آهن تهران - نفت مسجدسلیمان

نبرد پائین جدولی‌ها در اکباتان بسیار حساس و درعین حال جذاب است، راه‌آهن میزبان در 4 هفته گذشته 3 شکست و یک تساوی به دست آورده و به خاطر این نتایج تا رده دوازدهم پائین آمده است و نفت مسجد سلیمان هم قعرنشین بدون برد لیگ است.

راه‌آهن تنها تیم بدون مدیرعامل که در شرایط نامناسب مالی قرار دارد، برای فرار از وضعیت فعلی و رسیدن به آرامش فنی، نیاز به این پیروزی دارد، همان موضوعی که نفتی‌ها هم به دنبال آن هستند. مجید باقری‌نیا که تا به امروز و به خاطر نتایج ضعیف تیمش تا به حال دو بار استعفا داده، امیدوار است تا با بردن این بازی تا حدودی از وضعیت فعی نجات یافته و امیدهای برای فرار از قعر، افزایش یابد.

حمید درخشان که تلخی این اتفاق را بیش از همه احساس کرده، از همان ابتدا تیمش را با شیوه منطقی و هجومی به میدان می‌فرستد تا بتواند دومین بردش را در 3 هفته هدایت پرسپولیس بدست آورد. البته حضور علی کریمی در تمرین پرسپولیس، روحیه بازیکنان این تیم را متحول کرده و آنها از همه نظر برای این رقابت مهم و سرنوشت‌ساز کاملا آماده هستند

صبای قم - سایپای البرز

از دست دادن پیروزی در اصفهان باعث شد صبا ششمین هفته بدون برد را هم سپری کرده و به رده نهم سقوط کند. آنها حالا در خانه محکوم به پیروزی هستند تا به روند نزولی خود در جدول رده‌بندی لیگ برتر پایان دهند و همچنان در بین تیم‌های مدعی قرار داشته باشند.

در این بازی که صمد مرفاوی نیازمند پیروزی است، کار سختی را برابر تیم سایپا دارد، تیمی که 3 پیروزی متوالی در لیگ برتر به دست آورده و به رده چهارم صعود کرده است. سایپا قطعا در این بازی برای رساندن تعداد پیروزهای متوالی خود به عدد چهار، به میدان می‌روند تا حتی شانس صعود به رده‌های بالاتر را هم داشته باشد. قطعا رقابت جوانان دو تیم می‌تواند بازی زیبایی را در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم رقم بزند.

پرسپولیس - صنعتی خوزستان

این روزها آسمان پرسپولیس آفتابی است و حواشی برکناری علی دایی، مشکلات مالی و حضور حمید درخشان در این تیم با تکیه بر برد هفته قبل برابر راه‌آهن و مدیریت مناسب کادرفنی و مدیریتی، به حداقل رسیده است. البته بحث جدایی عجیب مهرداد پولادی حاشیه جدیدی برای سرخپوشان است و باطل شدن کارت پایان خدمت حسین ماهینی هم مشکلات جدیدی را برای کادرفنی این تیم جهت انتخاب ترکیب اصلی ایجاد کرده است.

درخشان، پرسپولیس

در این شرایط آنها در آخرین دیدار روز نخست هفته دهم، میزبان صنعتی خوزستان هستند، یکی از 5 تیم پائین جدول که هواداران چشم انتظار پیروزی بر این تیم و صعود سرخپوشان به رده‌ای بهتر از هشتمی هستند. البته اگر پرسپولیسی‌‎ها این تیم پرنوسان را دست‌کم بگیرند، ممکن است همان اتفاقی که در بازی با نفت مسجد سلیمان برای‌شان رخ داد، دوباره تکرار شود و آنها دوباره امتیازات حساسی را در خانه از دست بدهند.

حمید درخشان که تلخی این اتفاق را بیش از همه احساس کرده، از همان ابتدا تیمش را با شیوه منطقی و هجومی به میدان می‌فرستد تا بتواند دومین بردش را در 3 هفته هدایت پرسپولیس بدست آورد. البته حضور علی کریمی در تمرین پرسپولیس، روحیه بازیکنان این تیم را متحول کرده و آنها از همه نظر برای این رقابت مهم و سرنوشت‌ساز کاملا آماده هستند.

این پیروزی می‌تواند پرسپولیس را از بحران کاملا دور کرده و آماده رقابت مهم هفته یازدهم برابر سپاهان اصفهان کند، هرچند بردن صنعتی که هفته پیش تراکتورسازی از شکست برابر این تیم فرار کرد هم کار ساده‌ای نیست. قطعا شاگردان عبدالله ویسی در این بازی انگیزه بالایی دارند تا بتوانند با رسیدن به امتیاز در تهران، دوباره به جمع قعرنشینان باز نگردند. شکست و یا حتی مساوی در این بازی، ممکن است صنعتی را به مثلث فانوس بدستان باز گرداند اما پیروزی در تهران هرچند کار بسیار سختی است ولی یک اتفاق بزرگ برای این تیم اهوازی خواهد بود.

برنامه هفته دهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنجشنبه - 03/07/93

* ملوان بندرانزلی - گسترش فولاد تبریز، ساعت 16، ورزشگاه تختی انزلی

* راه‌آهن تهران - نفت مسجد سلیمان، ساعت 17:20، ورزشگاه تختی تهران

* صبای قم - سایپای البرز، ساعت 17:25، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

* پرسپولیس - صنعتی خوزستان، ساعت 18:30، ورزشگاه آزادی

جمعه - 04/07/93

* پدیده مشهد - پیکان تهران، ساعت 17:15، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد

* ذوب‌آهن اصفهان - استقلال تهران، ساعت 18:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

* فولاد خوزستان ـ نفت تهران - ساعت 17:30 - ورزشگاه غدیر

* تراکتورسازی تبریز‌ - سپاهان اصفهان، ساعت 17:40، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

جدول آقای گل:

7 گل:

لوسیانو ادینیو (تراکتورسازی تبریز)

5 گل:

محسن دلیر (تراکتورسازی) و سروش رفیعی (فولاد)

4 گل:

رضا عنایتی (پدیده)، سامان نریمان‌جهان (تراکتورسازی)، احمد حسن‌زاده (صبای قم) و لوسیانو پریرا (سپاهان)

3 گل:

سجاد شهباززاده، محمد قاضی و امید ابراهیمی (استقلال)، رامین رضائیان و محمد غلامی (راه‌آهن)، ایوب کلانتری (صبای قم)، حامد شیری (سایپا)، علی قربانی (نفت تهران) و میثم مجیدی و روح‌الله سیف‌اللهی (صنعتی خوزستان)

2 گل:

مهدی شریفی و محمدرضا خلعتبری (سپاهان)، کمال‌الدین کامیابی‌نیا، امیرارسلان مطهری و لئوناردو پادوانی (نفت تهران)، محسن مسلمان و مرتضی تبریزی (ذوب‌آهن)، کرار جاسم (استقلال)، اکبر صادقی (پدیده)، مهدی طارمی و محمد عباس‌زاده (پرسپولیس)، سیدامین منوچهری (راه‌آهن)،  آمنیو آچیله (صبای قم)، میلاد میداوودی و علی زینالی (سایپا)، سیدجلال رافخایی (ملوان) و جابر انصاری (گسترش فولاد)

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر