تبیان، دستیار زندگی
احساسات زخمی و بهبود نیافته می توانند به رابطه های ناسالم ، افسردگی و بیماری های جسمی و ذهنی منجر شوند .مسائل حل نشده و ضربه های احساسی می توانند در عمق وجود و ذهن شما محبوس شوند و واکنش های آشفته ی جسمانی و عکس العمل های احساسی را پدید آورند .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهبود احساسات

احساسات زخمی و بهبود نیافته می توانند به رابطه های ناسالم ، افسردگی و بیماری های جسمی و ذهنی منجر شوند .مسائل حل نشده و ضربه های احساسی می توانند در عمق وجود و ذهن شما محبوس شوند و واکنش های آشفته ی جسمانی و عکس العمل های احساسی را پدید آورند که منجر به تفکر و رفتار رنج آور می شود.

فرآوری:مریم تجریشی - مرکز مشاوره
بهبود احساسات

بهبود احساسات به زندگی هر انسانی مربوط می شود ، هیچ کس زندگی کاملی ندارد . شما هم احتمالا مانند هر شخص دیگری آسیب دیده ، به درستی درمان نشده اید ، دچار کشمکش شده اید ، پذیرفته اید یا طرد شدن را تجربه کرده اید و از ضربه هایی مانند از دست دادن عزیزان و ... رنج برده اید . بیشتر اوقات قادرید گرد و غبار خود را بتکانید و به زندگی ادامه دهید ، اما گاهی برخی تجارب خاص منجر به جراحاتی می شوند که ماندگارند و تاثیری منفی بر زندگی شما می گذارند.

احساسات زخمی و بهبود نیافته می توانند به رابطه های ناسالم ، افسردگی و بیماری های جسمی و ذهنی منجر شوند . مسائل حل نشده و ضربه های احساسی می توانند در عمق وجود و ذهن شما محبوس شوند و واکنش های آشفته ی جسمانی و عکس العمل های احساسی را پدید آورند که منجر به تفکر و رفتار رنج آور می شود.بنابراین صرف کردن زمان برای حل و فصل مسائل بسیار ارزشمند است تا بتوانید از آن مشکلات رها شویم و در زندگی پیش رویم.

به طور خلاصه کتاب "بهبود احساسات " در مورد خودشناسی است . اینکه چگونه از درد های گذشته عبور کنید و خود و دیگران را بتوانید مورد بخشش قرار دهید و چگونه احساسات خود را بهبود بخشید. تغییر شیوه‌ تفکر در واکنش به وقایع احساسی، تکنیک‌ های اداری، تمرین های تنفسی و آسودن و بهبود شیوه‌ زندگی از نکات کلیدی کتاب حاضر است.

بهبود احساسات زمانی مورد نیاز است که شما خاطرات یا احساساتی را در خود نگه داشته اید که هنوز برای تان دردناکند . به عنوان یک انسان ، انگیزه و محرک بنیادین شما ، جست و جوی لذت و اجتناب از درد است . هنگامی که از رویدادهای متفاوت زندگی گذر می کنید این هدف ممکن است آسان تر گردد زیرا در شناسایی کارهایی که شما را شاد می کند بهتر می شوید و در اجتناب از چیزهایی که شما را می رنجاند . مهارت بیشتری پیدا می کنید .هم چنین انعطاف پذیری و روش های مدیریت احساسات خود را به شکلی موثرتر توسعه می دهید . با این حال حتی زمانی که به سنین بالا می رسید خاطرات و رویدادهایی خاص ممکن است کماکان شما را برنجانند . پیدا کردن راهی برای آشتی با دردها و اندوه های گذشته شما را قادر می سازد تا بهبود پیدا کنید .

به طور خلاصه کتاب "بهبود احساسات " در مورد خودشناسی است .  اینکه چگونه از درد های گذشته عبور کنید و خود و دیگران را بتوانید مورد بخشش قرار دهید و چگونه احساسات خود را بهبود بخشید. تغییر شیوه‌ تفکر در واکنش به وقایع احساسی، تکنیک‌ های اداری، تمرین های تنفسی و آسودن و بهبود شیوه‌ زندگی از نکات کلیدی کتاب حاضر است.

کتاب حاضر  به شش بخش و 21 فصل تقسیم شده و هر بخش بر موضوعی خاص متمرکز شده است .

بخش 1: معرفی بهبود احساسات

با موضوع بهبود احساسات و چگونگی هماهنگی با احساسات شخصی خود آشنا می شوید هنگامی که درک کنید ذهن ، جسم و احساسات تان چگونه با یکدیگر ازتباط تنگاتنگ دارند ، می توانید با علائم هشدار دهنده ی بدن تان که نشانگر آزردگی احساسات تان است ، آشنا شوید . فرآیند بهبود احساسات به شما نشان داده می شود که مراحل توقف ، تنفس و ایجاد فضا برای مشاهده ی چگونگی واکنش شما به چالش های زندگی را برای تان فراهم می کند .در این بخش  راه هایی بیان می شود که علائم جسمانی تان را بشناسید و درباره ی چگونگی اقداماتی که نیازها و اهداف تان را منعکس می کند تصمیمات مناسب اتخاذ کنید .

بخش 2 : احساسات و بدن شما

تشخیص می دهید ذهن ، جسم و احساسات شما به خوبی تنظیم شده اند و این سیستم یکپارچه ، لازمه ی ایجاد تعادل و تندرستی در آینده است . در  این بخش مشاهده می کنید که بدن شما چگونه به تجربیات احساسی تان واکنش نشان می دهد و تدابیری را نشان می دهدتا از خود مراقبت و سلامت تان را تقویت کنید .  چگونه تنفس شما احساسات تان را هدایت می کند و وقتی که آزرده می شوید ، علائم ارسال شده کلید ایجاد تعادل و دستیابی به پایداری احساسی تان را فراهم می کند.

بخش 3 : بهبود احساسات در زندگی واقعی

در این بخش به شما کمک می شود تا مراحل مختلف سوگواری و غم را درک کنید و بتوانید در فرآیند بهبود با خودتان صبور باشید و دردهای گذشته را رها کنید . شما هم چنین اطلاعات و راهبردهای آمادگی برای تغییر و تحولات و نقص های زندگی را می یابید.

بخش 4: جعبه ابزار بهبود احساسات

در این بخش چهار گروه ویژه از شیوه هایی را که کمک می کند خود را از نظر احساسی در زمان حال و در آینده بهبود دهید ، به شما معرفی می شود . و تدابیر فکری ارائه می شود تا اطمینان حاصل شود که ذهن شما بر خوش بینی ، افکار منطقی و سازنده تمرکز می کند . و تمرین هایی نیز وجود دارد برای حفظ تعادل احساس ها تا به شخصی که از نظر احساسی بهبود یافته اید تبدیل شوید.

بخش 5 : مراحل جدید فرآیند بهبود

در این بخش به شما آموزش داده می شود که به آینده و نیز سلامت احساسی اطرافیان تان فکر کنید  و چگونه مطمئن شوید دیگر به رفتارهای قدیمی باز نمی گردید و در عوض از زندگی لذت می برید به سوی مراحل بعدی حرکت می کنید . وضعیت احساسی شما بر دیگران تاثیر گذار است و در نهایت به شما می آموزد که چگونه می توانید از دانش خود استفاده کنید تا به دیگران به عنوان مثال به فرزندان تان کمک کنید تا بهبود یابند .

بخش 6 : از بخش ده تایی ها

از فصل ده به بعد  اطلاعاتی خلاصه و داستان هایی  ارائه می شود که به عنوان مراجع سریع به کار می روند . شما راه هایی برای بهبود زخم های احساسی تان می یابید و تمرین های زندگی درست و فعالیت هایی را پرورش می دهید که به شما کمک می کنند سلامت و مثبت گرایی خود را حفظ کنید .

مشخصات کتاب
نویسنده:دیوید بیلس، هلن ویتن
مترجم:فریبا مقدم
ناشر:آوند دانش

منابع :کتاب بهبود احساسات